Ongelma Märklinin Mobile stationissa

Aleksi

Iselläni on kaksi Märklinin Mobile station -ohjainta, joista toinen täysin toimimaton. Ongelma siinä on se, että kun punaista Control Cnob -säädintä kiertää kumpaan suuntaan tahansa, näytön vauhti-ilmaisin pomppii minne sattuu, samoin kuin veturi. Eli kun säädintä hipaiseekin, joku veturi saattaa pompata tuhatta ja sataa toisen junan takamukseen. Kosketushäiriö? Kannattaako kokeilla ruuvimeisselin kanssa korjaamista?

Mobile station on siis mallinumero 60652

Eikös tässä pienoismalli-kategoriassa pitäisi olla myös pienoisrautatie- tai Märklin-alaluokka :)

5

582

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sefsge

ei missään nimessä!!!

• truman

Asiallisempia ja varvempia vastauksia saat Suomen Rautatimuseon Foorumilta. Täällä olevat eivät hallitse kuin muovista valmistettuja rakenteita.

• Kokemusta omaava

ole kytkenyt molempia yhtäaikaa rataasi, silloin toinen vioittuu varmasti!

• Aleksi

Kyllä on molemman olleet samaan aikaan radassa kiinni. Mutta onhan siinä boksissa, johon ohjaimet kytketään, 2 liitinpaikkaa 2 ohjaimelle. Ohjekirjahan jo kertoo, että kahden käyttö onnistuu. En ole siis kytkenyt kahta boksia rataan, vaan yhteen boksiin kaksi ohjainta.

• yhtersewe

Vaikka jotkut täällä on kiukutelleet rautatiemuseon sivuista rautatie.org ja sieltä keskustelu on se kuitenkin paikka jossa aloittelijoita neuvotaan ja asiantuntiat juttelevat. Rekisteröityminen on pakollista ja sivustoa valvotaan aika tiukasti ettei siellä pääse henkilökohtaisuuksia lateleen, ehkä tää oli se mikä näille joillekin täällä valittaneille ei sopinut. Itse olen sieltä hyviä neuvoja saanut kun joskus kysyin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      69
      2673
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2614
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1772
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1607
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1530
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1460
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1372
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1223
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1187
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1106
    Aihe