Tässä vajaan kymppitonnin vaihtohyvityksen arvoista autoa päivittämässä uudempaan autoliikkeiden tarjontaa läpikäyden.
Tullut hyvin todettua se, että joka ikinen ylimääräinen euro auton kunnossapitämiseen tai lisävarusteisiin on rahan haaskausta, jos on antamassa autoaan vaihdossa autoliikkeeseen. Kunhan jonkinmoinen huoltokirja ja kahdet renkaat löytyy ja pellit lommottomat niin myyjä napsauttaa hyvityshinnaksi autokauppiaiden kauppahintajärjestelmän hinnan.
Sääliksi käy niitä tuunaajia, jotka naama punaisena karjuva jälkikasvulle, että takapenkkiä ei saa sotkea purukumilla. Se on ihan turhaa huutamista, jos itse ei joudu takapenkillä istumaan. Siinä vaiheessa, kun auto menee vaihtoon saa siitä saman hyvityksen; oli sitten takapenkki tupakan rei'ille polttama taikka virheetön.
Osaltani totean maksaneeni aivan turhaan esim. merkkiliikkeen huollot. No, onneksi valinta on ensisijaisesti johtunut merkkihuollon hyvästä sijainnista.
Pääsen kuitenkin maksamaan välillisesti niiden veijareiden vaihtohyvitykset, jotka ovat esim. ajaneet vajailla öljyillä moottorin sököksi. Saavan saman hyvityksen kuin minä omasta kotterostani. Siitä lievää v..sta.
Näin homma pelaa joka autoliikkeessä?
Auton kunnossapito ei kannata
82
7328
Vastaukset
- Velkavolvo
Sinulla on kymppitonnin auto, jota on huollettu kunnolla. Tunnet auton historian, pystyt luottamaan siihen ja osaat arvioida tulevat korjaustarpeet. Miksi tuollaisesta helmestä pitäisi luopua varsinkaan jos koet vaihtohyvityksen liian alhaiseksi?
Pidä ja aja. Auto toimii, pääset paljon uutta halvemmalla ja rahaa riittää muuhunkin kuin osamaksueriin. Eikä autoliike pääse kusettamaan.- Kerrankin asiaa
Tällä palstalla
Ajale sillä yli laman ei sen arvo arvottomasta enää minneen putoa ja toivottavasti jobbaritkin (koskee kaikkia autokauppureita) oppii käytöstavoille.
Yksityisten ja autoliikkeiden pyyntihinnat ihan sikoja maailmanmarkkinahintoihin verrattuna, siks tänne tuodaan kaikenmaailamn Saksanseisojia ja Roottinsämpylöitä kaupattavaksi. Sillä ne saa hyvityshinnat pysymään alhaalla. - käytetty auto
ole mikään helmi. Jos se on vielä yli viisi vuotta vanha on aika jo siitä jättänyt. Kyllä uusi auto on ihan eri planeetalta. Itse ostan ainakin siksi uuden kun arvostan alati kehittyväää mukavuutta ja turvallisuutta. Miksi autoilussa sitten pitäisi päästä "halvalla"? Mukavuus maksaa kuten myös esim. asumisessa. En todellakaan aio asua missään 50 neliön luukussa sen takia että se on halpaa.
- siellä
käytetty auto kirjoitti:
ole mikään helmi. Jos se on vielä yli viisi vuotta vanha on aika jo siitä jättänyt. Kyllä uusi auto on ihan eri planeetalta. Itse ostan ainakin siksi uuden kun arvostan alati kehittyväää mukavuutta ja turvallisuutta. Miksi autoilussa sitten pitäisi päästä "halvalla"? Mukavuus maksaa kuten myös esim. asumisessa. En todellakaan aio asua missään 50 neliön luukussa sen takia että se on halpaa.
autossasi? Minä ainakin istun autossa hetken (5min-11h) kerrallaan vaihtaakseni paikkaa. Asunto on asumista varten
- kärsiä sen
siellä kirjoitti:
autossasi? Minä ainakin istun autossa hetken (5min-11h) kerrallaan vaihtaakseni paikkaa. Asunto on asumista varten
5min - 11 tuntia niin siitä vaan. Minä teen matkan mukavasti vaikkei kestäisi minuuttia kauempaa. Toki sadantonnin asuntoautossakin voi jo välttävästi asua. Nehän ovat tavallisista yksiöistä selkeästi isompia ja laadukkampia.
- Velkavolvo
käytetty auto kirjoitti:
ole mikään helmi. Jos se on vielä yli viisi vuotta vanha on aika jo siitä jättänyt. Kyllä uusi auto on ihan eri planeetalta. Itse ostan ainakin siksi uuden kun arvostan alati kehittyväää mukavuutta ja turvallisuutta. Miksi autoilussa sitten pitäisi päästä "halvalla"? Mukavuus maksaa kuten myös esim. asumisessa. En todellakaan aio asua missään 50 neliön luukussa sen takia että se on halpaa.
Jos pistää auton pääomakuluihin ylimääräistä 400 euroa kuussa, se tarkoittaa monessa tapauksessa juuri sitä, että joutuu elämään huonetta pienemmässä asunnossa. Harvalla meistä kun on rajattomasti rahaa käytettävissä. Vaikka itse ajan selvästi keskimääräistä enemmän, vietän autossa kuitenkin alle 10 % valveillaoloajastani. Siksi sijoitan ylijäämärahani muualle kuin autoon ja käytän ne vaikkapa varhentamaan eläkkeellepääsyä. Mukava katsella ikkunasta kun muut käynnistelevät uusia turvallisia autojaan pakkasessa lähteäkseen töihin.
Eikä näissä nykyautoissa matkustaminen ole sen mukavampaa tai nopeampaa kuin vuonna 1995. Jo silloin oli pehmustetut istuimet, ABS, turvatyyny, radio ja ilmastointi. Olen minä liikkunut kohtalaisen paljon uusillakin 60- ja 70-sarjan Volvoilla, mutta eipä tuossa ole tapahtunut mitään ratkaisevaa muutosta runsaan vuosikymmenen aikana. Ihan samalta tuntuu 500 kilometrin jälkeen. - kyllä on
Velkavolvo kirjoitti:
Jos pistää auton pääomakuluihin ylimääräistä 400 euroa kuussa, se tarkoittaa monessa tapauksessa juuri sitä, että joutuu elämään huonetta pienemmässä asunnossa. Harvalla meistä kun on rajattomasti rahaa käytettävissä. Vaikka itse ajan selvästi keskimääräistä enemmän, vietän autossa kuitenkin alle 10 % valveillaoloajastani. Siksi sijoitan ylijäämärahani muualle kuin autoon ja käytän ne vaikkapa varhentamaan eläkkeellepääsyä. Mukava katsella ikkunasta kun muut käynnistelevät uusia turvallisia autojaan pakkasessa lähteäkseen töihin.
Eikä näissä nykyautoissa matkustaminen ole sen mukavampaa tai nopeampaa kuin vuonna 1995. Jo silloin oli pehmustetut istuimet, ABS, turvatyyny, radio ja ilmastointi. Olen minä liikkunut kohtalaisen paljon uusillakin 60- ja 70-sarjan Volvoilla, mutta eipä tuossa ole tapahtunut mitään ratkaisevaa muutosta runsaan vuosikymmenen aikana. Ihan samalta tuntuu 500 kilometrin jälkeen.velkavolvo pihalla maailman menosta. No jälkeenjäänelle on turha mitään kertoa.
- jeps.
Velkavolvo kirjoitti:
Jos pistää auton pääomakuluihin ylimääräistä 400 euroa kuussa, se tarkoittaa monessa tapauksessa juuri sitä, että joutuu elämään huonetta pienemmässä asunnossa. Harvalla meistä kun on rajattomasti rahaa käytettävissä. Vaikka itse ajan selvästi keskimääräistä enemmän, vietän autossa kuitenkin alle 10 % valveillaoloajastani. Siksi sijoitan ylijäämärahani muualle kuin autoon ja käytän ne vaikkapa varhentamaan eläkkeellepääsyä. Mukava katsella ikkunasta kun muut käynnistelevät uusia turvallisia autojaan pakkasessa lähteäkseen töihin.
Eikä näissä nykyautoissa matkustaminen ole sen mukavampaa tai nopeampaa kuin vuonna 1995. Jo silloin oli pehmustetut istuimet, ABS, turvatyyny, radio ja ilmastointi. Olen minä liikkunut kohtalaisen paljon uusillakin 60- ja 70-sarjan Volvoilla, mutta eipä tuossa ole tapahtunut mitään ratkaisevaa muutosta runsaan vuosikymmenen aikana. Ihan samalta tuntuu 500 kilometrin jälkeen.Itse tosin en odota eläkkeelle asti vaan teen lyhennettyä jo nyt. Eli 4 pv/viikossa. Päätin, että kun saan palkan hilattua 4keuroon, niin tiputan yhden päivän pois. Nyt tilanne on se, että 4 päivää viikossa = 4keur kuussa palkkaa. Kohta voisi tiputtaa toisen päivän pois ja siirtyä osa-aikaiseen.
