Vaikka Facebookista on kirjoiteltu niin paljon niin en vieläkään ole päässyt perille siitä miten joku tuollainen "Naamakirja" voi olla niin tärkeä, että poliitikotkin älähtävät jos heitä kielletään käyttämästä sitä työaikana. Siis työaikana??
Siitäkö ihmisille maksetaan palkkaa että seurustelevat kaveriensa kanssa Facebookissa ja kirjoittelevat sosiaalista toimintaansa ylläpitääkseen päivät pääksytysten sähköpostiviestejä?
Miksei näitä asioita voi tehdä kotona vapaa-ajalla? Mikä se sellainen työ on jossa ehtii näpyttelemään tietsikkaa seurustelumielessä?
Ja miten voi tietää ettei joku tekisi esim. minusta tai sinusta jotain Facebook-profiilia jossa jauhaisi kaikkea ihan p:tä?
Kyllä minunkin nimisillä on muutamalla Facebook-profiili eikä kaikissa ole edes kuvaa, niin eihän sitä kukaan voi tietää kuka oikeasti on kysymyksessä, ja jos voi niin mistä? Vähän tulee vainoharhainen olo kun oikein alkaa miettimään.
Facebookin syvin olemus
51
472
Vastaukset
- mikä syvinolemus?
mutta tekis mieli itesekin, kun lapsenlapsetkin käyvät siellä.
Kerran jo katselinkin, että mites toimisi. - uk-ko ei rek.
syvintä olemusta ole sen enmpää kuin suomi24:lläkään. Kontaktipaikka. Siellä on sähköpostit sun muut chatit.
Ero on siinä, että se on rajoitettu: sun galleriaan / profiiliin pääsee vain ne, ketkä ite kutsut, jos niin haluat. Kaiken maailman hullut ei voi häiriköidä.
Eri juttu on se, että facebookilla (kuten ehkä joillain muillakin) on semmoset käytäjäehdot, että facebook saa oikeudet kaikkeen materiaaliin, mitä sinne laitat, kuviisi jne. Tästä oli talvella enemmänkin juttua. En ole seurannut, miten käyttäjäehtojen kävi.
Poliitikkojen hommaan kuuluu näkyä ja olla tavoitettavissa: jutella ihmisten kanssa. Ottaa vastaan toiveita, ehdotuksia ja uhkailuja. Ja vastata niihin. Facebook ei oo puhelinta tai sähköpostia kummempi: kommunikaatiotyökalu muiden joukossa. Yhtä hyvin voisit vaatia rajoittamaan poliitikkojen sähköpostin tai blogin käyttöä. Mistä sen tietää, josko ne soittelee työsuhdekännykällä työaikana vaimolle ja lapsillekin? Ai joo, huomasin vasta nyt, että moitit niitä siitäkin :-)
Eikö se ole olennainen osa poliitikon hommaa, olla yhteydessä ihmisiin? Mukava ja helppo kontaktiväline ympäri maailman.
Yksittäisiä elämän huomioita tai päivän tapahtumia ei tulisi kaikille kirjoitettua sähköpostiviestein, mutta feissarissa se onnistuu.
Voin olla online samaan aikaan Espanjaan tai Englantiin. Tai kirjotiella juttujani yleisesti tai sitten privesti.
Ja kun lähes päivittäin tiedän, mitä ystävilleni kuuluu, niin ne kerran vuodessa tapaamiset eivät ole niin "huteria", kun vuoden mittaan olen elänyt elämässä mukana.
Ja jos minun kuviani tai ajatuksiani joku käyttää, niin siitä vaan.
Minä en ehdi olla työaikana koneella, mutta jos muut ovat, niin lienee kuitenkin halvempaa kuin puhelimessa roikkuminen.- joku joka
tietää sinusta henkilötietoja, esim. joku lähipiiriläinen, jonka kanssa et ole kovin hyvissä väleissä, tekisi Facebook-profiilin ja kirjoitelisi kaikenlaisia pimeitä mielipiteitä ja keksittyjä juttuja sinun mielipiteinäsi?
Siis feikkaisi ja mustamaalaisi sinut? Olisko Facebook senkin jälkeen susta kiva homma? Miten ihmiset ovat niin hyväuskoisia etteivät tule ajatelleeksi tällaista.
Miksei se muka periaatteessa olisi mahdollista, ja tuskin kukaan jatkuvasti seuraa jos ei edes omista kyseistä profiilia että olisko joku idiootti ilkeyksissään väsännyt sellaisen. Kyllähän niitä pääsee lukemaan jos itsellä on profiili.
Olin utelias ja pyysin poikani katsomaan koska hän on Facebookin käyttäjä, kun oli samannimisellä kuin minä olen, kuvaton profiili mutta se oli ihan tyhjä. Odottaakohan se että siitä aletaan tehdä jotain mustamaalausprofiilia?
