Monen mielestä asia voi olla typerä ja lapsellinen, mutta minulle ei.
Läheinen sukulaiseni saa lapsen lähiaikoina, ja olemme pienestä asti olleet kuin paita ja peppu. Teinivuosina teimme lupauksen että jos/kun saamme lapsia meistä tulee toistemme lapsien sylikummit. Hän pyysi minua kummiksi jo raskauden alkuaikana, ja tottakai oletin että asia koskee sylikummiutta. Mutta, vähän aikaa sitten selvisi että hänen siskonsa on sylikummi. Hänen ja minun lisäkseni tulee kolme kummia, eli yhteensä viisi.
Sukulaiseni sanoi että hänen mielestään kaikki kummit ovat yhtä arvokkaita, kun taas omasta mielestäni sylikummi on se tärkein kummeista. Mielipiteeni voi olla typerä mutta tähän mielipiteeseen olen kasvanut ja tämä on pätenyt myös omien kummieni kohdalla.
En vaan viitsis sukulaiselleni sanoa asiasta ettei tule väärinkäsityksiä ja loukkaantumisia.
minusta ei tulekaan sylikummia
3
497
Vastaukset
- pitää lasta
kastetilaisuuden ajan sylissä. muuta eroa muihin kummeihin ei ole.
- tärkeysjärjestykseen
Toki saat mielipiteesi pitää. Mutta koska sukulaisellasi on oikeus omaansa, ja hän on tässä asiassa päättävässä asemassa, kannattaa miettiä, otatko asiasta nokkiisi. Nythän on tulossa tilanne, jossa sinusta ei oman käsityksesi mukaan tule lapsen tärkeintä kummia, hänen käsityksensä mukaan yksi viidestä, kuten siskostaankin. Et kuitenkaan voi tehdä asialle mitään aiheuttamatta juuri niitä väärinkäsityksiä ja loukkaantumisia, joita haluat välttää. Kannattaako siis miettiä koko asiaa? Kannattaako pitää yllä huonoja fiiliksiä, jotka pahimmassa tapauksessa näkyvät sinusta ja ehkä vaikuttavat ystävyyteenne?
- on pitänyt lapsia
sylissä kastetilaisuudessa, itse näin halusi ja minustkin ok. En olisi osannut kummeista valita sylikummia jos olisi pitänyt miettiä kuka on se tärkein...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih465627Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5742092Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens821154Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591038- 771003
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53981Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.56895- 59880
- 228834
Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58768