Kivaa tekemistä unduille

Ehdotuksia?

Ajattelin vaan tiedustella muilta undunomistajilta, että miten te pidätte undulaatit iloisina ja tarjoatte virikkeitä niille? Itse omistan kaksi undulaattipoikaa.

Pojat elelevät isossa häkissä ja pääsevät joka päivä huoneeseen lentämään. huoneessa on katossa iso puunoksa ja köysi. Joskus vien häkin myös eri huoneeseen ja päästän ne vapaaksi siellä (vaihtelun vuoksi :D). Myös seuraa pidän niille suurimman osan päivästä ja opetan käsikesyksi.
Leluja myös häkissä melko reilusti, mutta olen huomannut että vain tietyt pääsevät suosioon. Peileille tykkäävät uhota (en tosin pidä aina peilejä häkissä) ja kilikelloista sekä renkaista ja kiikuista pitävät. Olen huomannut että vessapaprurullat ei näytä kiinnostavan vaikka olen väsännyt niistä erilaisia juttuja.

eniten omat lintuni kuitenkin tykkävään heinistä ja koivunoksista. Laitan usein häkin katon läpi roikkumaan heiniä "liaaneina" ja pojat tykkää repiä niitä alas/hakea maasta. koivunoksissa tykkäväät roikkua ja repiä niitä.

Millaisista virikkeistä teidän undut tykkää? Entä mitään hyviä leluehdotuksia tai sivuja, jossa olisi lelunteko-ohjeita (helppoja ohjeita, mielellään ;D) Joinakin päivinä undulaattini tuntuvat kovin tylsistyneiltä, saattavat vain norkota häkin nurkassa vierekkäin unisina, eivätkä tule ulos, mutta joskus taas on sellainen melske päällä että oksat pois. Kuuluuko tälläinen "mielialan vaihtelu" undulaatteihin? Vai vaikuttaako vuodenajat jotenkin vireystilaan? Miten paljon virikkeitä tarvitsevat? Millaiset olot teidän unduilla on? Kiitos jos jaksoitte vastata (tai ennenkaikkea, lukea :P )

0

326

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
        Ikävä
        73
        2805
      2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
        Ikävä
        63
        2694
      3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
        Ikävä
        68
        1792
      4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
        Ikävä
        24
        1637
      5. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
        Ikävä
        15
        1568
      6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
        Ikävä
        20
        1560
      7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
        Ikävä
        15
        1412
      8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
        Ikävä
        48
        1267
      9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
        Ikävä
        38
        1243
      10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
        Ikävä
        9
        1229
      Aihe