Eilen sattumoisin katsoin v. 1984 filmatun elokuvan, jossa Niskavuoren vanhaemäntä oli "pirttihirmu", määräsi kaiken.
Sanoi "piijat ja rengit ne talossa pysyy", palvelusväki sanoi" "kyllä se emäntäkin aikanaan lähtee" "niin lähtee, mutta MAA jää ja pysyy ja MINUN KÄSI hallitsee vielä haudastakin Niskavuorta".
Nyt selvisi miten maajussit tekevät outoja perinnönjakoja ja kauppakirjoja sekä ne mahdottomat perintöriidat.
Poikansa Aarnen jättämän Martta-emännän vanhaemäntä yrittää naittaa ahkeralle pehtoorille,kun siitä olisi talolle etua, mutta kummatkin kieltäytyvät avioon menosta.
Martta ei välitä pehtoorista ja pehtoori ei halua, koska arvelee, että isontalojen isännät ei pidä häntä minään joukossaan. On hyvin tyypillistä maalaiselämää.
"Niskavuori" 19.6.09 TV 1klo 20.45
Maajussille morsian
1
341
Vastaukset
- mr.twist
Esko Salminen on kyllä karismaattinen esiintyjä. Kuin Tauno Palo konsanaan. Ovatkohan sukua? wink ;
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista897627- 1055522
- 2664738
- 484662
- 653382
- 502768
- 582447
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222408Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292372- 412244