Jemenin kameleontti

Hurahdin

En pahemmin liskoista perusta, mut muutama pvä sit näin eläinkaupassa jemenin kameleontin, johon hurahdin. Oon ettiny tietoo netistä, mut aika vähän on löytyny. Josko joku liskosta enemmän tietävä haluis vähän kertoa :)

6

726

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • herppi.net

sivulle.

Herkkä eläin. Suuri osa niistä ei kesyynny lainkaan vaan stressaantuu helposti. Liika stressi voi tappaakin.

Joudut kasvattamaan itse matoja ja sirkkoja ja se voi ottaa päähän. Siritys käy monien hermoille ja jotkut eivät kestä niiden hyppimistä/karkaamista ja hajua.
      Jos taas ostat sirkat kaupasta niin hintaa voi tulla muutama kymppiä viikossakin.
      Lisäksi kamsulle pitää antaa kurkkua, salaattia yms kosteaa ruokaa.
      Vain yksi eläin terraan.

Terran pitää olla korkea malli. Kosteutta noin 60 ja lämpölampun alla lämpö noin 35 ja muualla sitten se reilu 20.

Siinä nyt alkua. Englannin kielellä löytyy enemmän tietoa.

• Hurahdin

Sain kyllä sen verran tietoo netistä, että vain yhden voi ottaa ja ruokavaliostakin jonkun verran. Vaativalta vaikuttaa, varsinkin, kun matelijoista mulla ei ennestään oo niin minkäänlaista kokemusta. Söpöhän se oli, mutta pelkästään sen perusteella en kyllä hanki

• eps -99 joraa

kameleontti voi elää kasvissa tai vastaa vassa. ja se syö sirkkoja täällä meillä:)

• riiieiiti

itse olen todennut tekokasvit helpoimmaksi vaikka olenkin puutarhuri. Kasvit eivät saa olla myrkyllisiä.
        Riittävän vahvoja oksia pitää olla kiipeilyä varten.

• repti KING
        riiieiiti kirjoitti:

itse olen todennut tekokasvit helpoimmaksi vaikka olenkin puutarhuri. Kasvit eivät saa olla myrkyllisiä.
        Riittävän vahvoja oksia pitää olla kiipeilyä varten.

- ilman kosteus
        - lämpötila ei saa laskea liian alhaiseksi

Kamsut on erittäin herkkiä lemmikkeinä ja saattavat kuolla pelkkään stressiin jota ei hoitaja osaa ennekoida mitenkään, en suosittele... guuglella löytyy lontoon kielellä vaikka kuinka paljon tietoa lajeista, itsekin moista harkitsin mutta jätin väliin, mitä enemmän opiskelin kameleontiesta sitä varmempi olin ettei niiden paikka ole pohjolassa jossa lämpmänkin talon terraarion olosuhteet voivat olla dramaattisia kameleontille.

• Hurahdin
        repti KING kirjoitti:

- ilman kosteus
        - lämpötila ei saa laskea liian alhaiseksi

Kamsut on erittäin herkkiä lemmikkeinä ja saattavat kuolla pelkkään stressiin jota ei hoitaja osaa ennekoida mitenkään, en suosittele... guuglella löytyy lontoon kielellä vaikka kuinka paljon tietoa lajeista, itsekin moista harkitsin mutta jätin väliin, mitä enemmän opiskelin kameleontiesta sitä varmempi olin ettei niiden paikka ole pohjolassa jossa lämpmänkin talon terraarion olosuhteet voivat olla dramaattisia kameleontille.

Oon tässä tarkemmin miettiny ja tullu tuloksee, et ehkä karvaset elukat on enemmän mun alaa. Ku ei tota kokemusta liskoista oo ja ehkä ei kannata alottaa noin vaativasta. Kuinka isoks ne muuten kasvaa? Se eläinkaupan kamsu oli aika pieni, mut varmaanhan se siitä kasvaa vielä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      85
      3141
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      88
      3003
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1852
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      19
      1792
    5. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      27
      1691
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      21
      1681
    7. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1677
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1317
    9. Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!

Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi
      Tv-sarjat
      32
      1316
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1299
    Aihe