Norjanharmaa vs jämtti

++

Minulla on valinnan vaikeuksia, en tiedä kumman ottaisin jämttin vai norjanharmaan. Jos voisitte kertoa hyviä ja huonoja puolia jämtistä ja harmaasta? Sitten myöhemmin ajattelin ostaa toisenkin hirvikoiran KUNHAN selviän ensiksi täsä ongelmasta..

4

481

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • norjaharma leevi & jesse

NORJANHARMAA:

Rauhallinen ja ihmisille ystävällinen. Hirvikoira on uljas ja itsevarma taistelija, joka puolustaa omaa reviiriään sille tunkeutuvilta vihollisilta. Erinomainen vahtikoira. Erittäin rohkea, reipas, valpas, itsenäinen ja helposti oppiva. Omistajalleen uskollien ja tottelevainen. Äärimmäisen työhaluinen ja tarmokas. Kiintyy syvästi isäntäänsä. Kotioloissa etenkin narttu on mukautuvainen. Metsästäessä se on sitkeä, kestävä ja
      peräänantamaton ja se pystyy työskentelemään vaikeissakin oloissa. :)

- Kaikki urokset eivät tule hyvin toimeen toisten urosten kanssa. Hyvin voimakkaan metsästys viettinsä takia ei sovi irti pidettäväksi eikä se pysy omalla pihallakaan vapaana. :/

Jämttistä en tiiä paljoa. Joten kertokoon henkilö joka tietää :)

Minä silti kallistuisin Norhanharmaan puolelle :)

• Norjanharmaa

Norjanharmaat isäntäväkeä asuinpaikkaansa vierailta oma käsitykseni on ovat kotioloissa hyvin ystävällisiä myös vieraita kohtaan ei luontaista puolustustahtoa.

• norjaharma leevi & jesse
        Norjanharmaa kirjoitti:

Norjanharmaat isäntäväkeä asuinpaikkaansa vierailta oma käsitykseni on ovat kotioloissa hyvin ystävällisiä myös vieraita kohtaan ei luontaista puolustustahtoa.

Meidän poikien (leevi, jesse) kasvattaja antoi norjanharmaa vihon johon hän oli kirjoittanut tietoa tästä rodusta. Siitä olin lukenut kyseisen tekstin. :)

• mussukka se on
        Norjanharmaa kirjoitti:

Kaikki tuntemani, no ehkä yhtä vaille, norskit ovat kyllä niin ihmisrakkaita otuksia että häntä heiluu kaikille puhettakaan mistään puolustamisesta jos ei tarvettakaan. Meillä on narttu joka istuu sylissä, vaikka vieraammankin jos jaksaa rapsuttaa.

Molemmat rodut on keskimäärin hyviä hirvikoiria ja mukava luonteisia, minusta norski on sopivamman kokoinen kotikoirana ja on se nätimpikin;)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2580
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      62
      2542
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1752
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1557
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1480
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1420
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1352
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1203
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1147
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1076
    Aihe