Niin ja lomarahat vaihdan aina lomaksi oli lama tai nousukausi.
Autossa kun tinkii ja tyytyy 10-15keuron luokkaan, niin säästää juurikin yhden hikisen päivän konttorilla per viikko verrattuna samanlaiseen 4-5 vuotta uudempaan 50 keuron autoon. - onkin_hyvä
käytetty auto kirjoitti:
ole mikään helmi. Jos se on vielä yli viisi vuotta vanha on aika jo siitä jättänyt. Kyllä uusi auto on ihan eri planeetalta. Itse ostan ainakin siksi uuden kun arvostan alati kehittyväää mukavuutta ja turvallisuutta. Miksi autoilussa sitten pitäisi päästä "halvalla"? Mukavuus maksaa kuten myös esim. asumisessa. En todellakaan aio asua missään 50 neliön luukussa sen takia että se on halpaa.
Ostatko asuntosi jobbarilta, joka on stailannut sen hinnan 30% korkeammaksi?
- k onttorista
jeps. kirjoitti:
Itse tosin en odota eläkkeelle asti vaan teen lyhennettyä jo nyt. Eli 4 pv/viikossa. Päätin, että kun saan palkan hilattua 4keuroon, niin tiputan yhden päivän pois. Nyt tilanne on se, että 4 päivää viikossa = 4keur kuussa palkkaa. Kohta voisi tiputtaa toisen päivän pois ja siirtyä osa-aikaiseen.
Niin ja lomarahat vaihdan aina lomaksi oli lama tai nousukausi.
Autossa kun tinkii ja tyytyy 10-15keuron luokkaan, niin säästää juurikin yhden hikisen päivän konttorilla per viikko verrattuna samanlaiseen 4-5 vuotta uudempaan 50 keuron autoon.peräisin tuo käsittämätön sanonta keuro. MIKÄ HELVETIN KEURO??????????? Rahayksikkö on tuhansissa eli teuro. Ei kiloissa kuten perunat.
- muiden luukkuihin.
onkin_hyvä kirjoitti:
Ostatko asuntosi jobbarilta, joka on stailannut sen hinnan 30% korkeammaksi?
Rakennutan aina omat taloni itse. Paikkaan jonne haluan. En nimittäin ole kaltaisesi sosiaalipummi.
- SI-yksikkö
k onttorista kirjoitti:
peräisin tuo käsittämätön sanonta keuro. MIKÄ HELVETIN KEURO??????????? Rahayksikkö on tuhansissa eli teuro. Ei kiloissa kuten perunat.
1000:n etuliite on k, eli kilo. semmosta olekaan kun t.
eli keur! - dfhdhdfh
muiden luukkuihin. kirjoitti:
Rakennutan aina omat taloni itse. Paikkaan jonne haluan. En nimittäin ole kaltaisesi sosiaalipummi.
"Rakennutan aina omat taloni itse"
Hah hah :D täällä taas joku 13vuotias kesälomiltaan kirjoittelee viestejä ja teeskentelee rikasta :D :D :D - Paksut Pellit
käytetty auto kirjoitti:
ole mikään helmi. Jos se on vielä yli viisi vuotta vanha on aika jo siitä jättänyt. Kyllä uusi auto on ihan eri planeetalta. Itse ostan ainakin siksi uuden kun arvostan alati kehittyväää mukavuutta ja turvallisuutta. Miksi autoilussa sitten pitäisi päästä "halvalla"? Mukavuus maksaa kuten myös esim. asumisessa. En todellakaan aio asua missään 50 neliön luukussa sen takia että se on halpaa.
Oma kulkupeli vasta 30-vuotias,
ja kyllä se kestää toisen mokoman
vielä, kevyesti, huomattavasti
halvemmalla pääsee, kuin parin
vuoden välein uuteen vaihtamalla.
Kuluvia osia silloin tällöin vaihtamalla,
osat halpoja, auton rakenne teknisesti
hyvin yksinkertainen ja kuitenkin erittäin
toimiva kokonaisuus, ennen muinoin kun
osattiin valmistaa vielä AUTOJA, nykyisin
ei osata muuta tehdä kuin vikaherkkiä
paljon elektroniikkaa sisältäviä, ylihintaisia,
nippanappa peltiä ympärillä, herkästi ruostuvia
etäisesti autoa muistuttavia härveleitä.
Tämä ei ole kateutta, vaan järjenkäyttöä,
ajetaan vanhalla toimivalla maailman tappii
asti, kuin vähän väliä, ostella uutta romua
toisen tilalle, tosin nykyhärvelit on suoraan
sanottuna kertakäyttöisiä, muutama vuosi
ja paalattavaksi, yksikään nykyhärveli ei tule
kestämään 10 vuotta vanhemmaksi, saati sitte
kolmekymppiseksi... Ja käyttöarvo on aina sitä
muuta edellä... - vieläkin naurattaa
Kerrankin asiaa kirjoitti:
Tällä palstalla
Ajale sillä yli laman ei sen arvo arvottomasta enää minneen putoa ja toivottavasti jobbaritkin (koskee kaikkia autokauppureita) oppii käytöstavoille.
Yksityisten ja autoliikkeiden pyyntihinnat ihan sikoja maailmanmarkkinahintoihin verrattuna, siks tänne tuodaan kaikenmaailamn Saksanseisojia ja Roottinsämpylöitä kaupattavaksi. Sillä ne saa hyvityshinnat pysymään alhaalla.Viime viikolla kävin paikallisessa autoliikkeessä katsomassa mitä saa kymppitonnilla. 1997 mallin diesel väyrynen (oli ilmastointi sentään) 9900:- , perinteiseen tapaan maalattu monesta paikkaa. Huoltokirjaa eikä muuta historiaa osoittavia dokumentteja ei ole.
Vastaavan saa Saksasta alle puolen hinnan, jopa huoltohistorialla.
Vastaava pätee uudempiinkin autoihin, jostakin Alfan GT:stä on Suomessa pyynnöt 20 000:- ja Saksassa 10 000:- , on se vaan ihme ettei pyyntihinnat tipu!
No tietysti korkea pyyntihinta kiusaa itse autonsa hakevia ja joukossa on tietysti niitäkin jotka laittavat tuomansa auton heti myyntiin tuolla 20 000:- hinnalla vaikka kulut ja verot tekevät yhteensä alle 15 000:-.
Eli minusta oikea hintataso Suomessa tulisi olla se 15 000:- ja seuraavaksi tuovalle vielä vähemmän. Mutta kun Suomessa homma vaan ei toimi noin, kiusaa se on pienikin kiusa?
Ajetaan vanhat loppuun, jätetään uudemmat ostamatta, siinäpä minun resepti lamatalkoisiin. - puhutaan perunoista.
SI-yksikkö kirjoitti:
1000:n etuliite on k, eli kilo. semmosta olekaan kun t.
eli keur!Ei silloin kun puhutaan rahasta. Oletko todellakin noin tyhmä? Nuorison keskuudessa toki paskakasakin saattaa olla hunajakeko. Ovat vaan kaksi täysin eri asiaa.
- itsestäsi. Jos
dfhdhdfh kirjoitti:
"Rakennutan aina omat taloni itse"
Hah hah :D täällä taas joku 13vuotias kesälomiltaan kirjoittelee viestejä ja teeskentelee rikasta :D :D :Dolet työtön...mene töihin. Toki jos kyvyt ei riitä niin silloin voit purkaa kateuttasi täällä.
- jokke59 09
Paksut Pellit kirjoitti:
Oma kulkupeli vasta 30-vuotias,
ja kyllä se kestää toisen mokoman
vielä, kevyesti, huomattavasti
halvemmalla pääsee, kuin parin
vuoden välein uuteen vaihtamalla.
Kuluvia osia silloin tällöin vaihtamalla,
osat halpoja, auton rakenne teknisesti
hyvin yksinkertainen ja kuitenkin erittäin
toimiva kokonaisuus, ennen muinoin kun
osattiin valmistaa vielä AUTOJA, nykyisin
ei osata muuta tehdä kuin vikaherkkiä
paljon elektroniikkaa sisältäviä, ylihintaisia,
nippanappa peltiä ympärillä, herkästi ruostuvia
etäisesti autoa muistuttavia härveleitä.
