Junailua

B-east

Onko kellään kokemusta junamatkasta Hanoista Saigoniin. Missä luokassa on järkevintä matkustaa yön yli kestävät matkat, lippujen hinnat ja onko ruokapalveluja tarjolla?

Thanks

4

456

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • makuuvaunu

"paikallisopas" mukaan, liput myös hänelle makuuvaunuun, juomat ja eväät reppuun, jos janottaa ja hiukoo, matkan hauskuuden voitte itse ratkaista, jos sitten sattuu nukuttamaan....?

• -vietcongi-

Olen tehnyt matkan parikin kertaa ja paras tapa on IMHO 4-hengen soft sleeper ja alapunkka. Ruoka sisältyy lipun hintaan, mutta on todella onnetonta pöperöä. Ota omat eväät mukaan. Asemilla on myös ruokakauppiaita, joilta saa hedelmiä ym. Juna pysähtyy vain muutamaksi minuutiksi, joten kovin kauaksi ei kannata lähteä haahuilemaan. Ilmastointi junissa on erittäin kylmä eli t-paidalla tulee varmasti vilu. Hue - Nha Trang osuus on syytä tehdä päiväjunalla, on sen verran huikeat maisemat.

Noista linkeistä löytyy lisää tietoa.

http://www.seat61.com/Vietnam.htm

http://www.vr.com.vn/english/index.html

• dePiili

Sen verran tarkennusta näihin tietoihin, että mikäli haluaa Hanoista soft-sleeperin, kannattaa ehkä ostaa se hotellista tai matkatoimistosta. Olen kuullut, että ulkomaalaisilla on ollut lähiaikoina hankaluuksia ostaa soft-sleeperpaikkoja Hanoin juna-asemalta. Oma kokemukseni huhtikuulta tukee tätä. Oli kuulema vain hard-sleepereitä jäljellä (kaksi päivää ennen lähtöä). Saattaa olla, että näin olikin, mutta joka tapauksessa huhu liikkuu, että ulkkikset niitä ei saa asemalta. Komissionhan siinä sitten joutuu maksamaan jos muualta ostaa, mutta jos haluaa nukkua pehmeällä niin... itselleni ei niin ole väliä ja ihan hyvät unet tulee kovallakin :-)
      Toisaalta junassa konnareilla saattaa olla oma pisnes. Ostin Sapasta Lao Cai-Hanoi lipun ja kuulema ei ollut kuin hard-seatereita jäljellä. Tyydyin tilanteeseen, mutta junassa konnari ei jättänyt mua rauhaan ennen kuin sai myydyksi mulle sleeperin, tosin hintakin laski sen verran ettei ollut enää järkeä kieltäytyä.
      Samalla sai tuettua vähän tuota korruptoituneiden maiden sorretuinta ihmisryhmää, virkamiehiä ;-)

• B-east

Thanks!!! 4 viikkoa lähtöön :-)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      73
      2815
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      64
      2703
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1792
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1637
    5. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      16
      1580
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1570
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1412
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1267
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1243
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1229
    Aihe