Ei vaan, en nyt tosissani niin vainoharhainen ole että joku sitä varten olisi avannut samalla nimellä profiilin, mutta kuitenkin alkoi pohditutamaan periaateellinen mahdollisuus sellaisesta. - tekijä voi itse
joku joka kirjoitti:
tietää sinusta henkilötietoja, esim. joku lähipiiriläinen, jonka kanssa et ole kovin hyvissä väleissä, tekisi Facebook-profiilin ja kirjoitelisi kaikenlaisia pimeitä mielipiteitä ja keksittyjä juttuja sinun mielipiteinäsi?
Siis feikkaisi ja mustamaalaisi sinut? Olisko Facebook senkin jälkeen susta kiva homma? Miten ihmiset ovat niin hyväuskoisia etteivät tule ajatelleeksi tällaista.
Miksei se muka periaatteessa olisi mahdollista, ja tuskin kukaan jatkuvasti seuraa jos ei edes omista kyseistä profiilia että olisko joku idiootti ilkeyksissään väsännyt sellaisen. Kyllähän niitä pääsee lukemaan jos itsellä on profiili.
Olin utelias ja pyysin poikani katsomaan koska hän on Facebookin käyttäjä, kun oli samannimisellä kuin minä olen, kuvaton profiili mutta se oli ihan tyhjä. Odottaakohan se että siitä aletaan tehdä jotain mustamaalausprofiilia?
Ei vaan, en nyt tosissani niin vainoharhainen ole että joku sitä varten olisi avannut samalla nimellä profiilin, mutta kuitenkin alkoi pohditutamaan periaateellinen mahdollisuus sellaisesta.määritellä sieltä asetuksista kuka hänen tietojaan sieltä näkee. Minullakin on siellä nimikaimoja, mutta minun tietojani pääsee näkemään vain omat kaverini, ei siis kuka tahansa.
- Hupijuttu
joku joka kirjoitti:
Ei vaan, en nyt tosissani niin vainoharhainen ole että joku sitä varten olisi avannut samalla nimellä profiilin, mutta kuitenkin alkoi pohditutamaan periaateellinen mahdollisuus sellaisesta.olla toinenkin samanniminen.
Itselläni on joskus vaikeuksia tietää kuka niistä profiileistä on ystäväni, kun samannimisiä on paljon.
Se jää kai omaan harkintaan kokeeko herjaukset omikseen?
Ei ole sellaista vielä vastaan tullut. - joka oli
tekijä voi itse kirjoitti:
määritellä sieltä asetuksista kuka hänen tietojaan sieltä näkee. Minullakin on siellä nimikaimoja, mutta minun tietojani pääsee näkemään vain omat kaverini, ei siis kuka tahansa.
samannimiselle kuin minä, pääsi katsomaan kuka vain, kun kerran poikanikin pääsi. Jos joku tarkoittaisi esim. tehdä jotain mustamaalausprofiilia niin kai se olisi juuri sellainen että kaikki halukkaat pääsisivät sinne.
Tämä on tätä spekulointia. - olla montakin
Hupijuttu kirjoitti:
olla toinenkin samanniminen.
Itselläni on joskus vaikeuksia tietää kuka niistä profiileistä on ystäväni, kun samannimisiä on paljon.
Se jää kai omaan harkintaan kokeeko herjaukset omikseen?
Ei ole sellaista vielä vastaan tullut.samannimistä. Niissä on monessa valokuva mutta tässä josta kirjoittelen, ei ole kuvaa, muttei ollut vielä paljon muutakaan.
Siellähän on vaihtoehto että esim. "ei ole se Sissi Sössönen", sitten vain voi selailla kunnes tulee oikea henkilö, jos hänellä on profiili olemassa. - sen profiilin
joka oli kirjoitti:
samannimiselle kuin minä, pääsi katsomaan kuka vain, kun kerran poikanikin pääsi. Jos joku tarkoittaisi esim. tehdä jotain mustamaalausprofiilia niin kai se olisi juuri sellainen että kaikki halukkaat pääsisivät sinne.
Tämä on tätä spekulointia.tekijä ei ole sieltä asetuksista niitä estoja laittanut, siksi sitä pääsee katsomaan kuka vaan.
- l................l
Raha ja politiikka. Noin lyhyesti.
Bisnestähän se on, liikevaihto valtava, vaikka mainoksia sinällään aika vähän ja käyttäminen on loppukäyttäjälle ilmaista. Ja Microsoft muuten omistaa siivun siitä. Ja mikkisoftahan on yks maailman suurimmista yrityksistä, jonka pääomistaja on maailman rikkainpiin kuuluva henkilö. Siis tarkoitus on tehdä rahaa.