Tämä ei ole kateutta, vaan järjenkäyttöä,
ajetaan vanhalla toimivalla maailman tappii
asti, kuin vähän väliä, ostella uutta romua
toisen tilalle, tosin nykyhärvelit on suoraan
sanottuna kertakäyttöisiä, muutama vuosi
ja paalattavaksi, yksikään nykyhärveli ei tule
kestämään 10 vuotta vanhemmaksi, saati sitte
kolmekymppiseksi... Ja käyttöarvo on aina sitä
muuta edellä...ostin vuonna 75 64mallin cevrolet malibun oli ajettu 80000 ajan tänäpäivänäkin sillä ei oo ollu vikoja nyt mittarissa 500000 aion vieläkin ajaa sillä on kuin uusi kaikki ihailee normaali ajolla vain 10 l satasella huippu nopeus 200km t repikää siitä
- riisikupilla kotiin
vieläkin naurattaa kirjoitti:
Viime viikolla kävin paikallisessa autoliikkeessä katsomassa mitä saa kymppitonnilla. 1997 mallin diesel väyrynen (oli ilmastointi sentään) 9900:- , perinteiseen tapaan maalattu monesta paikkaa. Huoltokirjaa eikä muuta historiaa osoittavia dokumentteja ei ole.
Vastaavan saa Saksasta alle puolen hinnan, jopa huoltohistorialla.
Vastaava pätee uudempiinkin autoihin, jostakin Alfan GT:stä on Suomessa pyynnöt 20 000:- ja Saksassa 10 000:- , on se vaan ihme ettei pyyntihinnat tipu!
No tietysti korkea pyyntihinta kiusaa itse autonsa hakevia ja joukossa on tietysti niitäkin jotka laittavat tuomansa auton heti myyntiin tuolla 20 000:- hinnalla vaikka kulut ja verot tekevät yhteensä alle 15 000:-.
Eli minusta oikea hintataso Suomessa tulisi olla se 15 000:- ja seuraavaksi tuovalle vielä vähemmän. Mutta kun Suomessa homma vaan ei toimi noin, kiusaa se on pienikin kiusa?
Ajetaan vanhat loppuun, jätetään uudemmat ostamatta, siinäpä minun resepti lamatalkoisiin.Omassa luulotaudissani otaksun, että Suomessa on kahdet käytettyjen autojen markkinat: japanilaistaustaisten autojen (Tojo, Datsun, Mazda jne) ja toisaalta eurooppalaistaustaisten (Opel, MB, Vauxhall, Fiat) autojen markkinat.
Japseja ei suuremmin omatuontina tuoda ja eurooppalaisia haetaan "halpoina" Saksasta.
Autokaupan vaihdokkirivissä tämä tilanne ei voi olla näkymättä?
Ja tietysti harrasteautot (itse ajaminen on tärkeämpää kuin perillepääsy), kuten Alfa, on omassa sarjassaan. - vain on
puhutaan perunoista. kirjoitti:
Ei silloin kun puhutaan rahasta. Oletko todellakin noin tyhmä? Nuorison keskuudessa toki paskakasakin saattaa olla hunajakeko. Ovat vaan kaksi täysin eri asiaa.
Sivistyneistö puhui kilomarkoista jo kauan ennen euroaikaa, eli silloin kun sinä vielä pyöriskelit vaipoissasi. T tarkoittaa Tera eli biljoona. Kumpikin, keur ja teur ovat huonoa suomea ja vain te pisamanaamaiset teinipojat käyttätte niitä isienne autoista ja palkoista puhuessanne.
- rahamies
k onttorista kirjoitti:
peräisin tuo käsittämätön sanonta keuro. MIKÄ HELVETIN KEURO??????????? Rahayksikkö on tuhansissa eli teuro. Ei kiloissa kuten perunat.
No sinähän melekoinen rahamies olet, kun on teraeuro pienin yksikkö ;-D
- Rahayksiköistä.
vain on kirjoitti:
Sivistyneistö puhui kilomarkoista jo kauan ennen euroaikaa, eli silloin kun sinä vielä pyöriskelit vaipoissasi. T tarkoittaa Tera eli biljoona. Kumpikin, keur ja teur ovat huonoa suomea ja vain te pisamanaamaiset teinipojat käyttätte niitä isienne autoista ja palkoista puhuessanne.
Ilmeisesti olet rahatonkin tuollaisen ajattelukyvyn kera. Kaikkihan nyt Si-taulukot osaa. Etsi sieltä se rahayksikkö kiloeuro jos sellainen kerran on olemassa. Muussa tapauksessa voit lähteä vaikka runkulle.............
- riska_74
kärsiä sen kirjoitti:
5min - 11 tuntia niin siitä vaan. Minä teen matkan mukavasti vaikkei kestäisi minuuttia kauempaa. Toki sadantonnin asuntoautossakin voi jo välttävästi asua. Nehän ovat tavallisista yksiöistä selkeästi isompia ja laadukkampia.
Ei ole kummallisia autoja meillä, mutta en kärsi yhtään. Tämmöisen hiukan maailmaa nähneen auton käyttö on sen sijaan paljon vapauttavampaa kuin sellaisen uuden ja teknisesti edistyksellisen ja naapureita vihreäksi tekevän auton käyttäminen.
Kymmenen minuuttia kestävät matkani johtaa usein johonkin suurelle paikoitusalueelle missä on autoja tuiki tiheään. Ei tarvitse ahtaissa parkeissa ihmeemmin välittää ovien kanssa, että osuuko ne jonkun toisen auton kylkeen tai pamauttaako joku toinen lommon ovellansa autooni yms. Kun käyn mökillä, niin voin heittää mottisahan huoletta takapaksiin rievun päälle ja ei haittaa sahanpurut mitään. Isäukon koira joskus innoissaan hyppii tassunsa auton ikkunaa vasten josta ne tassut liukuu kylkeä pitkin alas. Kun muijani käy harrastuspaikassaan, niin siellä saattaa olla tasaisen kovan maan alueella olevat paikoitusalueet täynnä, joten auto täytyy paikoittaa kuusikon puolelle. Siellä voi osua joskus pohja tai helmat kiveen tai juurakkoon...
Kaikkea tällaista täytyisi ruveta varomaan jos ajopelinämme olisi uutuuttaan kiiltävä teknisesti edistyksellinen silmäterä.
Sellaisella kymmenisen vuotta vanhalla parisataatuhatta nielleellä autolla on huoleton ajella. Meillä on hyvin siistin näköinen käyttöauto, jolla ajamisesta minä en ainakaan kärsi. Kulkupelimme on käyttövarma eikä se ole osoittanut minkäänlaista väsymisen merkkiä.
Tottakai ajelisin mieluummin ihan uudella autolla ja halutessani olisi sellainen mahdollista omaksi ostaakin, mutta ostaisin varmasti samalla stressiä ja ajoittaista huonoa unensaantia kaiken maailman parkkipaikkalommojen ja koirantassunaarmujen muodossa. - mahtaa..
riisikupilla kotiin kirjoitti:
Omassa luulotaudissani otaksun, että Suomessa on kahdet käytettyjen autojen markkinat: japanilaistaustaisten autojen (Tojo, Datsun, Mazda jne) ja toisaalta eurooppalaistaustaisten (Opel, MB, Vauxhall, Fiat) autojen markkinat.
Japseja ei suuremmin omatuontina tuoda ja eurooppalaisia haetaan "halpoina" Saksasta.
Autokaupan vaihdokkirivissä tämä tilanne ei voi olla näkymättä?
Ja tietysti harrasteautot (itse ajaminen on tärkeämpää kuin perillepääsy), kuten Alfa, on omassa sarjassaan.olla ainakin nuo mainitut Datsun ja Vauxhall niitä mainittuja harrasteautoja? Ainakin kohta museoikäisiä.
- tarkoittaa sitä, että
riska_74 kirjoitti:
Ei ole kummallisia autoja meillä, mutta en kärsi yhtään. Tämmöisen hiukan maailmaa nähneen auton käyttö on sen sijaan paljon vapauttavampaa kuin sellaisen uuden ja teknisesti edistyksellisen ja naapureita vihreäksi tekevän auton käyttäminen.
Kymmenen minuuttia kestävät matkani johtaa usein johonkin suurelle paikoitusalueelle missä on autoja tuiki tiheään. Ei tarvitse ahtaissa parkeissa ihmeemmin välittää ovien kanssa, että osuuko ne jonkun toisen auton kylkeen tai pamauttaako joku toinen lommon ovellansa autooni yms. Kun käyn mökillä, niin voin heittää mottisahan huoletta takapaksiin rievun päälle ja ei haittaa sahanpurut mitään. Isäukon koira joskus innoissaan hyppii tassunsa auton ikkunaa vasten josta ne tassut liukuu kylkeä pitkin alas. Kun muijani käy harrastuspaikassaan, niin siellä saattaa olla tasaisen kovan maan alueella olevat paikoitusalueet täynnä, joten auto täytyy paikoittaa kuusikon puolelle. Siellä voi osua joskus pohja tai helmat kiveen tai juurakkoon...
