Haapavedelle on valmistumassa jättikokoinen keinoaavikko, joka on rakennettu halliin. Keinoaavikolle rakennetaan myös beduiinikyliä ja keitaita, sekä Afrikasta on tilattu kameleita ja
palmuja.
Elokuussa tekoaavikolle sijoitetaan kaikki Pohjois-Afrikasta Suomeen muuttaneet henkilöt, joille on EU direktiivin mukaisesti rakennettu synnyinseutua vastaavat olosuhteet, jotta he tuntisivat olonsa kotoisiksi. Keinoaavikon ja hallin rakentamiskustannukset peitetään kaupungin ottamalla lainalla.
Keinoaavikolle voidaan sijoittaa noin 50000 ihmistä, joka nelinkertaistaa Haapaveden asukasmäärän. Asukasmäärän lisääntyminen vaikuttaa kaupan ja palvelujen kasvuun. Lisäksi Haapaveden elinkeinoelämä monipuolistuu perinteisten beduiiniammatinharjoittajien myötä. Haapavedestä tulee Suomen ainoa kaupunki, jossa tuotetaan mm. kamelinnahkatuotteita, kamelinmaitoa ja vuotia – paikallisena uutuutena lentävät matot, sekä jossa on keinoaavikko myös turisteja varten.
Myöhemmässä vaiheessa keinoaavikolle rakennetaan kolme pyramidia ja lentokenttä, jotka tuplaavat turistien määrän. Kaupunginjohtajan mukaan Haapavedestä tulee Suomen Belize, jossa myös kasvatetaan merkittävä määrä Suomen taateleista.
Keinoaavikko Haapavedelle
Valkosipulilahko
1
863
Vastaukset
- Tervemenoa_
Tervemenoa vaan Haapavedelle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista857495- 965424
- 2614669
- 444545
- 623287
- 502718
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222378- 492343
Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292342- 412204