Oon heinäkuussa menossa Englantiin, ja mietin, että jos sieltä ostais Motorola Razr 2 V8-mallin. Onko kellään kokemusta ulkomailta, varsinkin siis Englannista ostetusta Motorolasta, että toimiiko? Koska oon kuullu, että ei toimis Suomessa.
Apua o.o
Motorolan osto Englannista
4
1265
Vastaukset
- E1000
Motorolan markkinaosuus Suomessa on niin pieni, ettei täällä juuri kukaan tiedä paljoa mitään Motorolasta. Ei varsinkaan puhelinten ostamisesta Englannista. Ja jos tietää, harva tänne eksyy. Suomessa lähes ainoa keino saada tietoa on kysyä Motorolan Asiakaspalvelusta. On tietysti hyvä, että kysyit ajoissa, jos vaikka joku tietäisikin.
Tietääkseni Motorolan V8 mallilla pitäisi pystyä soittamaan ja lähettämään tekstiviestejä myös suomessa. Teknisiä tietoja saa Motorolan omilta sivuilta.
Motorola on tällä hetkellä kriisiyhtiö, joiden tunnuspiirteisiin kuuluu mm. tuotteiden laadun heikkeneminen. Jos Motorola menee konkurssiin, tällä hetkellähän se pysyy pystyssä vain kassavarojensa avulla, kukaan ei vastaa puhelimeen tulleista vioista tai ongelmista.- E1000
Ote motorolan sivuilta:
"Finland
Palveluun tai huoltoon liittyvissä asioissa otattehan yhteyttä jälleenmyyjäänne. Voitte myös ottaa meihin yhteyttä sähköpostitse, mutta palvelu on englanniksi."
Motorolalla ei enää ole varaa pitää suomenkielistä asiakaspalvelua. Kysyntää ei ollut tiettävästi tarpeeksi.
Eli se siitä asiakaspalvelusta kysymisestä.
- E1000
Oheisen linkin perusteella en odota, että puhelin ei toimisi suomessa. Linkki teknisiin tietoihin:
http://www.motorola.com/Consumers/NN-EN/Consumer-Products-and-Services/Mobile-Phones/ci.MOTORAZR-V8-NN-EN.alt
Ostaessasi Englannista kannattaa tutustua myös kuluttajille yleisesti annetuihin ohjeisiin, kun ostaa ulkomailta. - Siitä vaan
Itse ostin englannin eBaysta Motorola EM 330 puhelimen 82 euron hintaan
lähipostiin tuotuna, ei muita kuluja.
Toimii hyvin GSM verkossa, RDS- stereoradio kuuluu loistavasti, vain takuu-asiat saattavat tuottaa ongelmia ulkomailta ostettuna.
Muista ostaa lukitsematon ( unlocked ) puhelin, jotta toimii Suomessa.
Teleoperaattorit jakavat myös ilmaisia kännyköitä, mutta vaativat pitkän sopimuksen joka tulee täällä käytettynä kalliiksi.
Englannin puhelimista puuttuvat kirjoitettaessa ääkköset, tulevissa viesteissä
äät ja ööt näkyvät oikein. Joihinkin malleihin on mahdollista jälkikäteen
ladata suomenkielinen ohjelmisto Motorolan sivuilta.
3 G-verkosta en osaa sanoa mitään, tarkista nykyiseltä operaattoriltasi.
Joten toivotan hyvää ostosmatkaa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 682560
- 612506
- 681742
- 211522
- 201470
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91410- 151332
- 381193
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81137- 251066