Kaikkea tällaista täytyisi ruveta varomaan jos ajopelinämme olisi uutuuttaan kiiltävä teknisesti edistyksellinen silmäterä.
Sellaisella kymmenisen vuotta vanhalla parisataatuhatta nielleellä autolla on huoleton ajella. Meillä on hyvin siistin näköinen käyttöauto, jolla ajamisesta minä en ainakaan kärsi. Kulkupelimme on käyttövarma eikä se ole osoittanut minkäänlaista väsymisen merkkiä.
Tottakai ajelisin mieluummin ihan uudella autolla ja halutessani olisi sellainen mahdollista omaksi ostaakin, mutta ostaisin varmasti samalla stressiä ja ajoittaista huonoa unensaantia kaiken maailman parkkipaikkalommojen ja koirantassunaarmujen muodossa.rahat ei riitä vaihtelemaan autoa vuosittain. Ei ne uuden auton ostajat sitä silmäteränä pidä.(toki aina on poikkeuksia). Itse ostan vuoden tai max. kahden jälkeen aina uuden auton. Hintaluokka on toki halpa(20000€). Sinne voi aivan surutta heittää sen öljyä vuotavan moottorisahan takaluukkuun ja vaikka puolimottia halkoja takapenkille. Ei se autoliike hyvitä siitä yhtään sen enempää tai vähempää on auto sitten puhdas tai ei. Autoja en ole esimerkiksi pessyt suunnilleen kuin kaksi kertaa viimeisen neljän vuoden aikana. Mutta se ajaminen on varmasti mukavampaa kuin jollain yli viisi vuotta vanhalla.
- jobbari ja kauppias
vieläkin naurattaa kirjoitti:
Viime viikolla kävin paikallisessa autoliikkeessä katsomassa mitä saa kymppitonnilla. 1997 mallin diesel väyrynen (oli ilmastointi sentään) 9900:- , perinteiseen tapaan maalattu monesta paikkaa. Huoltokirjaa eikä muuta historiaa osoittavia dokumentteja ei ole.
Vastaavan saa Saksasta alle puolen hinnan, jopa huoltohistorialla.
Vastaava pätee uudempiinkin autoihin, jostakin Alfan GT:stä on Suomessa pyynnöt 20 000:- ja Saksassa 10 000:- , on se vaan ihme ettei pyyntihinnat tipu!
No tietysti korkea pyyntihinta kiusaa itse autonsa hakevia ja joukossa on tietysti niitäkin jotka laittavat tuomansa auton heti myyntiin tuolla 20 000:- hinnalla vaikka kulut ja verot tekevät yhteensä alle 15 000:-.
Eli minusta oikea hintataso Suomessa tulisi olla se 15 000:- ja seuraavaksi tuovalle vielä vähemmän. Mutta kun Suomessa homma vaan ei toimi noin, kiusaa se on pienikin kiusa?
Ajetaan vanhat loppuun, jätetään uudemmat ostamatta, siinäpä minun resepti lamatalkoisiin.Nyyh nyyh nyyh .... ihan omanlaisensa itkupillisakki tää nettikirjoittelija porukka.
Nyhjätään nojatuolissa ja rätnätään itkutarinaa nettiin, eikä ole munaa mihinkään
muuhun hommaan.
Ensin itketään auton hintoja alas ja kun ne tulee alas niin itketään kun ei saada vaihtohyvitystä tarpeeksi. Osalla näistä munattomista nörteistä se käsitys, että vaan
liikkeiden hinnat pitää pudota ja suuri vääryys on jos oman hinta putoaa voi äiti....
Ja aina on näiden kirjoittelijoiden mielestä autokauppias kusettaja siis ihan jokakerta...
Menkää välillä itseenne !!! Peili kertoo paljon jos sitä osaa tulkita.
Onneksi olen oppinut erottelemaan nää itkupilliostajat, enkä todellakaan myy niille mitään, kun on paljon helpompi toimia normi-ihmisten kanssa joilla on realistiset ja täysipäiset ajatukset ja odotukset uuden auton suhteen - alfisti...
vieläkin naurattaa kirjoitti:
Viime viikolla kävin paikallisessa autoliikkeessä katsomassa mitä saa kymppitonnilla. 1997 mallin diesel väyrynen (oli ilmastointi sentään) 9900:- , perinteiseen tapaan maalattu monesta paikkaa. Huoltokirjaa eikä muuta historiaa osoittavia dokumentteja ei ole.
Vastaavan saa Saksasta alle puolen hinnan, jopa huoltohistorialla.
Vastaava pätee uudempiinkin autoihin, jostakin Alfan GT:stä on Suomessa pyynnöt 20 000:- ja Saksassa 10 000:- , on se vaan ihme ettei pyyntihinnat tipu!
No tietysti korkea pyyntihinta kiusaa itse autonsa hakevia ja joukossa on tietysti niitäkin jotka laittavat tuomansa auton heti myyntiin tuolla 20 000:- hinnalla vaikka kulut ja verot tekevät yhteensä alle 15 000:-.
Eli minusta oikea hintataso Suomessa tulisi olla se 15 000:- ja seuraavaksi tuovalle vielä vähemmän. Mutta kun Suomessa homma vaan ei toimi noin, kiusaa se on pienikin kiusa?
Ajetaan vanhat loppuun, jätetään uudemmat ostamatta, siinäpä minun resepti lamatalkoisiin.Lahdessa oli myynnissä liikkeessä Alfa GT, väri Affa Rosso ja nahkasisustallakin. Hinta oli luokkaa 14000e, kilometrejä oli muistaakseni yli 170tkm?
Meni kilometreistä huolimatta nopeasti kaupaksi ja taas saatiin pyyntihinnat näyttämään hyvältä, halvin nettiautossa karvan alle 20000e!
- huomannut aivan
saman asian. Pidän oman autoni juuri siinä kunnossa, että siihen voi luottaa esim. reissuun lähtiessä. Ei mitään turhia ruostesuojauksia, kalliita puleerauksia alan liikkeessä tms. Huoltokirja pitää olla kunnossa, kahdet renkaat ja vaihtoon viedessä voi käydä pikapesussa. Se on siinä...
- autoharrastus...
silti, miksi kukaan harrastaa yhtään mitään vaikka mikään harrastus ei ole taloudellisesti tuottavaa ja kannattavaa? Auton fiksailu, pesu, vahailu, jne. voi olla ihan mukavaa harrastuksenomaista puuhastelua sekin ja onhan nyt paljon mukavampi matkustaa puhtaassa autossa kuin autossa jonka takapenkki on täynnä purkkamällejä ja tupakanreikiä ja matoilla, penkkien välissä jne. ties mitä mätänemässä ja haisemassa.
Katsastuskunnossahan autojen pitäisi vähintään olla aina.
Jos autoa aikoo pitää vähänkään pidempään ja ajaa paljonpuoleisesti, voi se ruostesuojauskin kannattaa ettei suola-hiekkasumu pääse kuluttamaan tehtaan pintakäsittelyä hajalle. - ovat asia erikseen.
autoharrastus... kirjoitti:
silti, miksi kukaan harrastaa yhtään mitään vaikka mikään harrastus ei ole taloudellisesti tuottavaa ja kannattavaa? Auton fiksailu, pesu, vahailu, jne. voi olla ihan mukavaa harrastuksenomaista puuhastelua sekin ja onhan nyt paljon mukavampi matkustaa puhtaassa autossa kuin autossa jonka takapenkki on täynnä purkkamällejä ja tupakanreikiä ja matoilla, penkkien välissä jne. ties mitä mätänemässä ja haisemassa.
Katsastuskunnossahan autojen pitäisi vähintään olla aina.
Jos autoa aikoo pitää vähänkään pidempään ja ajaa paljonpuoleisesti, voi se ruostesuojauskin kannattaa ettei suola-hiekkasumu pääse kuluttamaan tehtaan pintakäsittelyä hajalle.Nythän oli kysymys lähinnä siitä, että saako vaihdossa enemmän jos esim. varustelee autoaan tai käyttää ruosteensuojauksessa? Ei saa. Myyjä katsoo päätteeltään kyseisen auton merkin, mallin, iän ja onko huoltokirjaa. Myyjää ei kiinnosta esim. se onko auto aina pesty käsin vai koneessa (sinänsä huvittava myyntiargumentti, joita joskus näkee vaikka nettiautossa). Näistä kaikista turhista toimenpiteistä ja lisävarusteista maksat itse ja seuraava omistaja nauttii...
