Toyot pois

Citikkanaaras

Eikö nyt olis jo aika saada kaikenlainen Toy-keskustelu pois tältä palstalta. Toyn menestys tai epämenestys ei todellakaan kuulu tälle palstalle, enkä usko että Citroën-ihmisiä kiinnostaa Toyn menestys tai menestymättömyys testeissä tai tilastoissa. Eiköhän jätetä noiden Toy-ihmisten kirjoitukset, linkit ja testit omaan arvoonsa, ei ne meille kuulu eikä edes kiinnosta meitä. Kirjoitellaan tästä lähtien vain omaan merkkiin liittyvistä asioista, ja jätetään muut huomioimatta.

32

360

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oikeassa

      eipä nuo Tojo-ihmisten höperöt linkit kiinnosta. Jääköön tuo yksi tojotisti kirjoittelemaan, sairas se on.

      • haluatte

        siis painaa totuuden villaisella. Totuus kun ei pala tulessakaan. Vanha viidakon sanonta.


      • ym kiinnostaa
        haluatte kirjoitti:

        siis painaa totuuden villaisella. Totuus kun ei pala tulessakaan. Vanha viidakon sanonta.

        muttei se, että jotain automerkkiä ilkutaan tai että toisen auton
        keskustelupalstalla jauhetaan paskaa.

        Kyllä muakin kiinnostaa tilastot ym. mutta täällä haluan keskustella
        vain citikoista.

        Kaikillehan tämä ei mene perille!!!


    • C5:lla

      Joillekin tuntuu olevan mahdotonta tajuta, että eri ihmiset arvostavat autossa eri asioita. Olen minäkin joskus omistanut T:n, ja viimeksikin taas koeajanut Anjoviksen, mutta päätynyt jo toisen kerran C5:een. Enkä ole katunut hetkeäkään.

      Palstaa lukiessa tuntuu, että on aivan väärällä palstalla. Täältä ei löydy asiallista asiaa Sitikoista hakemallakaan.

      • vaikka kuinka

        maksettaisiin. Aven arvo säilyy paljon paremmin ja se on muutenkin paljon vähävikaisempi ja luotettavampi auto. Ajettavuus on aivan yhtä hyvä kuin pehmeän löllöissä ranskiksissa. Tästä on faktaa TM:n testeissä.


      • autoasi

        ja et saa silloin sitikastasi vaihtaessa juuri mitään parhaiten arvonsa säilyttävään avensikseen verrattuna. Ero on huomattava. Älä usko mutta fakta on faktaa. Näet kyllä aikanaan että oli se se eräs kaveri oikeassa sittenkin. Avensis on ylivoimaisesti parhaiten arvonsa säilyttävä ylemmän keskiluokan auto.


      • auto tuo Avensis
        autoasi kirjoitti:

        ja et saa silloin sitikastasi vaihtaessa juuri mitään parhaiten arvonsa säilyttävään avensikseen verrattuna. Ero on huomattava. Älä usko mutta fakta on faktaa. Näet kyllä aikanaan että oli se se eräs kaveri oikeassa sittenkin. Avensis on ylivoimaisesti parhaiten arvonsa säilyttävä ylemmän keskiluokan auto.

        meneppäs toukohousu katsomaan, millä ylempi keskiluokka ajaa paremman luokan autoja. Tojot, Polot, Kiat sun muut ovat ns. persaukisen kansanosan, eli suurimman osan meistä, kulkuneuvoja. Paremmin nettoava kansanosa ei niihin koske eikä muutenkaan murehdi jostain vaihtoarvosta. Auto ostetaan käyttöä varten eikä osakesäästämistä varten. Jos jo ostaessa joutuu miettimään paljon tuosta saa vaihdossa, kannattaa suoraan kävellä YTV:n toimistoon ja ostaa nippu bussilippuja.


      • sinnekin
        auto tuo Avensis kirjoitti:

        meneppäs toukohousu katsomaan, millä ylempi keskiluokka ajaa paremman luokan autoja. Tojot, Polot, Kiat sun muut ovat ns. persaukisen kansanosan, eli suurimman osan meistä, kulkuneuvoja. Paremmin nettoava kansanosa ei niihin koske eikä muutenkaan murehdi jostain vaihtoarvosta. Auto ostetaan käyttöä varten eikä osakesäästämistä varten. Jos jo ostaessa joutuu miettimään paljon tuosta saa vaihdossa, kannattaa suoraan kävellä YTV:n toimistoon ja ostaa nippu bussilippuja.

