Ajattelin istuttaa nyt syksyllä valkosipulia. Sain jo kotimaista valkosipulia siemeneksi. Niiden kasvattaja oli istuttanut ne maahan vasta keväällä, pitänyt vain ensin muutaman viikon jääkaapissa.
Voiko nämä pehmeävartiset valkosipulit istuttaa jo nyt syksyllä, että saavat kylmäkäsittelyn luontaisesti talven aikana? Muitakin kokemuksia talvivalkosipulin kasvattamisesta kuulisin mielelläni.
Talvivalkosipuli
syksyllä maahan?
2
682
Vastaukset
- syys istutus
Olen kerran laittanut niitä palmikoitavia valkosipuleita syksyllä maahan. Osan söi myyrät ja loput paleltui. Sen jälkeen olen laittanut syksyllä maahan vain niitä isoja paksuvartisia - venäläisiä kai.
- savimaa
Minä olen istuttanut valkosipulit syksyllä. Ne kuulema pitää istuttaa 5-15 cm syvyteen. Itse olen tökkinyt kynnet n. 2-5cm hyvinlannoitettuun maahan.
Keväällä ovat kyllä nousseet ihan hyvin.
Jos istuttaa "siemmenistä" eli niistä varrenpäässä olevista kukista ne kasvavat 2v ennen kuin ovat oikean kokoisia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 742922
- 642773
- 681812
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä171659- 241647
- 201590
- 191508
- 481287
- 381263
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91249