- menee vain
jobbariliikkeissä. Autoliikkeissä tupakanreijät, huonot renkaat, tekemätön huolto, jne. vaikuttavat hintaan. Purukumilla ei ole merkitystä koska auto täysfiksataan joka tapauksessa.
- perusfarkun omistaja
ja konepeltiä nostamatta olen hyvityshinnat saanut "merkkiliikkeistä". Kuskin paikka on ovesta katsoen tarkastettu. Jobbareita en ole testannut.
- on jobbarikamaa
perusfarkun omistaja kirjoitti:
ja konepeltiä nostamatta olen hyvityshinnat saanut "merkkiliikkeistä". Kuskin paikka on ovesta katsoen tarkastettu. Jobbareita en ole testannut.
ei edes merkkiliikkeen myyjä viitsi sillä ajaa. (yli 150000km ajettu tai yli kymmenvuotias auto). Soittaa vaan paikalliselle jobbarille että täällä olisi tällainen tarjolla, millä ostaisit. Sen mukaan saat sitten tarjouksen uuteen autoon.
- täällä kävi
on jobbarikamaa kirjoitti:
ei edes merkkiliikkeen myyjä viitsi sillä ajaa. (yli 150000km ajettu tai yli kymmenvuotias auto). Soittaa vaan paikalliselle jobbarille että täällä olisi tällainen tarjolla, millä ostaisit. Sen mukaan saat sitten tarjouksen uuteen autoon.
Itse kun vaihdoin vanhan -91 mallisen (18 vuotta vanhan) 153 tkm ajetun auton merkkiliikkeessä uuteen auttoon sain vanhasta 3000 €.
Eli 8 vuotta ja 3 tkm meni yli mainitsemiesi rajojen ja siitä huolimatta kelpasi merkkiliikkeeseen.
Itse ostin sen vaimon veljeltä parivuotta sitten 500 €:lla. - hhfkdfkdf
täällä kävi kirjoitti:
Itse kun vaihdoin vanhan -91 mallisen (18 vuotta vanhan) 153 tkm ajetun auton merkkiliikkeessä uuteen auttoon sain vanhasta 3000 €.
Eli 8 vuotta ja 3 tkm meni yli mainitsemiesi rajojen ja siitä huolimatta kelpasi merkkiliikkeeseen.
Itse ostin sen vaimon veljeltä parivuotta sitten 500 €:lla.jotka ostaa tuusulan pommi tarhasta tai rinta-joupilta käytetyn ja saa 3ooeuron autosta sen 2ooo tontun hyvityksen.Uskovat varmaan vielä joulupukkiinkin.Iso osa pohjanmaan/pohjois-suomen käytetyistä on ruuhkasuomesta sinne jobattuja,ne vaan muuttuu sen 4ooo kallimmiks ja "siistiks yksilöks"siin välil.Appiukko osti yhden tälläisen helmen vuosi sitten:1.6 gorilla farmari vm1996 ajettu 160tkm,ei ilmastoitu,ei edes aluja.Hintapyynti oli 8.9oo ja vanhasta vaihdos se 2ooo eli 7 tonnia(jossa siinäkin ylihintaa)nettiautos samaan aikaan hintataso 6 korvil ja kait niistä vähän olis vielä tinkiä voinu.Ja parasta oli et se kahden tonnin vaihdokki oli myynnis 1.190 lapul(1989 karina 2) näinhän ei voi tapahtua kuin tojota lahkon luvatus pohjanmaal(miljoonarokkiin pääsee tojon rekisteriotteel ilmatteeks)
- ei edes kielipoliisi
hhfkdfkdf kirjoitti:
jotka ostaa tuusulan pommi tarhasta tai rinta-joupilta käytetyn ja saa 3ooeuron autosta sen 2ooo tontun hyvityksen.Uskovat varmaan vielä joulupukkiinkin.Iso osa pohjanmaan/pohjois-suomen käytetyistä on ruuhkasuomesta sinne jobattuja,ne vaan muuttuu sen 4ooo kallimmiks ja "siistiks yksilöks"siin välil.Appiukko osti yhden tälläisen helmen vuosi sitten:1.6 gorilla farmari vm1996 ajettu 160tkm,ei ilmastoitu,ei edes aluja.Hintapyynti oli 8.9oo ja vanhasta vaihdos se 2ooo eli 7 tonnia(jossa siinäkin ylihintaa)nettiautos samaan aikaan hintataso 6 korvil ja kait niistä vähän olis vielä tinkiä voinu.Ja parasta oli et se kahden tonnin vaihdokki oli myynnis 1.190 lapul(1989 karina 2) näinhän ei voi tapahtua kuin tojota lahkon luvatus pohjanmaal(miljoonarokkiin pääsee tojon rekisteriotteel ilmatteeks)
Voiskohan ton saman litanian saada suomennettuna?
Tai kerro edes, miten nää sun spedet saa ne 2000 tonttua kuskattua? tarvitsee muutaman kuorma-auton?
Millainen auto on 1.6 gorilla farmari? - jeesmän
on jobbarikamaa kirjoitti:
ei edes merkkiliikkeen myyjä viitsi sillä ajaa. (yli 150000km ajettu tai yli kymmenvuotias auto). Soittaa vaan paikalliselle jobbarille että täällä olisi tällainen tarjolla, millä ostaisit. Sen mukaan saat sitten tarjouksen uuteen autoon.
Itse tein juuri tilaussopimuksen uudesta alfasta. Vaihdossa menee alle 2 vuotta vanha auto 30tkm ajettu auto. Myyjä kävi pihalla vilkaisemassa autoa, eikä edes kumartunut tarkistamaan mainitsemaani alahelmassa olevaa kolhua.
Edellisellä kerralla toisessa liikkeessä myyjä ei edes käynyt katsomassa uudehkoa vaihdokkia. Kysyi vaan, että onko tuulilasi ehjä.
En todellakaan säästele autoani muille. En käsitä ihmistä, joka uudehkoon autoon laittaa penkin päälliset.
- jotka huoltaa autonsa
Itse ajelen näillä "ehtoopuolen autoilla" Edellinen kun ostin oli sillä ikää 15 vuotta ja ajettu 245tkm. Näki että autosta on pidetty hyvää huolta ja se oli niin hyvässä kunnossa kuin vain sen ikäisen auton voi kuvitella olevan. Samanikäisiä autoja olisi saanut melkein puolet halvemmallakin, mutta oli sitten monen kuntoistakin menopeliä tarjolla. Ajoin kyseisellä autolla noin 100tkm ja 6 vuotta. Kertaakaan se ei jättänyt tielle. Mitään isompia remontteja ei tarvinnut tehdä. Akku, jarrupaloja, vesipumppu... Siinä oikeestaan kaikki mitä öljynvaihdon lisäksi tein. Toki loppuaikana rupesi vika listaa löytymään, mutta sain samanlaisen todella halvalla sukulaiselta. Siinä vaiheessa ko. täysin palvellut auto siirtyi varaosa autoksi. Autoilu maksaa aina ajoi sitte uudella tai vanhalla. Vanhan kanssa pääsee halvemmalla. Kun ostelee 500-2000€ autoja ja ajaa ne loppuun tulee se halvemmaksi kuin uuden auton arvon pudotus. Ja kyä niitä vikoja uusissa ja kalliimmissakin autoissa on ollu. Nykyinen menopeli 19 vuotias ja kilometrejä 417tkm. Tarttee taas vuoden vaihteessa kun leima lähenee loppuaan miettiä jatkaako viä tuolla vai rupeanko etsimään hyvin huollettua uudempaa menopeliä. Itse olen sellainen auton ostaja että voin ostaa sekä yksityiseltä että liikkeestä. Jos auton kunto on kohdallaan en rupea tinkaamaan jos tiedän saavani luotettavan menopelin taas pitkäksi aikaa.
- Parempi Hillman kuin ilm
Luultavasti olet tehnyt ihan hyvän tilin.
- pitkään
Itse suosin sekä uutta että vanhaa. Ostan auton uutena, ruostesuojaan ja pidän 6-7 vuotta ykkösautona ja tiputan sen tämän jälkeen kakkosautoksi. Eli n. 14 vuotta pysyy auto pihassa. Arvonalenema koko kaudelta n. 120 euroa/kk/auto.
- on vähän kuin..
pitkään kirjoitti:
Itse suosin sekä uutta että vanhaa. Ostan auton uutena, ruostesuojaan ja pidän 6-7 vuotta ykkösautona ja tiputan sen tämän jälkeen kakkosautoksi. Eli n. 14 vuotta pysyy auto pihassa. Arvonalenema koko kaudelta n. 120 euroa/kk/auto.
heittäisi rahaa pohjattomaan kaivoon. Ennemmin laittaa asuntoon tai rakentelee ja tuunailee sitä (asuntoa), sen arvonnousu on varmempaa, jos nyt sattuu olemaan noususuhdanne.