        Sinne YTV lipputoimistoon tuulipuvussa paskeri päässä pyöräillen niin, että viikset vinkuvat. Tietenkin pyöräilyhousut varusteena kuten aidolla ja alkuperäisellä pyöräilijillä tulee olla. Tuo tuulipuku melkohyvä viimasuoja kun nyt täällä Helsingissä oli kylmintä 60 vuoteen ja linnunpoikasistakin on puolet kuollut kylmyyteen. Erityisesti tulisi varjella kylmettymiseltä jos on vielä jälellä sukukalleuksia. Siis muistakaa suojata kylmältä viimalta.


      • kirjoittelu
        vaikka kuinka kirjoitti:

        maksettaisiin. Aven arvo säilyy paljon paremmin ja se on muutenkin paljon vähävikaisempi ja luotettavampi auto. Ajettavuus on aivan yhtä hyvä kuin pehmeän löllöissä ranskiksissa. Tästä on faktaa TM:n testeissä.

        Avesta kirjoittelu kuuluu alemmalle alaluokalle. Enemmän ryhtiä kirjoituksiisi ja lycka till.


      • valitsee
        vaikka kuinka kirjoitti:

        maksettaisiin. Aven arvo säilyy paljon paremmin ja se on muutenkin paljon vähävikaisempi ja luotettavampi auto. Ajettavuus on aivan yhtä hyvä kuin pehmeän löllöissä ranskiksissa. Tästä on faktaa TM:n testeissä.

        Tekniikan maailmako valitsee autosi ? Tulevaisuudessa kai EU.


      • Citikkanaaras
        autoasi kirjoitti:

        ja et saa silloin sitikastasi vaihtaessa juuri mitään parhaiten arvonsa säilyttävään avensikseen verrattuna. Ero on huomattava. Älä usko mutta fakta on faktaa. Näet kyllä aikanaan että oli se se eräs kaveri oikeassa sittenkin. Avensis on ylivoimaisesti parhaiten arvonsa säilyttävä ylemmän keskiluokan auto.

        Joudun vaihtamaan jossain vaiheessa autoa, mutta en tietenkään saa mitään silloin vanhasta autostani vaihdossa, koska aion ajaa sen loppuun! Ei kiinnosta vaihtaa jatkuvasti autoa. Onko vaikeuksia ymmärtää tätä?


      • Pera123
        vaikka kuinka kirjoitti:

        maksettaisiin. Aven arvo säilyy paljon paremmin ja se on muutenkin paljon vähävikaisempi ja luotettavampi auto. Ajettavuus on aivan yhtä hyvä kuin pehmeän löllöissä ranskiksissa. Tästä on faktaa TM:n testeissä.

        C5 Citroeniin.

        Ostin nimittäin uuden Avensiksen sillä olettamuksella, että saan laatua kokorahan edestä. Mutta tulikin karvasta kalkkia niskaan.

        Auto osattautui hetekaksi eli natisee ja kitisee älyttömästi sisustuselementeistä. (Ovet,koelauta)

        Autoa korjailtiin 6 kertaa tuloksetta huollon toimesta. Arvatkaapa sainko sijaisauton ensimmäisellä 5 kerralla? No en tietystikään. Viimeisellä kerralla tosin antoivat auton käyttöön. Huoltoon roudaus km kertyi liki 700 km kaikenkaikkiaan. Toyota korvas ruhtinaallisen 0,10 €/km.

        Miten toyota hoitikaan homman kun otin yhtettä pääkallopaikalle hki:iin kun hommaa ei saatu huollossa kuntoon.

        No vastaus tuli äsken, asiakaspalvehenk. tjsp soitti ja sanoit et ei voi mitään asialle. On ominaisuus ei vika jotkut autot natisee ja toiset ei. Mitään hyvitystä tai pahoittelua ei tullut.

        Päätin, että seuraava auto ei ainakaan toyota ole. Tuon maahantuojan edustajan kommentti oli kuin vitsi joka kiertää urbaani legendana ei vika vaan ominaisuus. Tosin toyotalla se ei legendaa näytä olevan vain täyttä totta.