Toisekseen, äärettömän valtava ihmismäärä on saatu sitä käyttämään, Se siis tavallaan on vallannut mediamarkkinat. Eipä ole hesarissa noin montaa tilaajaa...
Firma on amerikkalainen. Ja mikkisofta myös. Net hallitsevat aika valtavaa määrää internetistä ja tiedonvaltatiestä. Sinnehän kaikki pyrkivät, juuse google. Se oli yrittänyt ostaa facebookista siivua, mutta mikkisofta voitti.
Montako kiinalaista, venäläistä, intialaista, korealaista tai vaikkapa japanilaista vastaavaa alalla toimivaa firmaa tai palvelua muuten tiedät?
Niitä muuten on rutkasti.
Mutta tässä astuu juuri se politiikka kehiin. Kuka hallitsee maailman tiedotusta, ei ainakaan taiwanilaiset tai pakistanilaiset. Amerikka haluaa olla maailman herra, toki muutkin, mutta jenkit on aikanaan käyneet kylmää sotaa, nyt ne käy mediasotaa.
Toisekseen, mietippäs, kuinka valtavat määrät tietoa jokin CIA pystyy kaivamaan yksittäisistä ihmisistä globaalisesti, ihan vain lueskelemalla facebookkia. Toisekseen, jos tapahtuu jotain maailmanpoliittista, vaikkapa kolmas maailman sota, Facebookin palvelimet ovat jenkkien hallinnassa. Niillä on siis olemassa uskomaton määrä tietoa jokapaikasta ja äärettömän suuresta ihmismäärästä. Lisäksi, tiedonvälitys on pitkälti mikkisoftan käyttiksillä varustettujen koneiden varassa. Hups, mikkisofta laittoikin vakoilupäivityksen tai sitten tuhosi kaikkien riitaosapuolien koneet tai esti niiden käytön tiedostoistaan saamiensa lisenssinumeroiden kautta.
Ja sekin yritys, kun facebook koitti ottaa omaan omistukseensa tekijäoikeudellisesti KIKEN sinne laitetun materiaalin? Voe tsiisus, entäpä jos joku nuori ja lahjakas taiteilija tai elokuvantekijä tms olisi erehtynyt laittamaan sinne varhaisimpia mestaritöitään... Noh se saatiin estettyä. Tässä oli siis kyse suoraan kummastakin, sekä rahasta, että politiikasta.
Ja noin muuten. Kaitpa tiedät, että tässä portaalissa on suomalaista lähinnä vain nimi enää? Omistus on euroopassa, serverit ruotsissa. Kun ruotsi asetti lain, että kaikkea sen kautta kulkevaa tiedonsiirtoa saa ruotsi seurata, suomen valtio oli pakotettu ostamaan elisaa ja siirtymään enenevässä määrin sen käyttäjäksi. Kas kun suomi valtio möi aikoinaan soneran melkein kokonaan ruotsille ja elisalla ei ole ruotsalaisomistusta.
Niin ja kaikenmaailman rikollisjärjestöt käyttävät näitä facebookkeja jne hyväkseen. Kirjoittele nettiin, vähän sama asia, mutta globaalisti, kuin että laittaisit talosi katolle lomalle lähtiissäsi kymenen metriä korkean valomainoksen: Olen kuukauden ulkomailla, asunnossa ei ole murtohälyttimiä, kulta ja timantit ovat piironkin laatikossa".
Niin, siis et ole ollenkaan vainoharhainen, lähinnä realisti ja ajattelemiseen kykenevä.
=DW=- .lll.
Facebook on sitten keikannut suomalaisen HabboHotellin keksimän bisnesjutun, tosin laajentaen ideaa hivenen....
http://www.tietoviikko.fi/kaikki_uutiset/article309076.ece?s=r&wtm=tietoviikko/-16072009
=DW=
- paapuuri
käyttämisen pari kuukautta sitten, en ole vieläkään keksinyt, mitä
hyötyä siitä minulle on, mutta eipä pahemmin haittaakaan.
Käyn kerran/pari päivässä kurkistamassa, onko tytär kirjoittanut viestejä.
Toisilla on satoja kavereita, minulla 9, enkä kaikkia näitäkään tunne, pari on tullut "ystävän lähettäminä" :))
Pidin jo välillä kirjaa kiinni ja voin tehdä se taas, kun alkaa tuntua siltä, etten sitä
tarvitse. Ehkäpä teen sen jo tänään.
Profiiliani pääsevät katsomaan ja minulle kirjoittamaan vain kaverini, eikä tietojani
voi kukaan lukea.- vertsidtukeaz
"eikä tietojani
voi kukaan lukea."
Kyllä voi! Nykypenskat syntyy tietokone kainalossa, ja tiedä millaiset vallat on voimissaan jossai Intiassa ja KIinassa jossa on nettirikollisia pilvinpimein.
