Wizzairin Lento

juha2009

Liput on tilattu jo pari kk sitten mutta itse lentokentän tapahtumat kiinnostais...

jostain luin että pelkällä passilla pääsis koneeseen ? eli pitääkö olla mukana muuta ? varausnumero ?

minkäkokoisen laukun saa viedä matkustamoon ja paljon saa siinä painoa olla ?

ostin yhen laukun ruumaan meneväksi hinta kai 10e.. paljon siinä saa olla painoa ? tais olla 15kg ?

kiitos vastanneille ja eikun pe 21.8 menoksi...

10

940

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sopotin Seppo

Passi tai henkilökortti.

Laukkua ei punnita. Perus käsitavaralaukku.

Mut hei.. Kaikki vastaukset löytää kotisivulta. Eikö Lontoo taivu?

• -****-

Kyllä laukut punnitaan ja niistä ollaan jopa tarkkoja, ettei painoraja ylity!
        Myös käsimatkatavarat punnitaan.

• Wizzman
        -****- kirjoitti:

Kyllä laukut punnitaan ja niistä ollaan jopa tarkkoja, ettei painoraja ylity!
        Myös käsimatkatavarat punnitaan.

Höpöjä puhut. Olen lentänyt jo kymmeniä kertoja Wizzillä eikä kertaakaan olla punnittu. No kerran halusin itse punnita erään laukkuni mielenkiinnosta.
        Puolalaiset telakkaduunarit kantavat myös matkoillaan muovikasseja käsimatkalaukun lisäksi eikä niistäkään välitetä. Älä siis höpötä.

• punnittiin!
        Wizzman kirjoitti:

Höpöjä puhut. Olen lentänyt jo kymmeniä kertoja Wizzillä eikä kertaakaan olla punnittu. No kerran halusin itse punnita erään laukkuni mielenkiinnosta.
        Puolalaiset telakkaduunarit kantavat myös matkoillaan muovikasseja käsimatkalaukun lisäksi eikä niistäkään välitetä. Älä siis höpötä.

Viime viikolla tulin Gdanskista, ja laukku punnittiin ihan selvästi: toimenpide saattaa kyllä jäädä huomaamatta sillä puntari on hihnassa, johon check-in-virkailija pyytää asettamaan ruumaan menevän laukun. Punnnituksen tulos näkyi virkailijan tiskillä olevalla numeronäytöllä.

• Wizzman
        punnittiin! kirjoitti:

Viime viikolla tulin Gdanskista, ja laukku punnittiin ihan selvästi: toimenpide saattaa kyllä jäädä huomaamatta sillä puntari on hihnassa, johon check-in-virkailija pyytää asettamaan ruumaan menevän laukun. Punnnituksen tulos näkyi virkailijan tiskillä olevalla numeronäytöllä.

Tarkoitin siis, että käsimatkatavaroita ei punnita.

• ... ... ...

Pelkällä passilla tai henkilökortilla pääsee koneeseen, mutta aina kannattaa varmuuden vuoksi ottaa tulostettu lentovahvistus mukaan matkoille - joskus aina tulee selviteltävää.
      Matkustamoon saa viedä max 10 kilon painoisen laukun, mitat ovat kansainväliset käsimatkatavaran mitat (löytyvät Wizzin nettisivuiltakin).
      Ruumaan menevä laukku saa painaa 15 kg, ellet ole ostanut lisäkiloja.
      Merkittyjä istumapaikkoja koneessa ei ole, istahda mihin mahdut.
      Lento kestää vain noin tunnin, ehtii yhden oluen kiskaista. Hyvää lentoa!

• juha2009

kai sentää tuliaisjuomia saa tuoda suomeen ?

• sama-
        juha2009 kirjoitti:

kai sentää tuliaisjuomia saa tuoda suomeen ?

Käytäntö kuin muillakin että
        kentän taxree ostokset saa tuoda
        käsimatkatavaroiden lisäksi matkustamoon?
        Oman penkin alle vaan juotavat ja homma toimii.
        Voi vaikka naukkailla jos on tylsää koneessa. ;-)

• juha2009
        sama- kirjoitti:

Käytäntö kuin muillakin että
        kentän taxree ostokset saa tuoda
        käsimatkatavaroiden lisäksi matkustamoon?
        Oman penkin alle vaan juotavat ja homma toimii.
        Voi vaikka naukkailla jos on tylsää koneessa. ;-)

ruumaan menevään laukkuun ei saa laittaa tuliais juomia ?

• ....................
        juha2009 kirjoitti:

ruumaan menevään laukkuun ei saa laittaa tuliais juomia ?

Hyvin saimme tuliaisoluet kotimaahan ruumassa kulkeneessa matkalaukussa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      46
      5397
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      556
      1957
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      78
      1125
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      1028
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      973
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      951
    7. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      59
      880
    8. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      834
    9. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      50
      823
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      748
    Aihe