Toisaalta jos on sellainen tulotaso, niin miksei voisi ajella uudellakin autolla...
Ja miksei auton tuunailukin olis kannattavaa, sitähän saa arvostusta ympäriltä, kun paikat näyttää hienoilta... ei se aina ole se raha...onhan esim. telkunkin kattominen ihan turhaa, siitä ei jää mitään käteen, jos alkaa jatkuvasti seuraamaan jotain telkkusarjaa. - ei ostais
on vähän kuin.. kirjoitti:
heittäisi rahaa pohjattomaan kaivoon. Ennemmin laittaa asuntoon tai rakentelee ja tuunailee sitä (asuntoa), sen arvonnousu on varmempaa, jos nyt sattuu olemaan noususuhdanne.
Toisaalta jos on sellainen tulotaso, niin miksei voisi ajella uudellakin autolla...
Ja miksei auton tuunailukin olis kannattavaa, sitähän saa arvostusta ympäriltä, kun paikat näyttää hienoilta... ei se aina ole se raha...onhan esim. telkunkin kattominen ihan turhaa, siitä ei jää mitään käteen, jos alkaa jatkuvasti seuraamaan jotain telkkusarjaa.koskaan uutta autoa, niin eipä ois käytettyjäkään myynnis
ja kaikkihan ajavat käytetyllä autolla
- outi09
Minulla on 23v vanha auto ja mittarissa n 797000km. Auto on ollut meillä 4kk ja sinä aikana ajettu n15000km.Ja mitään vikaa ei ole ollut.Ja pidän tuon auton niin kauan kuin se liikkuu.Ja jos jotain vikaa tulee niin onneksi osaan korjata itse.Uutta autoa en laita kun on mahdollista pitää vanhempaakin.Uudessa on pakolliset huollot ym. aika arvokkaita. Ja jos haluaisin myydä nykyisen autoni niin tiedän ettei sillä mitään ihmeellistä arvoa ole.Ja kun osaa hinnoitella oikein auton kun myy niin eipähän jää pihakoristeeksi:)
- auto..
on vuodelta -67, eli 42 vuotta vanha. Hyvin kulkee ja kurisee. Kun tulee vika niin se korjataan, ei oo montaa ollu. Kulutusosiahan ne on kaikki, vaihtaa tai korjaa ja taas matka jatkuu. Tielle ei oo jättäny koskaan ja tuskin jättää. Ei ollu kallis ja hinta on noussu viime vuodet, ehkä 100e/ v, tosin myydä en halua koskaan. Joskus vanhassa vara parempi. Jokainen tarina on eri, ja jokaisella on omanlainen tarve ja lompakkon sisältö..
- viagra
pkkerfiw, kamagra, awwcbjdj, kamagra, mjhiexmb, kamagra costo, zbzxskij, kamagra generico, xcuwvsek,
Autoahan pidetään kunnossa ihan sen takia, että sillä olis mukavampaa, huolettomampaa ja turvallisempaa ajaa. Sitä paitsi säännöllisesti huollettu auto yleensä kestää kauemmin jolloin kilometreistäkin tulee halvempia.
Autosta kannattaa kyllä pitää huolta, niin ei tarvi jatkuvasti olla vaihtamassa "uutta". Nimittäin vaihtaminen se vasta kalliiksi tulee, ja täysin riippumatta auton kunnosta.- urpoja, ja
teidän suuret autolainanne. Ite ajelen VALLAN 200 euron kieseillä.
Ostan vain juuri leimatun kiesin, ajan vuoden, ja sitten pikkuklopeille peltoautoksi, tai suoraan paaliin. Mitään ei ole tarvinnu fiksata koskaan, ja olen tehnyt tätä jo noin 15 vuotta. Mutta eräillehän se auto on, ja pitää olla se mulkun jatke, jotta saa sen naapurin vihreäksi kateudesta, ja teini tytön kosteaksi.- norahanovika
SULLEHAN KÄÄPIÖ MULKKU KELPAA MIKÄ TAHANSA, VEDÄT KÄTEEN 200€RKIN AUTOSSAS, NOSTAT PERUSPÄIVÄRAHAA JA HAAVEILET KUMISAAPPAISTA SEKÄ LAMPAASTA.
- hihihihiiii
norahanovika kirjoitti:
SULLEHAN KÄÄPIÖ MULKKU KELPAA MIKÄ TAHANSA, VEDÄT KÄTEEN 200€RKIN AUTOSSAS, NOSTAT PERUSPÄIVÄRAHAA JA HAAVEILET KUMISAAPPAISTA SEKÄ LAMPAASTA.
....tuo päähän. Et edes pysty lyhentämään sitä tahtia autoasi, mitä sen arvo alenee....hahahahahaa!!!
- hihihihiiii
norahanovika kirjoitti:
SULLEHAN KÄÄPIÖ MULKKU KELPAA MIKÄ TAHANSA, VEDÄT KÄTEEN 200€RKIN AUTOSSAS, NOSTAT PERUSPÄIVÄRAHAA JA HAAVEILET KUMISAAPPAISTA SEKÄ LAMPAASTA.
....tuo päähän. Et edes pysty lyhentämään sitä tahtia autoasi, mitä sen arvo alenee....hahahahahaa!!!
- norahanovika
hihihihiiii kirjoitti:
....tuo päähän. Et edes pysty lyhentämään sitä tahtia autoasi, mitä sen arvo alenee....hahahahahaa!!!
että oot ainoa jolla ei oikeesti oo rahaa ja työpaikkaa, velka muijaa, 200€rkin autoa sekä työvoimatoimiston vakiopenkkiä. HERÄÄ KÖYHÄ. V70-09 EI VELKAA.
- pikku-pentele
norahanovika kirjoitti:
että oot ainoa jolla ei oikeesti oo rahaa ja työpaikkaa, velka muijaa, 200€rkin autoa sekä työvoimatoimiston vakiopenkkiä. HERÄÄ KÖYHÄ. V70-09 EI VELKAA.
sä ootkin maanviljeliä näköjään,kun kerran oot traktorinkin ostanut!!
mutta älä välitä kahden vuoden päästä kun viet sen vahtoon,niin saa siitä vielä ladan verran paalua.. - Kiittää 200
pikku-pentele kirjoitti:
sä ootkin maanviljeliä näköjään,kun kerran oot traktorinkin ostanut!!
mutta älä välitä kahden vuoden päästä kun viet sen vahtoon,niin saa siitä vielä ladan verran paalua..erkin autoja ajeleva. On Suomi vaan kumma maa, ollaan kateellisia naapurille kalliista autosta, mutta, että vielä 200 euron autosta. Huh huh, menispä tuo
norahanovika teini enstex vaikka töihin, eikä elvistelisi isin autolla täällä.
Ite oon kato ihan käteisellä kaikki kiesit ostanu, jaauton tarkoitus on siirtää kansalainen paikasta a, paikkaan b, ja halpakin auto tekee sen, miksi siis kallista kiesiä ostamaan. Kaikki vaan ei käsitä tätä, ja se tuntuu myös käyvän luonnon päälle. - oletko ostanut
norahanovika kirjoitti:
että oot ainoa jolla ei oikeesti oo rahaa ja työpaikkaa, velka muijaa, 200€rkin autoa sekä työvoimatoimiston vakiopenkkiä. HERÄÄ KÖYHÄ. V70-09 EI VELKAA.
muijankin?? Ainakin kirjoitat velka muijasta? Hihihihihiihiihih
Tiesitkö, että ihmiskauppa on laitonta Suomessa??? - eirisan
norahanovika kirjoitti:
että oot ainoa jolla ei oikeesti oo rahaa ja työpaikkaa, velka muijaa, 200€rkin autoa sekä työvoimatoimiston vakiopenkkiä. HERÄÄ KÖYHÄ. V70-09 EI VELKAA.
V70-09 ja paljon velkaa, pikaluottoako?
- vaikuta hyvitykseen
Kaksi viimeisintä autoa kun olun uudempaan vaihtanut, ei myyjä ole autoa edes käynyt katsomassa. Liikkeen sisältä on ikkunasta katsonut, että auto siellä on.
Nettiautosta on hyvityshinnan katsonut ja siittä kaupan tekoon. Aivan sama vaihtaessa onko auto käytetty merkkikorjaamossa, vai onko itse tehny huollot. Mitä edullisempi auto, sitä vähemmän kannattaa ruokkia merkkihuoltoja. - lare78
Myypä autosi itse, ja osta sitten suoralla rahalla uudempi. Tässä tapauksessa on hyvä, että olet pitänyt autosta hyvän huolen. Hyvityshintahan ei koskaan ole todellinen.
