Olin 2 kktta Keniassa reppuilemassa. Halvin lentoyhtiö on Turkish Airlines, meno-paluu 674 egee, ja nopein. Olin 11 tunnissa Nairobissa. Yksi koneen vaihto Istanbulissa.
Uhrasin kuukausia matkasuunnitelmaan tekoon etsimällä netistä majoituspaikkoja Keniasta. Sivuilla oli myös mielipiteitä majoituksesta ym joten valinta sujui suht nopeasti. Rokotuspuoli kannattaa hoitaa kunnolla ennen lähtöä. Viisumi maksoi 20 egee Jomo Kenyattan lentokentällä.
Visa electron ei toimi Keniassa vaikka pankki väitti sillä pärjäävän joten varmista että joku tuttu voi lähettää western union kautta rahaa jos tiukka paikka tulee. Paikka kunta riittää tiedoksi ja rahat on 15min noudettavissa.
Rosvoja on kaikkialla joten pidä vähän käteistä matkassa äläkä näyttele sitä liiemmälti. Siellä tapettiin mies vain 20 egen takia joten varovaisuus on valttia.
Keniassa on talvikausi toukokuusta elokuuhun mutta se vastaa suomen kesää.
Reppureissulla Keniassa
3
1187
Vastaukset
- pyry84
Electronilla voi kyllä nostaa rahaa pankeista, ainakin Nairobissa ja mun mielestä muuallakin. Olin siellä itse 2006 pari viikkoa ja kaveri pärjäsi siellä kaksi kuukautta electronilla.
- hakuna matata
Juuri kuukauden lomalta palailtu ja visa elektron toimi ainakin meillä joka automaatissa eli rahaa saa.
- 3kk
hakuna matata kirjoitti:
Juuri kuukauden lomalta palailtu ja visa elektron toimi ainakin meillä joka automaatissa eli rahaa saa.
Palasin juuri pidemmältä reissulta Keniasta ja Visa Electronilla pärjäsi. Jos joku automaatti ei toimi niin vierestä usein löytyy toinen josta saa rahaa. Majoitus löytyi aina helposti vasta paikan päältä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 682640
- 622582
- 681772
- 241597
- 201520
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91450- 151372
- 381223
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81177- 251096