Yksi kummi?

riittääkö...

Riittääkö teidän mielestä lapselle yksi kummi?

4

377

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minku_82

Ev.lut. kirkon mukaan kummeja pitää olla vähintään kaksi. Tietysti jos et lasta halua kastaa, vaan kummit olisi epävirallisia, niin mitään sääntöä määrästä ei ole.

• aloittanut....

Olen itse sitä juuri ihmetellyt, miksi vanhemmat eivät saa päättää, onko lapsellaan kummeja enemmän kuin yksi.

• minku_82
        aloittanut.... kirjoitti:

Olen itse sitä juuri ihmetellyt, miksi vanhemmat eivät saa päättää, onko lapsellaan kummeja enemmän kuin yksi.

Ennen kummeja ei käsittääkseni ole jälkeenpäin voinut lisätä. Ennen kummius on myös merkinnyt vähän enemmän kuin lahjojen ostelua ja särkänniemessä käyttämistä. Sillä, että kummeja pitää olla useampi, on varmistettu se että jos yksi kummi kuolee, lapsi ei jää kokonaan ilman kummia.

Nykyäänhän kummin voi hyvästä syystä jälkeenpäin lisätä. Kummin "erottaminen" ei kuiutenkaan ole mahdollista nykyäänkään.

Ja ylärajaa kummien määrälle ei ole. Toki järkeä saa ja pitää käyttää.

• kirkkolain mukaan

lapsellla pitää olla vähintään kaksi kummia, en tiedä onko kummien määrällä ylärajaa. Ortodokseilla riittää muistaakseni yksi kummi, ylärajasta en tiedä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      103
      1747
    2. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      15
      1551
    3. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      140
      1474
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      98
      1430
    5. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      78
      1361
    6. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      118
      1215
    7. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      274
      1121
    8. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      69
      1021
    9. Pidätkö kaivatustasi

Minkä vuoksi erityisesti? Mikä hänessä vetoaa?
      Ikävä
      38
      992
    10. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      18
      985
    Aihe