Riittääkö teidän mielestä lapselle yksi kummi?
Yksi kummi?
4
377
Vastaukset
- minku_82
Ev.lut. kirkon mukaan kummeja pitää olla vähintään kaksi. Tietysti jos et lasta halua kastaa, vaan kummit olisi epävirallisia, niin mitään sääntöä määrästä ei ole.
- aloittanut....
Olen itse sitä juuri ihmetellyt, miksi vanhemmat eivät saa päättää, onko lapsellaan kummeja enemmän kuin yksi.
- minku_82
aloittanut.... kirjoitti:
Olen itse sitä juuri ihmetellyt, miksi vanhemmat eivät saa päättää, onko lapsellaan kummeja enemmän kuin yksi.
Ennen kummeja ei käsittääkseni ole jälkeenpäin voinut lisätä. Ennen kummius on myös merkinnyt vähän enemmän kuin lahjojen ostelua ja särkänniemessä käyttämistä. Sillä, että kummeja pitää olla useampi, on varmistettu se että jos yksi kummi kuolee, lapsi ei jää kokonaan ilman kummia.
Nykyäänhän kummin voi hyvästä syystä jälkeenpäin lisätä. Kummin "erottaminen" ei kuiutenkaan ole mahdollista nykyäänkään.
Ja ylärajaa kummien määrälle ei ole. Toki järkeä saa ja pitää käyttää.
- kirkkolain mukaan
lapsellla pitää olla vähintään kaksi kummia, en tiedä onko kummien määrällä ylärajaa. Ortodokseilla riittää muistaakseni yksi kummi, ylärajasta en tiedä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1031747
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla151551- 1401474
- 981430
- 781361
- 1181215
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n2741121- 691021
- 38992
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o18985