7 päivän viini

aloitteleva harrastaja

Onko kellään kokemusta marketissa myytävästä 7 päivän viinipaketista? Paketissa luvataan, että viini käy ja kirkastuu 7 päivässä miedoksi omenaviiniksi, mutta tuleeko siitä todella näin lyhyessä ajassa juotavaa maukasta viiniä?

4

2566

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suhteellinen käsite

kuitenkaan tuollaisia tuotteita ei pitäisi sotkea oikeaan viiniin, hyvää tuollaisesta ei tule koskaan.

• jsp

Melko mauttomia ovat jos ei lisää mitään marjaa tai omenaa mukaan. 2-3kg riittää jo jonkinlaiseen makuun. Valmispakkaukset on silloin hyvä lisä jos marjat on vähissä. Parasta kotiviiniä saat kun käytät pelkästään marjaa.

• Nakero

Valmispakkauksista tehtävien viinien maukkuus on puhtaasti makuasia. Olen valmistanut erilaisista pakkauksista viinejä ja täytyy sanoa, että parhaat viinit olen saanut niistä pakkauksista. (lähtee käyntiin varmasti, valmistuvat nopeasti, helppo viininteon prosessin hallittavuus)

Se on sitten makuasia, mikä valmispakkausviini on hyvää. Itse en pidä esimerkiksi kirsikanmakuisesta viinipakkauksen tuotteesta, mutta esimerkiksi Exotic on aivan hyvää. On muistettava, että kotiviineissäkin pätee se tosiasia, että viini paranee vanhetessaan, tosin kotiviineillä on rajansa.

Olen valmistanut omenasta, raparperistä, orapihlajanmarjoista ja nyt viimeksi kuusenkerkästä viinejä. Omena- ja raparperiviinit onnistuivat hyvin, maukasta tuli, mutta orapihlaja meni ketuille (hankala kirkastaa, ei käynyt kunnolla = samea ja huononmakuinen viini). Uusin kuusenkerkkäviini on juuri tehtyä, joten menee ainakin se puoli vuotta, ennenkuin pystyy arvioimaan lopullista viinin onnistumista.

Itse arvioisin, että helpoimman ja parhaimman viinin saa valmispaketista. Kun alkaa tekemään omista marjoista/hedelmistä, tulee mukaan muutamia epävarmuustekijöitä, jotka pilaavat viinin herkästi, mutta nekin ongelmat vältetään kun harjoittelee riittävästi. Voi siihen kyllä muutama tonkallinen viiniä mennä :)

• lehmuskukka

hei .
        Oisko teillä arvon Nakero antaa ohjetta kuusenkerkkä viiniin ?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2650
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      62
      2582
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1772
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1597
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1520
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1460
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1372
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1223
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1177
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1096
    Aihe