Tilanne on tämä:
Keväällä 2007 aloin odottamaan esikoista. Työsuhde oli 06.12.06 - 30.05.08. Lapsi syntyi 28.11.07. Tällöin sain paremman vanhempainpäivärahan, kuin että olisin ollut työtön. Kotona olin työttömänä lapsen täytettyä 9kk:tta vuoden 2008 loppuun.
Sain esikoisen ollessa 1v. sijaisuuden, joka kesti 07.01.09 - 29.05.09. Tämän jälkeen ollut jälleen työttömänä.
Odotan nyt toista lasta mitä todennäköisimmin, jolloin laskettu aika olisi 03.05.2010. Mikäli käy niin kurjasti, ettei sijaisuuksia ole tarjolla, niin minkä mukaan minulle maksetaan äitiyspäivä- ja vanhempainpäivärahaa?
Esikoinen olisi vauvan syntyessä 2v5kk, joten olen kuullut että jos kaksi lasta syntyy 3vuoden sisällä, määräytyisi ensimmäisen päivärahapäätöksen mukaan? Mutta päteekö tämä silti, vaikka en ole vakituisessa työssä?
Uutta päivärahapäätöstä tuskin pystyy tekemään tämän kevään sijaisuuden perusteella, vaikkakin siinä jo paremmat tulot suhteessa kuin ennen esikoisen syntymää (yleiskorotukset).
Vanhempainpäiväraha
Ninnaliinuska
2
413
Vastaukset
- Ninnaliinuska
En ole hakenut kodinhoidontukea ja lapsella ollut tammikuusta päivähoitopaikka, josta luonnollisesti ollut nyt toukokuun jälkeen kanssani kotona, minun ollessa työtön.
- hmm...
Mikäli ensimmäisestä lapsestasi tehdyssä äitiyspäivärahapäätöksessä, päätös on tehty työtulojen mukaan saat saman äitiyspäivärahan tulevasta lapsestasi, kuin sait ensimmäisestäkin. Sillä oletko ennen äippärahan alkua töissä vai et, ei ole vaikutusta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih364686Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j4811413Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771080Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä359998- 77913
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53891- 59830
- 228804
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.47736Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses57707