Tulihan romanaialaisia kerjäläisiäkin Suomeen, miks ei "yhen tai kahen" mummun konetta voi kaapata! - paapuuri
vertsidtukeaz kirjoitti:
"eikä tietojani
voi kukaan lukea."
Kyllä voi! Nykypenskat syntyy tietokone kainalossa, ja tiedä millaiset vallat on voimissaan jossai Intiassa ja KIinassa jossa on nettirikollisia pilvinpimein.
Tulihan romanaialaisia kerjäläisiäkin Suomeen, miks ei "yhen tai kahen" mummun konetta voi kaapata!ne penskat yhen vanhan akan tiedoilla sitten tekis, en ole rikas, enkä kuuluisa, ei minua kannata ryöstää eikä kidnapata :)
Mistä ne keksii ruveta tietojani tutkimaan, kun ei sinne ole laitettu kuin nimi?
Miljoonien ihmisten tietojen joukosta, keksiikö ne juuri minut?
Tarkoitin tuolla normaaleja ihmisiä, muut tavalliset facebookin käyttäjät eivät voi "seinää ja tietoja" lukea, rikolliset on asia erikseen. - onhan noita
paapuuri kirjoitti:
ne penskat yhen vanhan akan tiedoilla sitten tekis, en ole rikas, enkä kuuluisa, ei minua kannata ryöstää eikä kidnapata :)
Mistä ne keksii ruveta tietojani tutkimaan, kun ei sinne ole laitettu kuin nimi?
Miljoonien ihmisten tietojen joukosta, keksiikö ne juuri minut?
Tarkoitin tuolla normaaleja ihmisiä, muut tavalliset facebookin käyttäjät eivät voi "seinää ja tietoja" lukea, rikolliset on asia erikseen.nähty, tilailevat tavaraa nimiisi ym muuta "hauskaa!"
jo pienikin rahasumma kelpaa... - näy facebookissa
onhan noita kirjoitti:
nähty, tilailevat tavaraa nimiisi ym muuta "hauskaa!"
jo pienikin rahasumma kelpaa...sitä ei edes kysytä missään, eikä tule mihinkään siis näkyviin.
- Hupijuttu
on näppärä, tosiaikainen tapa viestiä ystävien kesken.
Paljon on siellä ihmisiä joista ei muuten vuoden aikana kuulu mitään, mutta nyt näkee heidänkin kuulumisensa.
Itse käytin facebookkia jäljittääkseni rapakon taakse muuttanutta sukua, ja kas kumma sieltä he löytyivät.- halunneetkin pysyä
piilossa siellä rapakon takana?
- Hupijuttu
halunneetkin pysyä kirjoitti:
piilossa siellä rapakon takana?
ei tullut mieleen.
Heidän vanhempansa kun lähtivät täältä 50-60 vuotta sitten ja uusi sukupolvi on sielläkin.
Ilahtuneilta vaikuttivat.
- viivi-amaldiina
melkein kaikki, kohta.
Olen löytänyt paljon tuttujani sieltä.- tunistettavissa
täälläkin. Näyttää olevan kyssäri sulla kuvan paikalla. Miten tunnistaisit tämän palstan ihmisten Facebook-profiilin jos kaikilla on piirros kuvan paikalla.
- livenä liki
voi kertoa suoraan...
se jolla on eniten feiisbuukkikavereita, on se kaikkein yksinäisin!
http://suomenkuvalehti.fi/blogit/erasmuksen-oppilas/facebook-teki-yhteydenpidosta-liian-helppoa - Yxitypy
livenä liki kirjoitti:
voi kertoa suoraan...
se jolla on eniten feiisbuukkikavereita, on se kaikkein yksinäisin!
http://suomenkuvalehti.fi/blogit/erasmuksen-oppilas/facebook-teki-yhteydenpidosta-liian-helppoasanotaan myös palstakirjoittajista :=))
Facebook on ihan kiva juttu. Oon löytänyt sieltä muutaman kansakouluaikaisen luokkakaverinkin.
Sitten mä hoitelen siellä myös omaa puutarhaani. Siis...en mitään "sellaista" puutarhaa, vaan viljelen maata, ja hoidan elkukoita jne. :=)) - kaverille jotain
Yxitypy kirjoitti:
sanotaan myös palstakirjoittajista :=))
Facebook on ihan kiva juttu. Oon löytänyt sieltä muutaman kansakouluaikaisen luokkakaverinkin.
Sitten mä hoitelen siellä myös omaa puutarhaani. Siis...en mitään "sellaista" puutarhaa, vaan viljelen maata, ja hoidan elkukoita jne. :=))joka ei oikeasti kiinnosta ketään.
