Olen hommannut kaksi nektariinin simentä ja ajattelin kasvattaa niistä taimen ja pidemmän päälle niistä vielä bonsain. Koska olen nähnyt monen laisia kasvatus tapoja joista en tiedä mikä oikeasti toimii ja mikä ei.
Tämän verran olen saanut selville informaatioo...
Siemenet ovat olleet kuivumassa hyllyllä jo muutamia päiviä, enkä tiedä tarvitsisiko niitä edes kuivata.
Sisko sanoi, että sen kuorta kuullemma pitäisi hioo jonkin verran ennen kylvöä, että se siemne jaksaa kasvaa sieltä ulos. (Netissä joku oli rikkonut koko kuoren.)
Sen jälkeen se kuulemma täytyy laittaa kosteaan multaa ja jääkaappiin (mahdolisesti muovipussissa?)
Nektriini otetaan jääkaapista noin 2kk päästä pois (siis kunnes se on kasvattanut juuria ja hieman vartta) ja kasvatus jatkuu sisätiloissa vaikka ikkunalaudalla. Kasvu on luultavasti nopeaa.
Olisin kiitollinen jos kertoisitte oliko tuossa mitään faktaa, ettei tulisi sössittyä koko hommaa...
Nektariinin kasvatukseen liittyviä kysymyksiä
bonsai harrastelija
0
782
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 722766
- 632674
- 681792
- 241627
- 201560
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91490- 151402
- 481257
- 381233
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91219