öljypohjan vaihdossa ongelma

susan84

Moro!

Näin tietämättömänä autoihmisenä esitän ehkä vähän hassujakin ajatuksia, mutta ehkä te viisastutte mua tiedoillanne..

Olimme äsken erään tuttavan kanssa vaihtamassa autöön öljypohjaa. Samalla tietty suodatin ja tiiviste olis mennyt vaihtoon. Öljypohja ei kuitenkaan lähtenyt irti kahden tunnin yrittämisellä. Päätettiin laittaa se kiinni siltä osin mitä se oli ehtinyt auki olla ja kattoo asiaa uusiks huomenna.. öljyt oltiin ehditty valuttaa joten pistettiin vähän uutta tilalle.

Öljypohjan vaihto tuli kysymykseen koska se oli niin kulunut puhki,mitään sen kummempaa ei ollut..

Kun käynnistettiin auto niin se alkoi huutaa kunnolla, sammutettiin siihen ja hinattiin se sivuun yöksi. Nyt sit ollaan molemmat aika pihalla missä on vika.. Autolla ei missään nimessä voi ajaa mutta mä olin vieressä kun pohjaa yritettiin irrottaa, ei siinä mitään vaurioita voitu saada aikaan..

Osaatteko sanoa missä vika voi olla? Onko pumpussa jotain vikaa? Onko jotain mitä tässä vaiheesaa pitäisi tietää..

Auto menee varmaan huomenna hinattavaksi merkkihuoltoon kun ei Jorma Pulliaisten aivot enää riitä tähän touhuun, eli siis meidän..

Jos tulee jotain mieleen niin olisin kiitollinen vastauksesta. Toivon, että ei tuu monen sadan keikkaa tästä jutusta.

9

8360

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jKJÖljoidjJ

      Oletteko vaihtamassa autoon öljyjä vai todella öljypohjaa joka on moottorin alin osa jonka tarkoituksena pitää öljyt moottorin sisällä ? Siinnä on yleensä eri pultti elikkä Proppu öljyjen vaihtoa varten. Koko pohjaa ei tarvitse irroittaa jos öljyt vaihtaa. Jos pohja on rikki niin kai sitten pitää kokonaan vaihtaa / korjata.

      • susan84

        Öljypohjaa oltiin vaihtamassa ja samalla öljyjä kun se päästi niitä öljyjä ulos koska öljypohja oli niin kovasti ruosteessa ja kulunut.

        Valutettiin siis siellä olleet öljyt pois ennen homman alottamista. Sitten yritettiin saada öljypohjaa irti, ei se lähtenyt millään. Pistettiin se vanha öljypohja jälleen kiinni paikoilleen ja vähän öljyy sisään että lähtis viel liikkeelle.. Eli homma jäi ksken ja nyt auto huutaa ihan kuin se ei sais öljyy tai jotain muuta olis tapahtunut..


      • Draivari
        susan84 kirjoitti:

        Öljypohjaa oltiin vaihtamassa ja samalla öljyjä kun se päästi niitä öljyjä ulos koska öljypohja oli niin kovasti ruosteessa ja kulunut.

        Valutettiin siis siellä olleet öljyt pois ennen homman alottamista. Sitten yritettiin saada öljypohjaa irti, ei se lähtenyt millään. Pistettiin se vanha öljypohja jälleen kiinni paikoilleen ja vähän öljyy sisään että lähtis viel liikkeelle.. Eli homma jäi ksken ja nyt auto huutaa ihan kuin se ei sais öljyy tai jotain muuta olis tapahtunut..

        Ei se ääni tyhjästä tullut. Laitoitte vähän öljyä? Jos laakerit, tai pumppu ei saanut öljyä niin huutohan ja kolina siitä syntyy. Jos öljypohja vuoti niin vahinko oli saattanut tapahtua jo aikaisemminkin... Mistä muuten keksitte aloittaa remonttinne, tätä ihan mielenkiinnosta kyselen?


      • susan84 kirjoitti:

        Öljypohjaa oltiin vaihtamassa ja samalla öljyjä kun se päästi niitä öljyjä ulos koska öljypohja oli niin kovasti ruosteessa ja kulunut.

        Valutettiin siis siellä olleet öljyt pois ennen homman alottamista. Sitten yritettiin saada öljypohjaa irti, ei se lähtenyt millään. Pistettiin se vanha öljypohja jälleen kiinni paikoilleen ja vähän öljyy sisään että lähtis viel liikkeelle.. Eli homma jäi ksken ja nyt auto huutaa ihan kuin se ei sais öljyy tai jotain muuta olis tapahtunut..

        aluksi niin, että katsot öljyä olevan tarpeeksi mittatikusta ja sitten koetat käynnistää. katso erityisen tarkasti vuodot öljypohjan alueelta ja sen reunoilta. jos te olette vanhaa pohjaa jo hieman repineet auki, olisi ehkä paras vaihtaa se kokonaan uuteen tiivisteineen ettei ala myöhemmin vuotamaan.


    • ikkim

      kerro ny edes auton merkki ja malli niin vois vähä ihmetellä et miks ei lähteny irti ,,

    • jäänyt

      joku kiinnityspultti huomaamatta vaihteiston päädyssä. Jos kaikki pultit on varmasti irti niin öljypohja lähtee kyllä irti hieman voimaa käyttämällä. Joissain autoissa joutuu nostamaan moottoria että öljypohja mahtuu tulemaan pois paikoiltaan.

    • 523

      yritin irrottaa öljy pohjaa kun siinä oli reikä otin kaikki pultit pois mutta ei lähde irti uudessa öljy pohjassa oli kolme pultin paikkaa vaihde laatikon päässä täytyykö koko kone nostaa pois ford mondeo 1,8 turbo diesel

      • tsektseki

        Suojalevyn alla lisää pultteja, koneen ja lootan välissä!


    • oilboy

      Siis miten se auto huusi? Siellä voi olla tiivistysaineena joku massa joka pitää öljypohjaa kiinni.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi et irrota otettasi

      Suhteeni?
      Ikävä
      69
      2713
    2. Koko ajan olet

      Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2654
    3. Muutama syy

      Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1792
    4. Onko kaivatullasi

      Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1617
    5. Estitkö sä minut

      Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1550
    6. Tykkään susta

      Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1480
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

      Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1392
    8. Millainen meno

      Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1233
    9. Tiedätkö tykkääkö

      Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      40
      1203
    10. Onko meillä

      Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1197
    Aihe