Mitä ne sillä tiedolla tekee että olet kaivellut varpaanvälejäs tai kukkamultias...menisit oikean ihmisen luo kylään, naama naamaa vasten.
Ja jos 4ov sitten on ollut kansakoulukaveri...ei ole kovin paljoa yhteistä. - Yxitypy
kaverille jotain kirjoitti:
joka ei oikeasti kiinnosta ketään.
Mitä ne sillä tiedolla tekee että olet kaivellut varpaanvälejäs tai kukkamultias...menisit oikean ihmisen luo kylään, naama naamaa vasten.
Ja jos 4ov sitten on ollut kansakoulukaveri...ei ole kovin paljoa yhteistä.on ehtiväinen luonne, niin kerkee vaikka mitä. Tänäänkin ehdin käydä kahdessa paikassa kylässä, ja silti oon ehtinyt käydä myös lenkillä, kaupassa, laittanut ruoan, pessyt pyykkiä ja väliin olen käynyt facebookissa ja täällä :=))
Ei olekaan yhteistä, mutta eihän mulla ole yhteistä naapureidenkaan kanssa, vaikka ollaan oltu 20 vuotta naapureina. Silti naapureiden kanssa usein rupatellaan. Yxitypy kirjoitti:
on ehtiväinen luonne, niin kerkee vaikka mitä. Tänäänkin ehdin käydä kahdessa paikassa kylässä, ja silti oon ehtinyt käydä myös lenkillä, kaupassa, laittanut ruoan, pessyt pyykkiä ja väliin olen käynyt facebookissa ja täällä :=))
Ei olekaan yhteistä, mutta eihän mulla ole yhteistä naapureidenkaan kanssa, vaikka ollaan oltu 20 vuotta naapureina. Silti naapureiden kanssa usein rupatellaan....On ihan jees juttu , voi tehdä *ihme testejä* pelata tai muuten vaan hömpän hömppää tai tilitellä omia tuntojaan ja todella vain kavereiden kesken...*hymy*
- niitä
KrisseLinnanneito kirjoitti:
...On ihan jees juttu , voi tehdä *ihme testejä* pelata tai muuten vaan hömpän hömppää tai tilitellä omia tuntojaan ja todella vain kavereiden kesken...*hymy*
ventovieraita ns."kavereita" ja joku tilittelee tuntojaan niin eipä kovin järkevää ole avata sisintään omalla naamallaan ja nimellään. Joillainhan on niitä "kavereita" pilvin pimein. Anonyyminä on paljon helpompi kirjoitella ajatuksiaan jos on sillä päällä.
- Hupijuttu
niitä kirjoitti:
ventovieraita ns."kavereita" ja joku tilittelee tuntojaan niin eipä kovin järkevää ole avata sisintään omalla naamallaan ja nimellään. Joillainhan on niitä "kavereita" pilvin pimein. Anonyyminä on paljon helpompi kirjoitella ajatuksiaan jos on sillä päällä.
profiiliasi pääse katsomaankuin sellaiset, jotka olet hyväksynyt ystäviksesi.
Minulla ainakaan ei ole ketään tuntematonta, joka pääsisi selaamaan sivujani, vaan kaikki ovat ystäviä.
Onko ihan mahdoton uskoa että on ystäviä tai tuttuja pilvinpimein ;-)
Minullaon sisarentytär, joka pitää yhteyttä ympäri maailman firmansa henkilöstöön sillä lailla, kuuluu osana työhön? - ................lo
Hupijuttu kirjoitti:
profiiliasi pääse katsomaankuin sellaiset, jotka olet hyväksynyt ystäviksesi.
Minulla ainakaan ei ole ketään tuntematonta, joka pääsisi selaamaan sivujani, vaan kaikki ovat ystäviä.
Onko ihan mahdoton uskoa että on ystäviä tai tuttuja pilvinpimein ;-)
Minullaon sisarentytär, joka pitää yhteyttä ympäri maailman firmansa henkilöstöön sillä lailla, kuuluu osana työhön?Kaikki kotonako?
Ok. Noin kotioloissa, kone jää auki, joku juoruaa salasanan jne, Siis peiaatteessa, mitä enemmäm on kavereita, sen suurempi tietiturvariski on.
Facebookkia ei käytetä vakavasti otettavissa kansainvälisissä ta iedes kotimaisissa yrityksiss' yhteysasioiden hoitamiseen. Lähinnä pakollista PR.ää. Ei siellä asioista kukaan täysjärkinen puhu, tai edes antaa kilpailijoille tai potentiaaliselle tai potentiaallisille asiakkaille tietoaja liiketoiminastaan, tai kenen kanssa on tekemisissä noin töikseen.
Haloo, etusivulle ilmamoitun " Olen keskustellut firman X kanssa ja neuvottelut etenevät".
