Merkittäviä yhteen sattumuksia

Elämä joskus ja aina useinkin pukkaa tuutin täydeltä sitä itseään, mutta valoilmiöitä ihan ihmeellisiä puikahtaa näemmä taivaallemme hetkittäin.

Olen ostanut monta kuukautta sitten erään taulun kirpparilta.
Sinänsä se ei ole taulu vaan kehystetty kuva ja raskas.
Kuvassa on naisen vartaloita vedessä ylhäällä meri ja laivat ja alhaalla naisen kupeessa siili.
Olin pakotettu ostamaan sen, en olisi voinut sitä antaa muille.

Muutamia viikkoja sitten kävin kirjastossa. Yhden bongasin, taisin toisenkin, mutta parhaan löysin.
Mollbergin tyttären kirja isästään ja suhteesta isään oli aivan nappijuttu. Kuinka arkinen ja kiihkoton näkemys elämästä silloin ja myös tällöin, erittäin hyvä, hyvä mulle.

No asiaanhan pitänee päästä.
Kirjassa tytär kertoo lukevansa kirjaa.Tämän toisen kirjoittajan ajatuksen hän kuitenkin kirjoittaa ääneen kirjansa sivuille, minä luen ajatuksella ne ja jatkan teille mikäli mahdollista.

Tässä se pätkä:
Päähenkilö munkki Gregorius syntyi sisarusten välisestä liitosta. Kun hänelle itselleen selvisi oma taustansa hän vetäytyi vaikeakulkuiselle meren luodolle ja muuttui siellä siiliksi! Siilistäkin voi kasvaa ihminen, kirja/ kirjailija kertoo.

10

374

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mieleen,että tuolla täytyy olla joku erityinen merkitys sinulle.Ehkä tuo kaikki haluaa kertoa sinulle jotain..

• Mietin katsoessani sitä siiltä siinä kuvassa, että mitähän tämä taiteilija oikein sillä haluaa kertoa. Ensin tuli mieleen merisiili, mutta taulussa on kuitenkin ihan selkeä siili maanpäällä eläväinen. Nyt seuraavalla kirjastokäynnillä otan lainaksi sen kirjan, josta tämän taulun kuva kertoo. Toisaalta en tiedä, onko kuvataiteilija saanut inspiksensä juuri siitä tarinasta. Ihan mielenkiintoinen kuvio, no pääasiassa mulle:)

Kiitti kannanotosta.

• Tiedätkö, onko kuvalla ja kirjassa kerrotulla pätkällä yhteys toisiinsa, vaiko pelkkää sattumaa?

• Tarina liittyy jollain tavalla Roomaan ja hyvin kuva antaa ymmärtää lämpimistä vesistä, purjelaivoista ja poutapilvistä. Naishahmoja, tosin ne ovat ihan selkeästi naisia, mutta ikäänkuin asuisivat veden alla, koska hiukset ovat pitkät ja aaltomaiset. Naisia on neljä ja kaikkien vartaloita kietoo valkoinen kuin liidulla piirretyt harsomaiset kuviot ja juuri ne herkät paikat piilottaen, muttei ollenkaan.
        Tavallaan ne näyttää kuin kalan eviltä, mutta kuitenkin kuin yöasuilta. Yhden naisen harsoissa kuin miniruusuja kauttaaltaan.Kahden kasvot näkyvät kokonaan profiilina, yhdellä miniruusujen peitossa, vain silmä. Selkäpäin kääntyneellä ei näy edes päätä!!

Mukavaa ja kiehtovaa, yksi punainen lanka elämän juoksussa. Tätä ei sovi kuuklata tai hätäilemällä pois selittää..:)

• tintti.kotivintti kirjoitti:

Tarina liittyy jollain tavalla Roomaan ja hyvin kuva antaa ymmärtää lämpimistä vesistä, purjelaivoista ja poutapilvistä. Naishahmoja, tosin ne ovat ihan selkeästi naisia, mutta ikäänkuin asuisivat veden alla, koska hiukset ovat pitkät ja aaltomaiset. Naisia on neljä ja kaikkien vartaloita kietoo valkoinen kuin liidulla piirretyt harsomaiset kuviot ja juuri ne herkät paikat piilottaen, muttei ollenkaan.
        Tavallaan ne näyttää kuin kalan eviltä, mutta kuitenkin kuin yöasuilta. Yhden naisen harsoissa kuin miniruusuja kauttaaltaan.Kahden kasvot näkyvät kokonaan profiilina, yhdellä miniruusujen peitossa, vain silmä. Selkäpäin kääntyneellä ei näy edes päätä!!

Mukavaa ja kiehtovaa, yksi punainen lanka elämän juoksussa. Tätä ei sovi kuuklata tai hätäilemällä pois selittää..:)

Taulu kuulostaa upealta, oot tehnyt melkoisen löydön.

Joskus kirppareilta löytää aarteita ja joskus oon itsekin kohdannut jonkun esineen kirpparilla, joka on ikäänkuin kertonut että minun on vietävä se kotiini. Viimeksi kotiin lähti kirpparilta pieni kapea, erikoisen muotoinen posliininen kaadin jonka toisella kyljellä oli värikäs maisemakuva, kuvan etualalla oli vaivaisukko ja taustalla kirkko.

• TaikisN kirjoitti:

Joskus kirppareilta löytää aarteita ja joskus oon itsekin kohdannut jonkun esineen kirpparilla, joka on ikäänkuin kertonut että minun on vietävä se kotiini. Viimeksi kotiin lähti kirpparilta pieni kapea, erikoisen muotoinen posliininen kaadin jonka toisella kyljellä oli värikäs maisemakuva, kuvan etualalla oli vaivaisukko ja taustalla kirkko.

sekin kaadin:)

Mun mielestä se taulu tai jotain on löytö.
        Katsotaan tuonnempana, mihin johti:)

• tuota aaa
        TaikisN kirjoitti:

viemiskutsua usein "heräteostokseksi". kengäkaupassa
        kuuluu aina ikääkuin huutoja - osta meidät -haluamme ulos
        isoon maailmaan seikkailemaan!

• Pörrääjä
        tuota aaa kirjoitti:

viemiskutsua usein "heräteostokseksi". kengäkaupassa
        kuuluu aina ikääkuin huutoja - osta meidät -haluamme ulos
        isoon maailmaan seikkailemaan!

moni tuote osaa huutaa mun nimeä, en mä niitä muuten ostelis ;)

• Siilistäkin voi kasvaa ihminen.

• ilmastonmuutosta? Jotenkin kuitenkin ihana huomio, varsin pehmeän terävä:)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      46
      5327
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      546
      1876
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      77
      1110
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      1018
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      963
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      941
    7. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      59
      870
    8. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      824
    9. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      50
      813
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      748
    Aihe