jännä sana

tyhmä sana

"katkeruus"

Ei siitä kyllä ihan ensimmäisenä tule mielentila mieleen... lähinnä jokin oikein kirpeä, raparperia muistuttava maku tai sitten jokin erittäin karvas maku joka jäisi suuhun pyörimään.
Raakoja viinimarjoja, raakoja omenoita, blääh, ovatpa typerän sanan tunnetta kuvaamaan valinneet :P

3

523

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sanahirviöstä.

Kautta historian naiset on vaiennettu sanomalla: olet kateellinen, katkera ja mustasukkainen jos puhuu epäkohdista. Jo pikkutyttönä sanottiin: pitää hymyillä niin miehet tykkäävät.

Katkeria ovat ne jotka kiusaavat inhottavat tyypit eivätkä ne jotka asiasta kertovat, minun mielestäni.

Epäkohdista kertominen kuitataan aina: älä ole noin katkera.

Katkeraksi haukkuminen on aina ollut tehokas keino vaientaa toisinajattelijat, naiset, rikoksen uhrit yms.

• sanoisin vain että...

..eiköhän tuota katkeruutta käytetä myös valkoisia heteromiehiä vastaan, nähtävästi ihan korkojen kanssa.
        Olen kuitenkin samaa mieltä sanasta vaientamistyökaluna, "katkeruus" on helppo vasta-argumentti vailla mitään vaateita perustelulle ja yleensä netissä ainoastaan osoitus kyvyttömyydestä (tietyin varauksin tässäkin) saada aikaiseksi _rakentavaa_ vastaväitettä.

Nykyään keskusteluissa katkeraksi sanominen on vähän sama kuin sanoisi mielipidettä vain "tyhmäksi"

• tarkoitin.
        sanoisin vain että... kirjoitti:

..eiköhän tuota katkeruutta käytetä myös valkoisia heteromiehiä vastaan, nähtävästi ihan korkojen kanssa.
        Olen kuitenkin samaa mieltä sanasta vaientamistyökaluna, "katkeruus" on helppo vasta-argumentti vailla mitään vaateita perustelulle ja yleensä netissä ainoastaan osoitus kyvyttömyydestä (tietyin varauksin tässäkin) saada aikaiseksi _rakentavaa_ vastaväitettä.

Nykyään keskusteluissa katkeraksi sanominen on vähän sama kuin sanoisi mielipidettä vain "tyhmäksi"

Työpaikoilla tuo katkeraksi leimaaminen on yleistä. Netissä tietysti kyllä, mutta eihän se ole niin vakavaa kuin työpaikalla.
        Työpaikkakiusaaminen kuitataan usein sanomalla uhrilelle. "olet niin katkera että sinun pitää lähteä pois jos sulla on noin paha olla".
        Varmaan miehille sanotaan samalla tavalla, mutta erityisesti naisia haukutaan aina mustasukkaiseksi kateelliseksi ja katkeraksi ja tästä syystä jo pikkutytöt oppivat hymyilemään, teeskenetelmään ja vaikenemaan epäkohdista.

Tyhmäksi haukkuminen on myös yleistä. Siis jos esitän mielipiteen, joka eroaa kiusaajan mielipiteetstä niin olen tyhmä. Siis vaikka kyse olisi faktasta. Työpaikkakiusaajani sanoivat, että olen tyhmä koska minulla oli eri pääaine kuin pomon tyttärillä. Moni ulkopuolinen uskoi asian ja kuvitteli minun olevan tyhmä.
        Ja jos yritin sanoa asiasta jotain, olin katkera.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      74
      2982
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      68
      2857
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1832
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      17
      1689
    5. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1657
    6. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      26
      1622
    7. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1610
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1307
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1283
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1269
    Aihe