- vaan..
jaksaa kaikkien perse-aukisten netti tinkaajien sun muiden "tosi"ostajien kanssa vääntää viikkotolkulla? Ennemmin laitan vaikka rahat hyväntekeväisyyteen (=liikkeelle) kun menentän hermoni muutaman tonnin takia!
- valita.
merkki,jonka arvo säilyy. On merkkejä jotka pitävät hyvin hintansa,muutamia merkkejä mainitakseni, Jaguar,Bentley,Aston Martin. Muut merkit ovat niin tavanomaisia,että niiden hinnat romahtaa,eikä niillä ole minkäänlaista statusarvoa.
Meset,toyotat,fordit,volkkarit,ovat kuin samasta muotista valettuja,siksipä ne eivät ketään oikeastaan kiinnosta,joten hinnatkin ovat sen mukaisia ja laatu. - Tyhmää maksaa liikaa
valita. kirjoitti:
merkki,jonka arvo säilyy. On merkkejä jotka pitävät hyvin hintansa,muutamia merkkejä mainitakseni, Jaguar,Bentley,Aston Martin. Muut merkit ovat niin tavanomaisia,että niiden hinnat romahtaa,eikä niillä ole minkäänlaista statusarvoa.
Meset,toyotat,fordit,volkkarit,ovat kuin samasta muotista valettuja,siksipä ne eivät ketään oikeastaan kiinnosta,joten hinnatkin ovat sen mukaisia ja laatu.Enoni ei auton turhista auton huolloista maksa=säästöä 2500-3500e huolloissa kahdessa vuodessa.
Ostaa/vaihtaa uuden auton ja ajaa 100 000km kahdessa vuodessa,ja vaihtaa auton uuteen.
Pojallaan on tiimarista aikanaan ostettu leimasin millä leimaa huoltokirjan(numeroiden ja kirjaimien paikkaa voi vaihtaa)ja siinä lukee Tapsan autohuolto.
Ei kylläkään koskaan ole automyyjä kysynyt huoltokirjaa!
Viimeillä nissanilla(primera 2.0)vierähti tosin 104km ja käyti alkoi ontumaan.Ei hätää,yhden tulpan jouduin hänen avukseen vaihtamaan ja taas oli kaikki pytyt mukana.Niin ja oljyä joutui lisäämään 2l 70tkm kohdalla.Menoja 15e.../100000km
Että sillee - jeesmän
vaan.. kirjoitti:
jaksaa kaikkien perse-aukisten netti tinkaajien sun muiden "tosi"ostajien kanssa vääntää viikkotolkulla? Ennemmin laitan vaikka rahat hyväntekeväisyyteen (=liikkeelle) kun menentän hermoni muutaman tonnin takia!
Eipä tod. kiinnosta myydä autoa jossain nettiautossa. Olen sitä herkkua kerran kokeillut, eikä todellakaan vaivan arvoista. Kaiken maailman paskaperseet ehottelee vaihtoa ties mihin tuuninkikorollaan, tai kyntöauraan. YÖK...
- arvonromahduksen kokenut
mitään järkeä ylipäätään ostaa uudehkoa autoa kun vuoden päästä hinta on vähintään 30% vähemmän!
varsinkaan liikkeestä ei kannata sitä ostaa koska liikkeessä hinta on 50% kalliimpi kuin yksityisellä!- bentziiniä
Itse kun vanhemmilla ajelen niin kuulostaa melko hölmöiltä nuo kommentit uuden ostaneilta ja varsinkin siihen johtaneista syistä:
-Tää kuluttaa 0.4 litraa/100km vähemmän kuin vanha ( 4 vuotta "vanha")
-Ei ole ainakaan ruosteinen ( esim. 10v auto puhkiruostunut? sitä paitsi, muovi ei ruostu...)
-On ainakin takuu voimassa jos jotain tulee.... ( Onko? Ei muuten pelaa niinkun lupaavat!!!)
-Sain vanhasta vielä sentään jotain (3v "vanha") Ihan totta, laskeppas vielä uudestaan!
Kaikkein suurimpia häviäjiä ovat, ainakin rahallisesti ne jotka vaihtavat uuteen jo muutaman vuoden jälkeen, hoitavat huollot ja ruostesuojaukset jotta auton "arvo säilyy"....... Helvetti, jos auto on vain muutaman tonnin arvoinen, kohtuu kilometreillä, arvostettu tukevatekoinen merkki, jota joku on vielä viitsinyt aikoinaan huollattaa ja ruostesuojata niin valintani osuu välittömästi siihen! Eikä arvo varmasti putoa rahallisesti kuin kivi..............................
- tässä vaan
mieleen. Ostin 3vuotta sitten auton 8000 euron hintaan. Myin vanhan pois jostai sain 1000euroa. Nyt alkuvuodesta kävin vaihtamassa 1,5vuotta vanhaan autoon jonka hintalapussa oli 20000euroa. Sain autostani vaihdossa 7000euroa. Edessä oli tulossa n:1000euron remontti. Vanha auto oli avk:n auto ja vaintohetkellä autolla ikää6v.
Kannattavaa vai ei??- tietenkin
siitä paljonko saisit NYT autostasi, jos olisi pakko myydä. Arvio lienee 13.000- 16.000 euroa? Käyttöarvoa on kuitenkin pitkäksi aikaa..
- saisi
tietenkin kirjoitti:
siitä paljonko saisit NYT autostasi, jos olisi pakko myydä. Arvio lienee 13.000- 16.000 euroa? Käyttöarvoa on kuitenkin pitkäksi aikaa..
siin 17.000 paikkeil. Sillon kannattaa vaihtaa kun pääsee helpolla eroon vanhasta.
Niinpä niin. Ei auto tuo sinulle rahaa ja eikä se ole ikuinen ja myös arvo laskee... kaikkihan sen tietävät. Kannattaa ennemmin ostaa polkupyörä koska sen käyttökustannukset ovat pienet ja sillä pääsee sinne minne haluaa. Itse olen ostanut liikkeistä auton aina ilman takuita siinä kunnossa mitä se on ja laittanut kuntoon eli alle torihintojen hankittuna kunnostukseen. en laske käyttökustannuksia koska esim. bensaa kuluu kaikki mitä siihen laittaa. Se on vain pakollinen menoerä aina jos jotain vikaakin sattuu tulemaan koska tarvitsen autoa joka päivä. Jos asuisin pääkaupunki seudulla niin en moista tarvisi koska siellä julkinen liikenne toimii mutta toista se on täällä syrjäseuduilla. Auto on käyttöä varten eikä sitävarten että sitä hinkataan jatkuvasti siinä toivossa että 5vuoden päästä siittä saisi saman mitä ostaessa. Auto on huono sijoitus ja ikuinen rahareikä siittä ei pääse mihinkään.
Minulla on Corolla vm 1996 ja maksoin siitä 2000€. Mitään ei ole vielä 1,5 vuoden ajon jälkeen tarvinnut tehdä. Eihän se mikään kaunotar ole, mutta pellit on ehjät. Nykyisin tollaisen tavallisen yleiskorjaamon tuntitaksa lienee jossain 80€ paikkeilla joten homma kuin homma siellä on kallis verrattuna auton ostohintaan. Merkkikorjaamoa ei meikäläisen palkoilla uskalla ajatellakaan. Sen verran korjailen kun katsastaja käskee. Eipä hirveästi harmita jos käskee vaikka romuttamaan, koska se on jo hintansa tienannut. Valitkaa siis luotettava merkki johon saa osia halvalla ja opetelkaa itse tekemään jotain autollenne. Säästää aika paljon.
- mulla kävi
Juurikin niin että yritin ajella kanssa auton niinsanotusti loppuun oli vm 1995
mutta natsasi kolari pitkästä aikaa eikä edes oma vika ja meni lunnaiksi
auton kuvatus, ei ois ollu pakko mutta pienen harkinnan jälkeen oli paras diili
tohon saumaan laittaa lunastukseen ja sain hyvityksen joka oli parempi kuin
joku jobbari ois siitä ikinä maksanut eli omaa manii reilusti lisää ja lunnas manit
kehiin ja avot suht tuore peli alla ja auto on kuin unelma verrattuna vanhaan
härpäkkeeseen ja katsastus edessä vasta 2010 puolessa välissä.Voisin
tarjota kahvit kolmion takaa eteen tulleelle eli hyvä kun pääsi eroon rutkusta...
