Voisiko joku kertoa, minkä kokoisia päärynöitä tulee noihin päärynäpuihin teillä .Kun minulla on Sibiritskaja , joka kukkii keväällä aina kauhean hyvin , ja tulee myös päärynöitä , Mutta ne jäävät niin pieniksi kuin peukalonpää!!!!
Olen yrittäänyt kastella puuta, kun nyt on ollut tosi kuiva kesä. Vaan ei ne kasva tuosta yhtään. Viime kesänä olivat saman kokoisia, eli eihän noista ole mihinkään!!
Minkä kokoisia
4
483
Vastaukset
- 0712
eivät näissä meidän ilmastossa menestyvissä puissa taida kovin isoiksi kasvaa. Meillä on Tampereen korkeudella kääpiörunkoinen Pepi ja siinä on hyvänmakuiset hedelmät n. 6-8 cm pitkiä ja n. 3-4 cm halkaisijaltaan eikä vaadi mitään erityisä hoitoa. Tänä kesänä en ole kertaakaan kastellut, normaali kevät lannoitus eikä sitten muuta.
- eieiei...
kasva oikein hyvin täällä suomessa ylipäätään.
- viherpeukku
Tuo sibiritskaja on pienihedelmäinen. Ei nuo pohjoisemmat päärynät taida herkuttelukäyttöön oikein kunnolla sopia tuoreeltaan. 1-2(3) vyöhykkeellä voi kasvattaa useita lajikkeita joilla on noin(/pienehkön) omenan kokoiset maukkaat hedelmät. Meillä virolainen "Pepi" tekee nyt toisena vuotenaan 10-15cm pitkiä ja 6-8cm leveitä hedelmiä. "Tohtorin päärynää" ja muutamia tuntemattomia on tullut maisteltua sekä mehuksi ja hilloksi laitettua. Kaikki ovat olleet samaa kokoluokkaa kuin pienemmät omenat esim "Punakaneli".
Tänään kaupassa katselin ulkomaisia "Conference" päärynöitä. Saman kokoisia olivat kuin omat Pepit, mutta toisaalta nuo olivat puolta pienempiä nyt kuin talvisin.
Päärynäpuille ei ole tarpeen ainakaan nuorena antaa typpilannoitetta, joten kohtuullinen annos pk(syys)-lannoitetta keväisin ja syksyisin on riittävästi. - Ltvn
Ensi kerran v. 2000 istutettu Linda päärynä tuottaa hedelmää II vyöhykkeellä. Keskipaino 100g/kpl
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1041801
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla151591- 1441559
- 1011485
- 791407
- 1191249
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n2761188- 691061
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o181034- 381002