Olen ajatellut hankkia fretin...

lotzku

Eli olen hankkimassa frettiä, mutta haluaisin vastauksia muutamiin kysymyksiin..

1) Kuinka paljon fretit maksavat?
2) Minkä kokoinen häkki? ja kuinka paljon pitäisi pitää vapaana?
3) Mun kahdella kaverilla on fretti ja olen ollut heillä yötäkin, joten voisinko ottaa fretin? (olen siis eläinallerginen ja ei ole tullut mitään oireita paitsi joskus vähän yskää)
4) Lähteekö paljon karvaa tai eläinhilsettä?
5) Voiko frettejä muka oikeasti pitää valjaissa? o_O
6) Jotain omaa kerrottavaa freteistä..

kiitti jo etukäteen vastauksista!

6

400

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gfgjfj

Etsi tiedot netistä, ei kukaan myy frettiä sinulle jos et edes tuollaisia asioita tiedä!!

1) Hinnat pyörivät HYVILLÄ KASVATTAJILLA n.280-350e (kts. http://www.frettiliitto.fi/page3.php )

2) ja 3) Vastaukset löydät: http://www.vs-fretit.com/cms/artikkelit/42
      Lisään tuohon 2:seen vielä, että frettihän ei ole häkkieläin, jos vain mahdollista vapaana 24/7. Ruotsissahan ei saa pitää ollenkaan frettiä häkissä!!
      Suomen lakipykälissä paljon uusittavaa ja korjailtavaa frettienkin osalta!

4) Jos hilsettä lähtee, on syytä miettiä saako fretti tarpeeksi ravintoaineita. (rasvoja ym.) EI Saa Hilseillä. Karva vaihtuu 2 kertaa vuodessa, suurinpiirtein saman verran kuin kissallakin.

5) Kyllä, meillä ulkoillaan sään salliessa kesät talvet.

6) Kekseliäs, ovela, pirullinen,mutta myös kultainen ja sydänystävä.. Nukkuu missä sattuu, ja millon tahtoo. Pikku vinkkejä luonteesta löydät täältä: http://www.vs-fretit.com/bb/viewtopic.php?t=1507&highlight=fretiketti

• Miina h

iho hilseilee aina, terve ja hyvinvoivakin iho. Ja tämä hilse allergisoi siinä missä muidenkin eläinten hilse ja eläinpöly.

Ja aloittajalle... ennen kuin edes vakavammin harkitset fretin hankkimista, hanki lisää tietoa. Asiallista tietoa. Ja yskä voi olla merkki siitä, että fretti allergisoi sinua siinä missä muutkin eläimet eikä näin ollen ole sinun lemmikkisi.

• xxxxxxxx----
        Miina h kirjoitti:

iho hilseilee aina, terve ja hyvinvoivakin iho. Ja tämä hilse allergisoi siinä missä muidenkin eläinten hilse ja eläinpöly.

Ja aloittajalle... ennen kuin edes vakavammin harkitset fretin hankkimista, hanki lisää tietoa. Asiallista tietoa. Ja yskä voi olla merkki siitä, että fretti allergisoi sinua siinä missä muutkin eläimet eikä näin ollen ole sinun lemmikkisi.

Minun fretit tekevät tuota kaikkea mitä sanotaan siinä toista edellisen vastauksen linkin "frettiketissä" --- luin sen taas uudestaan pitkän tauon jälkeen, ja mietin että tosiaan, noinhan ne tekevät, lähes joka päivä(tosin hiekkalaatikolla käydään nykyisin ihan OK), sitä on vaan alkanut pitää jo itsestäänselvyytenä ...

• Joska123

itse hankin fretin pennun 2 päivää sitte ja voin sanoa että kannattaa todella harkita fretin ostoa. Fretti tarvitsee huomiota / hoitoa todella paljon. Yllätyin itse kuinka vaativa fretti oli.

Minun frettini & tarvikkeet
      fretti 270e
      häkki 350e (80x78x167)cm
      tarvikkeet&lelut 50e

siispä harkitse fretin hankintaa huolella!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2650
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      62
      2582
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1772
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1597
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1520
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1460
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1372
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1223
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1177
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1096
    Aihe