Milloin undujen kynnet leikataan ja miten? Undujeni kynnet ovat verisuonesta ainakin viisi millimetriä pitemmällä. Onko se liikaa? Jos on, niin millä leikkaan linnun kynnet? Onko normaalit kynsisakset huonot? Myydäänkö unduille erikseen kynsisaksia?
Toinen asia:
Tietääkö kukaan mistä voisi löytää unduille valjaita?? Vai onko sellaisia edes olemassa?
Kiitos vastauksista :)
MITEN UNDUJEN KYNNET LEIKATAAN??
6
973
Vastaukset
- valjaisiin!!!
Mielestäni undulaatti on liian pieni lintu valjaisiin, se vain kärsisi siitä. Jos haluat linnun, jonka saa valjaisiin hanki isompi papukaija.
- hanni
Eikös linnut teroita kynsiänsä kalkkikiveen/seepiansuomuun?
- Elina & Tintti ja Jopso
hanni kirjoitti:
Eikös linnut teroita kynsiänsä kalkkikiveen/seepiansuomuun?
Eivät meidän undut ainakaan kalkkikiveen kynsiään teroita. Undulaatit eivät minun mielestä teroita kynsiään lainkaan. Kynnet vaan lyhenevät jos ne kävelevät karhealla alustalla. Eläinkaupassa kehotettiin laittamaan hiekkapaperia, mutta luin ettei se ole viisasta. Neitokakaduille ainakin on valjaita.
- kunnon
Elina & Tintti ja Jopso kirjoitti:
Eivät meidän undut ainakaan kalkkikiveen kynsiään teroita. Undulaatit eivät minun mielestä teroita kynsiään lainkaan. Kynnet vaan lyhenevät jos ne kävelevät karhealla alustalla. Eläinkaupassa kehotettiin laittamaan hiekkapaperia, mutta luin ettei se ole viisasta. Neitokakaduille ainakin on valjaita.
oksia ulkoa, pajuja ja saavat olla melko paksuja oksia, sillä ainakin meidän undulaattien kynnet pysyy hyvinä.
- kppkuy
kunnon kirjoitti:
oksia ulkoa, pajuja ja saavat olla melko paksuja oksia, sillä ainakin meidän undulaattien kynnet pysyy hyvinä.
Meillä sama juttu. Paju ja hedelmäpuitten oksat tuntuvat tehoavan :)
- hicke
miten niiku undulle tehään valjaat laittaka linkkii
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 682650
- 622582
- 681772
- 241597
- 201520
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91460- 151372
- 381223
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81177- 251096