Ota substral. se pesee aivotkin.
=DW= - en ole sinne
................lo kirjoitti:
Kaikki kotonako?
Ok. Noin kotioloissa, kone jää auki, joku juoruaa salasanan jne, Siis peiaatteessa, mitä enemmäm on kavereita, sen suurempi tietiturvariski on.
Facebookkia ei käytetä vakavasti otettavissa kansainvälisissä ta iedes kotimaisissa yrityksiss' yhteysasioiden hoitamiseen. Lähinnä pakollista PR.ää. Ei siellä asioista kukaan täysjärkinen puhu, tai edes antaa kilpailijoille tai potentiaaliselle tai potentiaallisille asiakkaille tietoaja liiketoiminastaan, tai kenen kanssa on tekemisissä noin töikseen.
Haloo, etusivulle ilmamoitun " Olen keskustellut firman X kanssa ja neuvottelut etenevät".
=DW=pitänyt kiirutta, tietoni kun on niin vähäiset. Enkä paljonkaan tiedä miten sinne liitytään ja miten siä eletään!
Mut sen tiedän et hakkerit pääsee ihan mihin vain, tai ystävänä pitämäni ihminen kääntääkin kelkkansa, voipi antaa tietojani jonnei muualle jne...
Miten johkun nettiystävään voi luottaa???
Onhan tääläkin jo nähty, miten joku menetti pelihousujaan myöten hermonsa, ja haukkui kaikki jotka liikkuivat:/
Tämä sisko/velikerho on naurettavaa. Enpä välitä kehenkään livessä tutustua, kyä jämtti on näin:) - Yxitypy
KrisseLinnanneito kirjoitti:
...On ihan jees juttu , voi tehdä *ihme testejä* pelata tai muuten vaan hömpän hömppää tai tilitellä omia tuntojaan ja todella vain kavereiden kesken...*hymy*
Ne testit vasta kivoja ja tosi älykkäästi laadittuja :=))
Ja niitähän voi laatia myös itse.
Kukas niitä tuntojaan nyt muille kuin kavereille tilitää. - jotain joútavaa
Yxitypy kirjoitti:
Kukas niitä tuntojaan nyt muille kuin kavereille tilitää.feisbuukkia, ja siellä viittäsataa "kaveria"
- "lapsellisten"
Yxitypy kirjoitti:
Kukas niitä tuntojaan nyt muille kuin kavereille tilitää.laatimiin "testeihin"# juu ja niitähän osaa kaikki tehdä...justjust...tosi järkevää touhua..no jos se tuttavuus muuttuu liveksi..mikä ettei..
- viivatiina
................lo kirjoitti:
Kaikki kotonako?
=DW=subastral pesua kaipaa vai kaipaiskohan unta et voinu olla tosissas ton kirjoitukses kanssa ei varmaan oo missään laissa kielletty firmojen henkilöstön pitävän yhteyttä toisiinsa facebookissa salassapitovelvollisuushan rajaa ne asiat missä voi pitää yhteyttä.
- viivatiina
en ole sinne kirjoitti:
pitänyt kiirutta, tietoni kun on niin vähäiset. Enkä paljonkaan tiedä miten sinne liitytään ja miten siä eletään!
Mut sen tiedän et hakkerit pääsee ihan mihin vain, tai ystävänä pitämäni ihminen kääntääkin kelkkansa, voipi antaa tietojani jonnei muualle jne...
Miten johkun nettiystävään voi luottaa???
Onhan tääläkin jo nähty, miten joku menetti pelihousujaan myöten hermonsa, ja haukkui kaikki jotka liikkuivat:/
Tämä sisko/velikerho on naurettavaa. Enpä välitä kehenkään livessä tutustua, kyä jämtti on näin:)livessä sellaista joka menettää hermonsa ehkä siellä pystytään paremmin puuttumaan toisen mielenterveysongelmiin kun tällaisella palstalla ja ainahan se asia on ollu sellainen että johonkin vaan tutustuu ja toiseen ei ja harvemmin kai sitä tulee mieleen jos jonkun ihmisen kanssa ystävystyy että kynsin hampain pistää kampoihin ettei vaan ystävävystyis eihän se ystävä tuolla live elämässäkään vaan astu ovesta sisään ja sää voit päättää tuleeko siitä sun ystävä vai ei ja voiko aina kaikkiin ystäviin kautta kavereihin live elämässäkään luottaa jos jokaisen ihmisen rupee tyrmäämään jonka kanssa synkkaa niin melko yksinäistä ja ykstoikkosta on.
- viivatiina
jotain joútavaa kirjoitti:
feisbuukkia, ja siellä viittäsataa "kaveria"
suomenmaa on poliitikkoja täynnä ja uusia kasvamassa hyvää vauhtia hyvä kanava itsensä tunnetuksi tekemiselle.
