Hei!
Aina silloin tällöin rahapuuhun (6 vuotta vanha) tulee lehtiin, etenkin tyviosiin valkoisia outoja täpliä. Ne murenevat ja "venyvät", ihan kuin hometta olisi. Mitä niille pitäisi tehdä ja mitä ne oikeasti ovat?
Miten rahapuun saa lisääntymään, netissä oli vähän ristiriitaista tietoa. Toiset käskivät laittaa pistokkaan suoraan multaan ja toiset juurruttaa vedessä. Kumpi oikea tapa?
Kuin ihmeen kaupalla rahapuuni on säilynyt 6 vuotta hengissä, nyt vein sen terassille, kun noita valkoisia täpliä oli huolestuttavan paljon. Saas nähdä miten käy, toivottavasti ei vallan kuole.
rahapuussa hometta?
5
3422
Vastaukset
- ehkä,ehkä ei
Olisko ne valkoiset täplät villakilpikirvoja,eikä hometta?
http://fi.wikipedia.org/wiki/Tiedosto:Villakilpikirva.jpg
http://www.biotus.fi/DowebEasyCMS/?Page=VillakilpikirvatSama vaiva Rahukaisella! Minä olen putsannut märällä pumpulipuikolla kaiken näkyvän, ja sitten suihkuttanut haalealla vedellä puhtaaksi. Tietenkin myrkkyäkin voi käyttää. Nämä villamöykyt tulevat mielellään myös kaktuksiin.
- Mailianneli
marja-liisa41 kirjoitti:
Sama vaiva Rahukaisella! Minä olen putsannut märällä pumpulipuikolla kaiken näkyvän, ja sitten suihkuttanut haalealla vedellä puhtaaksi. Tietenkin myrkkyäkin voi käyttää. Nämä villamöykyt tulevat mielellään myös kaktuksiin.
Pesu on ehdottomasti paras hoito. Kiedo ruukku muovipussiin ja sitten suihkuun. Tarkista pumpulitupoilla kaikki kolot. Muista kuivata kasvi, esim. haalealla hiustenkuivaajalla. Home nauttii kosteasta.
- Anonyymi
Minun pienessä rahapuussa on aivan samanlaisia valkoisia "home" täpliä jotka saa pois hammastikulla. Ne venyvät ja irtoavat helposti. Kuinka ne voi poistaa pysyvästi?
- Anonyymi
Saattavat olla villakilpikirvoja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 743032
- 712901
- 681842
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä191732- 241667
- 271661
- 201620
- 481307
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91289- 381283