Leikkaanko keväällä vai nyt syksyllä (?) pensaan? Parhaillaan kukkii, ei kovin runsaasti, mutta hieman hontelo se on.
unkarin sireeni
4
1301
Vastaukset
- syreenx
Pääsia, että leikkaat kasvukauden ulkopuolella eli keväällä tai syksyllä. Se kestää leikkaamista hyvin ja suotuisalla kasvupaikalla vain reuhaantuu leikkaamisesta lisää.
Muuten, sireeni ulvoo ja syreeni kasvaa :)- ajankohdasta??
Minä leikkaan syreenit, myöskin unkarisemmonen kukinnan jälkeen. 30 vuotta on toiminut silleen.
- puutarhuri.
ajankohdasta?? kirjoitti:
Minä leikkaan syreenit, myöskin unkarisemmonen kukinnan jälkeen. 30 vuotta on toiminut silleen.
Jos haluaa välttää sienitauteja ja paleltumia, syysleikkaukset on syytä unohtaa.
Jos unkarinsyreeniä haluaa muotoilla, se kannattaa tehdä heti kukinnan jälkeen. Silloin se ehtii vielä muodostaa seuraavan kesän kukka aiheet.
Rajummat leikkaukset (esim. alasleikkaus) suoritetaan aina keväällä. - nännit..
puutarhuri. kirjoitti:
Jos haluaa välttää sienitauteja ja paleltumia, syysleikkaukset on syytä unohtaa.
Jos unkarinsyreeniä haluaa muotoilla, se kannattaa tehdä heti kukinnan jälkeen. Silloin se ehtii vielä muodostaa seuraavan kesän kukka aiheet.
Rajummat leikkaukset (esim. alasleikkaus) suoritetaan aina keväällä.Jos haluat uudistaa pensaan (puun) niin keväällä leikkaat kun aurinko sulattaa lumet.
Jos haluat siistiä, niin kukinnan jälkeen, ei koskaan syksyllä.
Ketjusta on poistettu 22 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 903235
- 883033
- 681872
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä191832- 281732
- 211691
- 241687
Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!
Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi331355- 481327
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91319