- Yxitypy
"lapsellisten" kirjoitti:
laatimiin "testeihin"# juu ja niitähän osaa kaikki tehdä...justjust...tosi järkevää touhua..no jos se tuttavuus muuttuu liveksi..mikä ettei..
Pitääkö joka asiassa olla sitten niin järkevä? Eikö elämä sellaisella luonteella käy aika ykstotiseksi.
Minulla sattuu olemaan leikkimielisyyttä luonteessa aika paljon, mutta eikait se keltään ole pois :=))
Tulehan sinäkin facebookiin hulluttelemaan :=)) - viivatiina
jotain joútavaa kirjoitti:
feisbuukkia, ja siellä viittäsataa "kaveria"
tätä kohta kakstuhattakymmenen lukua ja asiat on toisin kun sillon joskus viisyt viiva seitkyt luvulla kuka milläkin luvulla on nuori ollut.
- paapuuri
Yxitypy kirjoitti:
Pitääkö joka asiassa olla sitten niin järkevä? Eikö elämä sellaisella luonteella käy aika ykstotiseksi.
Minulla sattuu olemaan leikkimielisyyttä luonteessa aika paljon, mutta eikait se keltään ole pois :=))
Tulehan sinäkin facebookiin hulluttelemaan :=))tosi, siis TOSI lapsellista puuhaa osallistua kaiken maailman testeihin, tiedä mitä sieltä tulee vastaukseksi :))
Kyllähän tässä iässä olisi hyvä olla pelkästään järkevä, mutta kun ei pysty ;))) - viivatiina
paapuuri kirjoitti:
tosi, siis TOSI lapsellista puuhaa osallistua kaiken maailman testeihin, tiedä mitä sieltä tulee vastaukseksi :))
Kyllähän tässä iässä olisi hyvä olla pelkästään järkevä, mutta kun ei pysty ;)))aina vaikka pystyiskin joskus.
- Yxitypy
paapuuri kirjoitti:
tosi, siis TOSI lapsellista puuhaa osallistua kaiken maailman testeihin, tiedä mitä sieltä tulee vastaukseksi :))
Kyllähän tässä iässä olisi hyvä olla pelkästään järkevä, mutta kun ei pysty ;)))lapsellista puuhaa tietenkin, mutta minkäs teet kun sitä on syntymähullu :=))
Mutta eikö meillä siks olekin niin kivaa? - paapuuri
viivatiina kirjoitti:
aina vaikka pystyiskin joskus.
ainakin joidenkin, järkevien ihmisten mielestä.
Ja pystynhän minäkin joskus, harvoin, mutta joskus kuitenkin. - paapuuri
Yxitypy kirjoitti:
lapsellista puuhaa tietenkin, mutta minkäs teet kun sitä on syntymähullu :=))
Mutta eikö meillä siks olekin niin kivaa?kyllä syntymähulluus on vahva voima, se vie väkisin mennessään:)
Ja kivaa on, joka päivä naurattaa ihan tolkuttomasti :))) - se nyt oli...ki
viivatiina kirjoitti:
subastral pesua kaipaa vai kaipaiskohan unta et voinu olla tosissas ton kirjoitukses kanssa ei varmaan oo missään laissa kielletty firmojen henkilöstön pitävän yhteyttä toisiinsa facebookissa salassapitovelvollisuushan rajaa ne asiat missä voi pitää yhteyttä.
kielsi feisbuukin käytön työaikana...tyyliin työaikana tehään töitä....
meilläkään ei saa roikkua netis työaikaan, ainakin pari on saanut varoituksen...suullisen.
Ja tunnen erään joka on sai ihan kirjallisen huomautuksen...feisbuukis kun oli ja bossi sattui viereen...eli ei se tyhmää ole...en miekään maksasi palkkaa feisbuukis roikkumisesta - viivatiina
se nyt oli...ki kirjoitti:
kielsi feisbuukin käytön työaikana...tyyliin työaikana tehään töitä....
meilläkään ei saa roikkua netis työaikaan, ainakin pari on saanut varoituksen...suullisen.
Ja tunnen erään joka on sai ihan kirjallisen huomautuksen...feisbuukis kun oli ja bossi sattui viereen...eli ei se tyhmää ole...en miekään maksasi palkkaa feisbuukis roikkumisestamitä siellä kirjoitellaan ja jos pomo kieltää niin jossain tapauksessa menee saivartelun puolelle työpäivähän pitää sisällään kolmekin lakisääteistä taukoa vähimmässä määrin ja muutenkin töihin esim valtion virastoissa kuuluu kaikenmaailman virkku toimintaa työaikana ja varmaan tätä nykyä isoissa yksitysissäkin firmoissa ja vaan murto osalla ihmisistä on edes mahdollisuus nettiin.
