Mikä oikeasti saa raavaan miehen pelkäämään sutta muttei karhua?
Olemmeko jo niin amerikkaistuneita että emme pysty mihinkään ilman sarjatulta ampuvia tykkejämme ja suomalainen SISU on tyystin kadonnut?
Mihin katosi se suomalainen luonne jota kaikki niin ennen kadehtivat?
Kertokaapa tyhmälle.
6
174
Vastaukset
- susiviha
ja kaikesta mitä tein tuli sutta.
- 123123
No kuka sitten pelkää, kerro se minullekkin
- parhaiten..
tiennet pelkosi.Olisitko roikkunut äitisi tississä liian pitkään(armeijaan saakka)?
Meilläpäin ei riettoja ole opittu pelkäämään,eikä tulla oppimaankaan. kysymyksesi suinkaan tyhmimmästä päästä ole. Se on apinalle ihan asiallinen pohdintatehtävä.
- lapseni,
olet ymmärtänyt väärin. Kyse ei ole pelosta vaan järjestä. Järki sanoo, että puolustat omaisuuttasi ja teet sen mitä sen suojeleminen vaatii. Susi on tuhoeläin lihapainoitteisen ruokavalionsa vuoksi. Karhulla ruoaksi kelpaa paljon muutkin kuin koirat, porot, naudat tai hevoset. Tässä on se ero, miksi karhua ei vihata lähellekkään niinpaljon kuin sutta. Susi on rotan kaltainen tuholainen joka tappaa kaiken minkä kiinni saa, karhu vain sen minkä syö. Suomalainen sisu on muuten se, millä susi saatiin poistettua suomesta. Lapsellinen mieli ja puberteettiuho yrittävät tuoda suden takaisin. Onneksi viimevuosina järki on otettu takaisin käyttöön ja susikantaa säädellään taas kuten kuuluu. Lyijy on parasta luonnonsuojelua, kun sudesta puhutaan.
- Pekka_Vähäpuksunki
Sinun logiikkasi mukaan olisi myöskin täysin oikeutettua vastustaa aseiden hallussapitoa.
Pistetäänpä vaakakuppiin susivahingot ja asevahingot, kumpihan mahtaa painaa enemmän?
No, minäpä aloitan:
http://yle.fi/uutiset/ulkomaat/2008/12/suomalaismies_ampui_toisen_kuoliaaksi_virossa_403914.html
Jatkahan toki
Pekka Vähäpuksunki
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565340Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o212367- 1131592
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2311550- 931477
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231416Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681175Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly91143Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3021105- 721047