Mikä on ollut ratkaiseva tekijä diagnoosin saamisessa? Mitä pitää tapahtua, että diagnoosi irtoaa? Omalla kohdallani reumatologi kieltäytyy vahvistamasta diagnoosia ilman iholääkärin lausuntoa. Iho-oireita ei ole ollut pitkään aikaan ja silloinkin kun on, ne ovat tosi lieviä. Muutoin olen hyvin tyypillinen nivelpsoritapaus. Lääkitys Salazopyrin ja Arava.
Kynsioireita on vähän, mutta Arava on kohdallani auttanut niihin.
Tällä hetkellä näyttää siltä, että patologi on se, joka kohdallani mahdollisen ruumiinavauksen yhteydessä antaa joskus hamassa tulevaisuudessa ao. diagnoosin.
kysymys nivelpsoriaatikoille
Elvistely
2
405
Vastaukset
- sulla ..
mulla teki diagnoosin sisätautilääkäri ja oireiden mukaan. ihotumaa oli jo silloin paljon. kun sain diagnoosin, hain myös kelakorttiin merkinnän 202.. saan siis alennusta 75 prossaa reumalääkkeista..
- Elvistely
Jos ihottumaa on ollut paljon, olet ollut helppo diagnosoitava. Alempi erityiskorvaus on kyllä 72%.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 742932
- 642773
- 681822
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä171659- 241657
- 201600
- 191518
- 481297
- 381263
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91259