- voi iskeä
viivatiina kirjoitti:
mitä siellä kirjoitellaan ja jos pomo kieltää niin jossain tapauksessa menee saivartelun puolelle työpäivähän pitää sisällään kolmekin lakisääteistä taukoa vähimmässä määrin ja muutenkin töihin esim valtion virastoissa kuuluu kaikenmaailman virkku toimintaa työaikana ja varmaan tätä nykyä isoissa yksitysissäkin firmoissa ja vaan murto osalla ihmisistä on edes mahdollisuus nettiin.
virus koneeseen. Yhdellä työkaverilla kävi niin ja oli sillä selittelemistä pomolle kun kone tilttasi kun oli eksynyt "väärälle sivulle".
- tehdä
viivatiina kirjoitti:
suomenmaa on poliitikkoja täynnä ja uusia kasvamassa hyvää vauhtia hyvä kanava itsensä tunnetuksi tekemiselle.
itsestään naurettava:))
- monta eri
viivatiina kirjoitti:
aina vaikka pystyiskin joskus.
puolta. Yksi on se hullutteleva puoli, toinen on herkkä puoli ja kolmas vakava ja analyyttinen puoli. Kaikkia kun käyttää sopivasti niin pysyy tasapainossa.
- myös kauppa-
viivatiina kirjoitti:
lehden sivuilla.
1. Facebookin superkäyttäjät vaihtavat Twitteriin.
Profiiliaan jatkuvasti päivittävät käyttäjät hyppäävät Twitteriin, sillä se on mobiilimpi kuin Facebook.
2. Facebookia eivät käytä ihmiset, joilla on oikeasti elämä.
Yhä useampi Facebook-käyttäjä on sitä mieltä, että mitä enemmän ihminen pyörii Facebookissa, sitä vähemmän tapahtuu käyttäjän elämässä.
3. Ihmisillä on yleensä hyvä syy vieraantua vanhoista ystävistään.
Vanhojen tuttujen viestejä lukiessa muistuu mieleen, miksi alunperin vieraantui vanhasta kaverista.
4. Ihmisillä on liian paljon Facebook-kavereita.
Moni Facebook-käyttäjä on haalinut niin paljon kavereita, ettei pysty enää viestittelemään rehellisesti ajatuksistaan.
5. 25 faktaa -listat.
Facebookin uusin villitys on täyttää kyselyitä. Mitä tämän jälkeen on enää kerrottavaa?
http://www.iltalehti.fi/digi/200907089898112_du.shtml - viivatiina
voi iskeä kirjoitti:
virus koneeseen. Yhdellä työkaverilla kävi niin ja oli sillä selittelemistä pomolle kun kone tilttasi kun oli eksynyt "väärälle sivulle".
toisella lailla kun kotikoneet ja varoittaahan ne menemästä joilleikkin sivuille ja se on sit taas omaa tyhmyyttä jos sinne silti menee ja joillekkin sivuille ei pääse ollenkaan.
- viivatiina
myös kauppa- kirjoitti:
lehden sivuilla.
1. Facebookin superkäyttäjät vaihtavat Twitteriin.
Profiiliaan jatkuvasti päivittävät käyttäjät hyppäävät Twitteriin, sillä se on mobiilimpi kuin Facebook.
2. Facebookia eivät käytä ihmiset, joilla on oikeasti elämä.
Yhä useampi Facebook-käyttäjä on sitä mieltä, että mitä enemmän ihminen pyörii Facebookissa, sitä vähemmän tapahtuu käyttäjän elämässä.
3. Ihmisillä on yleensä hyvä syy vieraantua vanhoista ystävistään.
Vanhojen tuttujen viestejä lukiessa muistuu mieleen, miksi alunperin vieraantui vanhasta kaverista.
4. Ihmisillä on liian paljon Facebook-kavereita.
Moni Facebook-käyttäjä on haalinut niin paljon kavereita, ettei pysty enää viestittelemään rehellisesti ajatuksistaan.
5. 25 faktaa -listat.
Facebookin uusin villitys on täyttää kyselyitä. Mitä tämän jälkeen on enää kerrottavaa?
http://www.iltalehti.fi/digi/200907089898112_du.shtmljonkun verran eri mieltä mutta mitäs tohon vastaan väitteleen saadaanhan sitä olla eri mieltä voisin vielä kysyä käyttääks tätä palstaa ihmiset joilla on oikeesti elämä ja oikeesti kavereita ja kyllä se vanhoista ystävistä vieraantuminen johtuu enemmän muuttuvista elämäntilanteista kun facebookki kavereista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1363797- 122576
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos371995Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211741Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?311536- 1251511
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101321- 141266
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo4881265- 821252