Eräs sukulaiseni kuoli alkukesällä Haukivuoren lähettyvillä. En tiedä mitä lehtiä sielläpäin ilmestyy (Länsi-Savo kai ainakin?), mutta haluaisin löytää hänen kuolinilmoituksensa. Tiedän, että se jossakin lehdessä/lehdissä sielläpäin julkaistiin. Onko sitä mahdollista löytää? Miten? Tai edes tietoa hänen syntymä- ja kuolinpäivästään?
Mahdollista löytää kuolinilmoitus?
6
5174
Vastaukset
- heleena678
voitko kysyä joltain sukulaiselta onko tallessa? jos tiedät mihin seurakuntaan kuului, voit myös soittaa sinne ja kysyä syntymä- ja kuolinaikoja. lehtitaloilta tuskin löytyy varastoa enää noin vanhoista lehdistä.
- ..
Muut sukulaiset tässä se ongelma hieman onkin. Emme siis ole minkäänlaisissa väleissä ja kiertoteitse sain kuolemastakin kuulla. En myöskään tiedä mihin seurakuntaan hän kuului.
- Santtu
Tämä keskustelu tuli sattumalta esiin, itse olen myös joskus etsinyt samaa. Lehden näköispainoksessa netissä ne voisi mielestäni olla. Asia on jo vanhentunut kysyjältä todennäköisesti, mutta yksi vinkki on ko. paikkakunnan kirjasto, jossa talletetaan sanomalehtiä jonkin aikaa.
- Lehtikokoelma
Kansalliskirjastosta löytyy (Hels. Yliopist. Kirjasto).
- Anonyymi
Lämsä ali
- Anonyymi
Hei. Sinulle joka aloitit tän kysymysksellä,mistä löytäisit sukulaisesi kuolinilmoituksen. Kerroppa oletko jo löytänyt sen ja miten. Minä etsin paljon vanhempaa ilmoitusta ystävästäni. Hän kuoli v.1988 syksyllä. Hän asui Joensuussa. Elikkä tämä hakemani ilmoitus on ollut sanomalehti Karjalaisessa v.1988 luutavasti Joulukuussa. Minä itse muistan sen nähneeni,mutta en silloin voinut uskoa sitä todeksi,koska ystäväni oli vaan 29v. Nyt minulle on tullut ihan pakottava tarve,löytää hänestä jotakin. Oliko hänellä perhettä jne.. Joku mainitsi kirjaston. Voiko siellä olla tämä kyseinen lehti jossakin arkistossa tms. Voitteko auttaa,kuka tietää. Kiitos.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 742972
- 682847
- 681832
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä171689- 241657
- 261612
- 201610
- 481307
- 381283
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91269