Hiiristä

Nervukka

Olen nyt lähiaikoina saamassa kolme hiirtä ja kysyisin nyt vähäsen.. Eli pitääkö hiirillä olla kokoajan dunassa ruokakuppi? Onko duna parempi kuin terraario? Miten dunaan saa kiinnitettyä juomapullon? Toivoisin että tähän vastattaisiin nopeasti, ja jokainen lukija vastaisi, jos tietää hiiristä. :)

5

277

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nervukka

Onks ihmiset noin avuttomii, ettei voi vastaa. Siin lukee et JOKAINEN LUKIJA VASTAIS TOHON!!! (huoh...) Ku tarviin nopeesti vastauksii!!!!! Vtu..

• ..mut tollanen hoppu on yleensä vähän sellanen "punanen vaate" näissä eläinasioissa. Hankinnalla kun ei koskaan tulisi olla niin kiire, ettei ehtisi ajan kanssa etsimään vastauksia ja miettimään tulevaa vastuutaan. Olet ottamassa vastuuta elämästä tai useammastakin. Sillä ei ole väliä, minkä kokoisessa paketissa se elämä tulee, vastuu on yhtä suuri joka tapauksessa!

Meillä on hiirillä ruokakuppi vain tuoreruokaa varten. Pellettinsä ne saavat puruihin, jotta niillä on enemmän tekemistä niitä kaivellessaan.. :)
        Dunista puhutaan yleensä silloin, kun tarkoitetaan muovisia terraarioita. Ne ovat kevyempiä liikuttaa ja puhdistaa, joten itse suosittelen hiirille kyllä esim. mini- tai hamster -kokoista muoviterraariota. :)

• Hiiriin ihastunut

Itse olen myös hankkimassa hiiriä tässä lähiakoina. Laitampa tähän lainauksen tuolta hiiret.fi sivustolta: "Hiiret tulee ruokkia yhdestä kahteen kertaa päivässä. Suuremmat hiirilaumat sekä naaras- että urospoikasineen on parempi ruokkia kaksi kertaa päivässä. Kullakin ruokintakerralla tulee ruokaa antaa sen verran, että seuraavalla kerralla sitä on vielä hieman jäljellä."

Ja niin tuo duna vaiko terraario käyttöön on ihan oma asia. En tiedä onko kumpikaan varsinaisesti parempi. Terraariota on tietysti hieman hankalampi liikutella etenkin jos se on iso. Dunasta taas hiiri saattaa jyrsiä itsensä ulos, mutta toisaalta duna on helpompi puhdistaa ja liikutella. Itselläni on duna tuleville hiirilleni :) Tähänkin voisin laittaa lainauksen hiiret.fi sivustolta: "Jokaisella vaihtoehdolla on omat hyvät ja huonot puolensa, eikä valmiita vastauksia ole helppo antaa. Huomioon kannattaa ottaa hiirten määrä, sukupuoli, koko ja onko taloudessa eläimiä jotka eivät saa päästä hiiriin käsiksi. Kannattaa miettiä osuntovaihtoehtoja myös siltä kannalta, mikä sopii oman (ihmis-) asunnon oloihin parhaiten"

• hiiriin ihastunut

että juomapullon saa dunaan kun sen kiinnittää rautalangalla kattoritilästä ja joissakin dunissa on valmiina reikä juomapulloa varten. Tällöin juomapullon siis saa ulkopuoleltakin kiinni dunaan. Yleisesti kuitenkin kannattaa käyttää hyväksi dunan kattoritilää :)

• Nervukka

Kiitos sinulle, kun vastasit! :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2600
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      62
      2552
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1752
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1577
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1500
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1430
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1352
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1213
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1157
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1076
    Aihe