      • OOOO
        vaikka kuinka kirjoitti:

        maksettaisiin. Aven arvo säilyy paljon paremmin ja se on muutenkin paljon vähävikaisempi ja luotettavampi auto. Ajettavuus on aivan yhtä hyvä kuin pehmeän löllöissä ranskiksissa. Tästä on faktaa TM:n testeissä.

        ole edes vaihtoehto C-vitoselle. Olen istunut tuhansia kilometrejä kakkoskopan Aven kyydissä ja ajanut ehkä tuhat kilometriä sillä itsekin, auto on 2.2 diesel. Aivan mitätön nitinäkoppi.
        Harkitsen Audi A4:n, BMW 3-sarjan, Mersun C-sarjan ja C-vitosen välillä. Farkku, mutta bensa vai diesel, ajoa 25 tkm vuodessa. Riippuu sitten mihin merkkiin päätyy. Audin A4 Allroad houkuttelee ja C-vitonen mehujousilla eniten.
        Noilla arvon säilyyvyys tai vikajutuilla ei ole painoarvoa. Maksan kyllä siitä ilosta, että saan ajaa hyvällä autolla joka on mieleiseni.


      • keskustelee..
        OOOO kirjoitti:

        ole edes vaihtoehto C-vitoselle. Olen istunut tuhansia kilometrejä kakkoskopan Aven kyydissä ja ajanut ehkä tuhat kilometriä sillä itsekin, auto on 2.2 diesel. Aivan mitätön nitinäkoppi.
        Harkitsen Audi A4:n, BMW 3-sarjan, Mersun C-sarjan ja C-vitosen välillä. Farkku, mutta bensa vai diesel, ajoa 25 tkm vuodessa. Riippuu sitten mihin merkkiin päätyy. Audin A4 Allroad houkuttelee ja C-vitonen mehujousilla eniten.
        Noilla arvon säilyyvyys tai vikajutuilla ei ole painoarvoa. Maksan kyllä siitä ilosta, että saan ajaa hyvällä autolla joka on mieleiseni.

        autoista ja kulkuneuvo maailman tärkein asia. Sen omistaminen kohottaa jo aateliseksi kun ostan sopivan merkin. Mustalaisillekin oli, liekkö vieläkin, hevonen maailman tärkein asia. Ihan niin kuin näillekin paidankuluttajillekkin.


      • tarkoitti
        keskustelee.. kirjoitti:

        autoista ja kulkuneuvo maailman tärkein asia. Sen omistaminen kohottaa jo aateliseksi kun ostan sopivan merkin. Mustalaisillekin oli, liekkö vieläkin, hevonen maailman tärkein asia. Ihan niin kuin näillekin paidankuluttajillekkin.

        haukkuu muita älykääpiöksi mutta omassa kirjoituksessa ei ole järjen häivää.


      • ymmärsin tekstin
        tarkoitti kirjoitti:

        haukkuu muita älykääpiöksi mutta omassa kirjoituksessa ei ole järjen häivää.

        rittäin hyvin.

        Kannattaa kysyä kaverilta, mitä jokin asia tarkoittaa, että ei tarvitse olla pelle.


      • kokeile
        Pera123 kirjoitti:

        C5 Citroeniin.

        Ostin nimittäin uuden Avensiksen sillä olettamuksella, että saan laatua kokorahan edestä. Mutta tulikin karvasta kalkkia niskaan.

        Auto osattautui hetekaksi eli natisee ja kitisee älyttömästi sisustuselementeistä. (Ovet,koelauta)

        Autoa korjailtiin 6 kertaa tuloksetta huollon toimesta. Arvatkaapa sainko sijaisauton ensimmäisellä 5 kerralla? No en tietystikään. Viimeisellä kerralla tosin antoivat auton käyttöön. Huoltoon roudaus km kertyi liki 700 km kaikenkaikkiaan. Toyota korvas ruhtinaallisen 0,10 €/km.

        Miten toyota hoitikaan homman kun otin yhtettä pääkallopaikalle hki:iin kun hommaa ei saatu huollossa kuntoon.

        No vastaus tuli äsken, asiakaspalvehenk. tjsp soitti ja sanoit et ei voi mitään asialle. On ominaisuus ei vika jotkut autot natisee ja toiset ei. Mitään hyvitystä tai pahoittelua ei tullut.

        Päätin, että seuraava auto ei ainakaan toyota ole. Tuon maahantuojan edustajan kommentti oli kuin vitsi joka kiertää urbaani legendana ei vika vaan ominaisuus. Tosin toyotalla se ei legendaa näytä olevan vain täyttä totta.

        paljonko Veho korvaa ruhtinaalisesti C5 korjaamokeikoista.


      • älähtää
        tarkoitti kirjoitti:

        haukkuu muita älykääpiöksi mutta omassa kirjoituksessa ei ole järjen häivää.

        Se koira älähtää johon kalikka sattuu.


      • painavampi

        Kyllä C5 on huomattavasti painavampi kuin Ave joka on tehty säilykepurkeista, on siinä halvalla saatu nitisevä rakenne, onneksi ruostuu hyvin kun on noita suolasilli purkkeja anjovis tölkkien joukossa.


