Missä vika, kun viherherukka karistaa marjat heti, kun ovat kypsyneet. Olen niin kyllästynyt ko. taipumuksen, että taidan kaivaa koko pensaat ylös. Tosin olen ostanut ne mustaherukoina eli ovat jossakin vaiheessa menneet taimistolla/puutarhamyymälässä sekaisin. Mahtavatko olla siis oikea lajike ollenkaan vaiko joku uusi risteytys.
Viherherukka karistaa marjat
4
1402
Vastaukset
- Almiira
Kyllä on olemassa ihan viherherkukka, mutten tiedä syytä marjojen tippumiseen. Oisko ne liian kypsiä? Ostin keväällä pihaani myös viherherukan, Vertin :D
- kerää
marjat pois. Kaikki marjat tippuu, jos ovat liian kypsiä.
- Lajikeominaisuuksia
Vertti on ollut aikaisemmin lähes ainoa viherherukkalajike, mitä on saanut kaupallisena taimena. Vertti karistaa kypsät marjat helposti ja se onkin sen huonoin ominaisuus. Nykyisin moni taimimyyjä onkin luopunut vertistä juuri tämän ominaisuuden takia. Vanhojen lajikkeiden tapaan vertti on myös jonkin verran lamoava.
Uudet vihreät lajikkeet ovat selvästi verttiä pystyksvuisempia ja niiden marjat eivät juurikaan karise. Maku on samaa luokkaa vanhaan verttiin verrattuna. - Yleisimmät
Tässä lyhyt katsaus yleisimpiin viherherukkalajikkeisiin.
http://suomalainentaimi.fi/viherherukka
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 743042
- 712911
- 681842
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä191762- 271671
- 241667
- 201630
- 481317
- 381293
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91289