Moi
Ois muutamia kysymyksia viljiksestä.
Mitenkä teidän lierot käyttäyty kun olivat ihan pieniä ja kotiutuneet juuri? Menivätkö heti piiloon vai tutkivatko paikat innoissan?
Minulla on n. 1kk ikäinen viljis ja sain 15.päivä. Käärme meni melkein heti piilon ihan sykkyrälle. Vasta seuraavana iltana uskalsi kierrellä terrassa. eli 16 päivän iltana. Sitten meni yöksi nukkumaan ylös kasvien keskelle piiloon. Ja on aivan sykkyrällä. nyt 17 päivä, se on siellä edelleen kasassa.
Voiko käärmeen ottaa käteen, vaikka on kasassa? Siis pää on esillä ja kattoo. Vai pitääkö minun antaa vaan sen olla rauahassa ja odottaa että se liikkuu? Pelkää, että kohta en pysty ottaa sitä käteen ollenkaan, ku jos alkaa puremaan kun ei ole tottunut.
Viljakäärme uudessa kodissa
2
421
Vastaukset
- jkljöfsd
Kannattaa antaa olla vielä ihan rauhassa ja totutella omaan terraansa. Yleensä käärmeen annetaan kotiutua n. viikko ennen kuin aletaan käsittelemään. Poikkeuksena ruokinta jos käytät erillistä ruokintaboksia.
Poikaset ovat yleensä tosi arkoja ja kun niitä yrittää ottaa käteen, "juoksevat" kovaa karkuun. Se on ihan luonnollista käyttäytymistä.
Itse käsittelen viliksiä vain ruokinnan ja siivouksen yhteydessä, enkä pidä kädessä kuin 5-15min. Eli poikasta kerran viikossa, aikuista kahden viikon välein. Kukaan ei ole silti villiintynyt tai purrut.
Käärmeellä voi olla myös nahanluonti tulossa ja pysyy siksi paljon piilossa. Onko silmät harmaana?- oulaaaa
Ei oo nahanluonti lähellä, ku oli luonu paripäivää sitten nahan. Mutta nyt on jo saanut rohkeutta lisää ja tutkii paljon terraa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih465347Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5481899Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771110Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591028- 77963
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53941- 59880
- 228834
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50813Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58748