- autostasi hyvän hinnan,
niin sehän kannattaa myydä suoralla kaupalla yksityiselle, siis esim. Nettiauton kautta. Ja voin kertoa, että silloin siitä on todellakin etua, että auto on kaikin puolin hyvässä kunnossa.
Näin ainakin itse toimin. Mutta jos kohdalleni on sattunut vahinkoja, eli menopelini maalipinta on naarmuinen tmv, niin annan auton mielihyvin autoliikkeeseen vaihdossa, sillä kuten sanoit: he hyvittävät siitä aivan yhtä hyvän (lue: huonon) hinnan kuin jos auto olisi priimakuntoinen. - myydään mielikuvila
Eri aikakausilla vain on erilaiset mielikuvat hyvästä autosta.Esim 60luvulla auto oli turvallinen jos etupuskuri oli riittävän kaukana.Kaikesta muusta viis.Nyttemmin on tämä egologisuus(Kirjottajan oma tahallinen kirjoitusvirhe)Unohtamatta sitä valtiovallan itkua ja valitusta että suomesssa ajetaan euroopan vanhimmalla kalustolla ka 14 vuotta.Entä sitten jos kalusto on vanhaa kunhan se on hyvässä kunnossa.Sitten tänä nyky höpinä uusien autojen ilmastoystävällisyydestä ja pah."Alte autos sind klimafreundlicher als neue - einfach, weil sie schon da sind." Vanhat autot ovat ilmastoystävällisempiä kuin uudet - yksinkertaisesti siksi että ne ovat jo olemassa.Sitten tämä nykyhokema että nykyautot kuluttavat vähemmän. Prööt! Metsään meni. Markt lehden kulutustutkimuksen mukaan tulos oli tyrmäävä.25-30 vuotta vanhat autot kuluttavat keskimäärin 12,2 vähemmän kuin uudet.Tutkimuksessa oli verrattu merkki kohtaisesti.Tulos selittyy osin siksi että ennen autot painoivat vähemmän.Esim vanha golf painoi 900kg uusi 1250kg Minusta meidän suomalaisten pitäisi olla ylpeitä siitä että emme saastuta ympäristöä niin paljoa kuin esi merkiksi saksalainen saastuttaa vaihtamalla uuteen ennenkuin satatuhatta tulee mittariin.(Lisää aiheesta on luettavissa K.L.B. kirjoittamana mobilisti lehdestä numero 8/2008. Mistä on lainauksia tässä yllä.)
- tarina perustuu
mielikuviin. Esim. Tuskinpa "uusissa" laskelmissa on huomioitu näitä autoja joiden co2 päästöt ovat noin 100. Eli kuluttavat huomattavasti vähemmän kuin vanhat. Ei todellakaan ole ylpeilyn aihe ajella vanhoilla romuilla.
- bend
tarina perustuu kirjoitti:
mielikuviin. Esim. Tuskinpa "uusissa" laskelmissa on huomioitu näitä autoja joiden co2 päästöt ovat noin 100. Eli kuluttavat huomattavasti vähemmän kuin vanhat. Ei todellakaan ole ylpeilyn aihe ajella vanhoilla romuilla.
uuden auton valmistus maksaa ja kuluttaa aina luonnon varoja.joten vanhalla autolla ajaminen on lähes eko teko kun se on jo kerran valmistettu niin se ei vie enää luonnon varoja. eikä sitä romuteta joka sekin vie energiaa ja saastuttaa,esim kun se viedään rekalla romuttamoon ja siellä se murskataan joka sekin vie energiaa.
- edes paskalla.
bend kirjoitti:
uuden auton valmistus maksaa ja kuluttaa aina luonnon varoja.joten vanhalla autolla ajaminen on lähes eko teko kun se on jo kerran valmistettu niin se ei vie enää luonnon varoja. eikä sitä romuteta joka sekin vie energiaa ja saastuttaa,esim kun se viedään rekalla romuttamoon ja siellä se murskataan joka sekin vie energiaa.
Pytyn tekeminen vie energiaa ja posliini ei edes häviä nopeasti luonnosta. Äläkä käytä varsinkaan paperia. Joudutaan kaatamaan puita ja rakentamaan tehtaita paperin tekoon, jonne sitten vielä joudutaan ottamaan työntekijöitä jotka myös käyvät paskalla...........näin on luonnontuhoamispommi valmis. ELI SUOMEKSI. MISTÄ TEITÄ KUSIPÄITÄ OIKEIN RIITTÄÄ?
- rahaa kaivoon
Auton osto on aina sama kun rahan polttaminen nuotiolla :)
Kasa peltiä, muovia ja terästä.
Monelle silti pakollinen liikkumisväline kodin ja työpaikan, kesämökin välillä.
Hankala kuskata lapsia ja vanhuksia tai neljää ruokakassia ilman mitään kulkuneuvoa.
Mutta kannattaako peltilehmän pito koskaan, EI.
Ehkä autokauppiaana, mutta auton ostajana EI KOSKAAN!- sentään. Jos
erikoistut harrasteautoihin tai ostat sopivasti ja myyt eteenpäin puolivuosittain esim. Niin myös rahallisesti saat tämän kannattamaan. Eli käytännössä saat muutaman euron rahaa autolla ajelemisesta. vakuutukset, bensat, käyttömaksut ja pienet korjauksetkin saat siltä seuraavalta auton ostajalta. Tämä ei kuitenkaan toimi jos haluat ajaa uusilla autoilla.
- ...autolla....
........joka on likainen ja epäsiisti eikä sille ole tehty huoltoja?
Minä pesen ja siivoan autoni ihan oman viihtyisyyteni vuoksi. Auton huollatan siksi, että se pysyy kunnossa eikä jätä tielle. En siinä luulossa, että saisin siitä siksi enemmän vaihdossa. - saman kokenut
Autoliikkeitä kinnostaa:
1) onko ilmastointi
2) paljonko kilometrejä
Ja kun katselemastaan autosta jotakin kysyy (esim. huolloista), vastaus on:
1) jaa....siinä on kyllä huoltokirja, pitää siitä tarkistaa, mutta on siinä automaattinen ilmastointi
KOSKAAN ei ole kukaan myyjä ikinä kysynyt, mitä korjauksia tai edes huoltoja olen autolleni tehnyt, tai millaisessa ajossa auto on ollut. Ei ikinä.
Huollan silti autoni kalliissa huolloissa, pöljä kun olen :) - Magnus
oikeaan suomalaiseen automaailmaan, rikas paskiainen!
- sunnuntaikalastaja
Moi kaikki. Meillä on 2 autoa, toinen Focus 2001 menopeli ja toinen- 87 vuosimallia toitsukka. Tämä vanhempi on ollut hallussani 2 katsastusta ja hyvin menneet, toki pakko myöntää että pari pikkuhelma palaa piti hitsata ja jarruletku vaihtaa. Ajettu mussukalla 136000 ( takuu kilometrit). Todella mukavaa menoa ja vähä ruokainen 1,3 litrainen. Ei paljon pesut rasita tai muutkaan huoltamiset. Tietenkään en lähde pohjoiseen mutta kyllä pitää miettiä tarkkaan vaihtaako uuteen Focuksen kun siinä taasen on jo 200000 tullut täyteen.
Luultavasti Focus pysyy... "ilmaista menoa"... Hyvää kesää.... - Jobbari ja autokauppias
Isoissa liikkeissä monesti näin on, kun on hienot ja kalliit ohjelmat käytössä niin sieltä vaan katsellaan keskihinnat ja hyvitellään sen mukaan ja se on jossainmäärin kyllä epäreilua autoansa hyvin huoltaneelle ihmiselle.
Ainakin meillä pikkufirmassa minä arvostan ja hyvitän paremmin hyvästä puhtaasta ja huolletusta, kun huonosti pidetystä, koska kyllä siitä huolletusta myös myytäessä saa paremmin.
ymmärrän kyllä tämän porun, ehkä kannattaa kysellä vaihtohintoja pikkuliikkeistä
ja myös käydä näyttämässä autoa. pelkästään netissä ei kannata tarkkoja hintoja kysellä, sillä yleensä ihmiset "ylikehuvat" omaansa ja siitä syystä netin kautta saatu hinta-arvio voi olla liikkeen varovaisuuden vuoksi alakantissa- sen enempää
hyvittämään siitä hyvästä kuin merkkiliikekään. Merkkiliike nimittäin määrittää sen "oman merkin" vaihtoauton hinnan. Jos hyvität enemmän se tarkoittaa, että myymäsi kalusto on ylihintaista. Onneksesi suomessa on suuri lauma ihmisiä jotka tuijottavat vain ja ainoastaan hyvityshintaan.
Ketjusta on poistettu 110 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih465837Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6082296Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens821181Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591048- 771023
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä531001Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.61946- 61915
- 228844
Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58778