      • hyvä ihminen,

        kasva aikuiseksi! En omista Citikkaa enkä Tojotaa, mutta ihmetyttää tämä omistamansa merkin ylistäminen suoni otsassa pullottaen!
        Herra jumala ku on lapsellista!

        Ei tulisi mieleenkään tuputtaa toisille merkkiä joka itsellä on, jokainen ajaa millä haluaa.


      • köyhä-
        Citikkanaaras kirjoitti:

        Joudun vaihtamaan jossain vaiheessa autoa, mutta en tietenkään saa mitään silloin vanhasta autostani vaihdossa, koska aion ajaa sen loppuun! Ei kiinnosta vaihtaa jatkuvasti autoa. Onko vaikeuksia ymmärtää tätä?

        kun ei ole vara vaihtaa autoa.


      • niin,
        Pera123 kirjoitti:

        C5 Citroeniin.

        Ostin nimittäin uuden Avensiksen sillä olettamuksella, että saan laatua kokorahan edestä. Mutta tulikin karvasta kalkkia niskaan.

        Auto osattautui hetekaksi eli natisee ja kitisee älyttömästi sisustuselementeistä. (Ovet,koelauta)

        Autoa korjailtiin 6 kertaa tuloksetta huollon toimesta. Arvatkaapa sainko sijaisauton ensimmäisellä 5 kerralla? No en tietystikään. Viimeisellä kerralla tosin antoivat auton käyttöön. Huoltoon roudaus km kertyi liki 700 km kaikenkaikkiaan. Toyota korvas ruhtinaallisen 0,10 €/km.

        Miten toyota hoitikaan homman kun otin yhtettä pääkallopaikalle hki:iin kun hommaa ei saatu huollossa kuntoon.

        No vastaus tuli äsken, asiakaspalvehenk. tjsp soitti ja sanoit et ei voi mitään asialle. On ominaisuus ei vika jotkut autot natisee ja toiset ei. Mitään hyvitystä tai pahoittelua ei tullut.

        Päätin, että seuraava auto ei ainakaan toyota ole. Tuon maahantuojan edustajan kommentti oli kuin vitsi joka kiertää urbaani legendana ei vika vaan ominaisuus. Tosin toyotalla se ei legendaa näytä olevan vain täyttä totta.

        ongelmia tulee riittämään. Menet ojasta allikkoon se on varmaa.


      • asiakkaat
        OOOO kirjoitti:

        ole edes vaihtoehto C-vitoselle. Olen istunut tuhansia kilometrejä kakkoskopan Aven kyydissä ja ajanut ehkä tuhat kilometriä sillä itsekin, auto on 2.2 diesel. Aivan mitätön nitinäkoppi.
        Harkitsen Audi A4:n, BMW 3-sarjan, Mersun C-sarjan ja C-vitosen välillä. Farkku, mutta bensa vai diesel, ajoa 25 tkm vuodessa. Riippuu sitten mihin merkkiin päätyy. Audin A4 Allroad houkuttelee ja C-vitonen mehujousilla eniten.
        Noilla arvon säilyyvyys tai vikajutuilla ei ole painoarvoa. Maksan kyllä siitä ilosta, että saan ajaa hyvällä autolla joka on mieleiseni.

        kääntyy ostamaan sen tuotteen mistä saavat parhaan välirahan ja sitikasta se on minimaallinen.


      • keskiluokan
        autoasi kirjoitti:

        ja et saa silloin sitikastasi vaihtaessa juuri mitään parhaiten arvonsa säilyttävään avensikseen verrattuna. Ero on huomattava. Älä usko mutta fakta on faktaa. Näet kyllä aikanaan että oli se se eräs kaveri oikeassa sittenkin. Avensis on ylivoimaisesti parhaiten arvonsa säilyttävä ylemmän keskiluokan auto.

        Avensis ei ole mikään ylemmänkeskiluokan vaan tuulipukukansan auto.


      • yksilövika
        Pera123 kirjoitti:

        C5 Citroeniin.

        Ostin nimittäin uuden Avensiksen sillä olettamuksella, että saan laatua kokorahan edestä. Mutta tulikin karvasta kalkkia niskaan.

        Auto osattautui hetekaksi eli natisee ja kitisee älyttömästi sisustuselementeistä. (Ovet,koelauta)

        Autoa korjailtiin 6 kertaa tuloksetta huollon toimesta. Arvatkaapa sainko sijaisauton ensimmäisellä 5 kerralla? No en tietystikään. Viimeisellä kerralla tosin antoivat auton käyttöön. Huoltoon roudaus km kertyi liki 700 km kaikenkaikkiaan. Toyota korvas ruhtinaallisen 0,10 €/km.

