Olen vakituisessa työsuhteessa ja jään äitiyslomalle joulukuun alussa. Saanko siis äitiyspäivärahan kelasta vai maksaako työnantaja palkkaa äitiysloman ajalta? olen ihan ulkona näistä asioista.. entä kertyykö kesälomaa vaikka olen äitiyslomalla?
kysymyksiä
4
328
Vastaukset
- ...
Äitiysloman palkka riippuu siitä, onko se työehtosopimuksessa sovittu. Aika monessa sopimuksessa on noin 3 kuukauden palkallinen äitiysloma. Kysy luottamusmieheltä, pomolta tai palkanlaskijalta.
Äitiyslomalta ja vanhempainlomalta kertyy vuosilomaa.- - -
Äitiysvapaasta pitää ilmoittaa työnantajalle 2 kk ennen kuin se alkaa, muuten voi jäädä ilman äitiysvapaan palkkaa. Ilmoitus kannattaa tehdä aina kirjallisesti. Tässä on valmiita lomakkseita. http://www.sak.fi/suomi/tyossa.jsp?location1=2&sl2=7&sl3=4&lang=fi&id=29895
- alkup.
Kiitos paljon avusta. Onko se 3 kk. siis ihan täydellä palkalla? vai joku tietty prosenti palkasta? 3 kk jälkeenhän se siirtyy kelaan, katsoin jo noita laskureita.
- se palkka
alkup. kirjoitti:
Kiitos paljon avusta. Onko se 3 kk. siis ihan täydellä palkalla? vai joku tietty prosenti palkasta? 3 kk jälkeenhän se siirtyy kelaan, katsoin jo noita laskureita.
Meidän tessissä lukee: maksetaan äitiysvapaan alusta lukien täysi palkka 72 arkipäivän pituiselta ajanjaksolta. Tarkista omastasi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 732855
- 642733
- 681802
- 241647
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä161610- 201580
- 161434
- 481287
- 381253
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91239