        Miten toyota hoitikaan homman kun otin yhtettä pääkallopaikalle hki:iin kun hommaa ei saatu huollossa kuntoon.

        No vastaus tuli äsken, asiakaspalvehenk. tjsp soitti ja sanoit et ei voi mitään asialle. On ominaisuus ei vika jotkut autot natisee ja toiset ei. Mitään hyvitystä tai pahoittelua ei tullut.

        Päätin, että seuraava auto ei ainakaan toyota ole. Tuon maahantuojan edustajan kommentti oli kuin vitsi joka kiertää urbaani legendana ei vika vaan ominaisuus. Tosin toyotalla se ei legendaa näytä olevan vain täyttä totta.

        sillä ei ole raportoitu että nitinät ja natinat vaivaisivat kaikkia uusia Anjoviksia.


      • auto¨
        painavampi kirjoitti:

        Kyllä C5 on huomattavasti painavampi kuin Ave joka on tehty säilykepurkeista, on siinä halvalla saatu nitisevä rakenne, onneksi ruostuu hyvin kun on noita suolasilli purkkeja anjovis tölkkien joukossa.

        kuin kolareissa valtoimenaan murskautuvat ranskikset. Tämä on virallisesti todistettu 105000 oikean kolarin voimalla Ruotsissa.


    • Tojo-jutut ovat huolestuttavasti vuotaneet tänne Sitikka palstalle. Mielestäni tojo-juttuja ei täällä tarvita ja niistä ei ole mitään hyötyä täällä. Ehkä ne kirjoittajien mielestä ovat milenkiintoisia, mutta armahtakaa meitä muita lukijoita!

      • OLE AUTO

        Ei tojota ole auto, vaan pahan taudin virus. Leviää kuin AIDS tai sikainfluenssa. Tarttuu helposti tolloihin yksinkertaisiin ja vähävaraisiin ihmisiin, pitää köyhinä ja kipeinä ne. Nyt ne yrittää tulla levittämään tautiaan tännekin. On se sairasta, ihan sikamaisen sairasta. Ymmärtäkäämme sairaita vaikka ne täällä ääntelee ja örväilee taudin kourissa seuraavia äänteitä; Buaaaaah äääh Hiiiiiiiiiiiihaahoooooooooo Yäkyö%&?¤toooooooojooooooooooooooootaaaaaaaaaaa


      • liikkeellä
        OLE AUTO kirjoitti:

        Ei tojota ole auto, vaan pahan taudin virus. Leviää kuin AIDS tai sikainfluenssa. Tarttuu helposti tolloihin yksinkertaisiin ja vähävaraisiin ihmisiin, pitää köyhinä ja kipeinä ne. Nyt ne yrittää tulla levittämään tautiaan tännekin. On se sairasta, ihan sikamaisen sairasta. Ymmärtäkäämme sairaita vaikka ne täällä ääntelee ja örväilee taudin kourissa seuraavia äänteitä; Buaaaaah äääh Hiiiiiiiiiiiihaahoooooooooo Yäkyö%&?¤toooooooojooooooooooooooootaaaaaaaaaaa

        Sitä on tuota tautia liikkeellä. Onneksi ei tartu ainakaan Citroen Hydractive3 malleihin.


      • jatkossa ilmoittaa

        kaikki tojo viestit ei asiallisiksi viesteiksi tälle palstalle, jospa tämä pelleily loppuisi.


      • onkin
        jatkossa ilmoittaa kirjoitti:

        kaikki tojo viestit ei asiallisiksi viesteiksi tälle palstalle, jospa tämä pelleily loppuisi.

        Tojokin on epäasiallinen = paska autoksi, ei siitä ole edes sonnanajoon.


      • voi ajaa
        onkin kirjoitti:

        Tojokin on epäasiallinen = paska autoksi, ei siitä ole edes sonnanajoon.

        Eihän sillä voi ajaa ainakaan lietelantaa ajaa kun se valskaa ihan joka saumasta.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. En voi jutella kanssasi

      tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      56
      7207
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

      Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      719
      3370
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

      Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      148
      1650
    4. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

      Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      278
      1530
    5. Koska olet rakastellut

      Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1355
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

      Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1351
    7. Miten saisin

      Sinut omakseni?
      Ikävä
      91
      1240
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

      Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1217
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

      Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      233
      1173
    10. Kumpi tästä

      Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1134
    Aihe