2004 mondeon takapyörän laakerin vaihto edessä, vaihdettava napoineen ja hintaa lähes 200e !!
Onnistuuko vaihto itseltä ilman erikoistyökaluja, vai onko syytä alkaa varaamaan huoltoaikaa?
Kokemuksia niiltä jotka ovat itse vaihtaneet, kiitos.
takapyörän
7
4174
Vastaukset
- itse ..
vaihtanut kuin fiestaan ja se on helppo, kun on rumpujarru. mutta jos levy, niinkuin mondeossa, tarvitset hydraulisen prässin, joten kantsii viedä korjaamolle...jos ei prässiä ole itellä
- olla**
tyhmä kysymys, mutta mihinkä tarvitaan hydraulista prässiä, jos irroittaa pyörän navan autosta?
- mutta..
olla** kirjoitti:
tyhmä kysymys, mutta mihinkä tarvitaan hydraulista prässiä, jos irroittaa pyörän navan autosta?
koeta sit irrottaa laakerin liukuosan, niin alat kaivata prässiä...heh..
- jatkoa ..
mutta.. kirjoitti:
koeta sit irrottaa laakerin liukuosan, niin alat kaivata prässiä...heh..
kantsii lukea vanhoja viestejä, esim. foordiklubista, miten vaihto sujuu. sinuna en alkaisi itse vaihtamaan, koska saattaa olla kovin työläs juttu. ammattimies korjaamolla hyvillä työvälineillä tekee homman 1-2 tunnissa. onnettomalla teeitsemiehellä menee korjaamiseen koko päivä ja tulos voi olla susi...!!!
- Ei paha
Ei tarvita prässiä. Aika helppo vaihtaa itse jarrulevy vaan irti ja muutama pultti takaa auki, niin laakeri napoineen tippuu käsiin. Laakeri ja napa on yksi kokonaisuus ei pysty avamaan ja vaihtamaan pelkkää laakeria.
- paku
Todella helppo vaihtaa, itse vaihdoin kerrostalon parkkipaikalla ja aikaa meni puoli tuntia. Hylsy jarrusatulan irrotukseen, neljä torxia auki, joiden lämmittämiseen käytin sellasta kämmenen kokosta minitohoa ja helposti aukesivat. Sittenpä koko napa-asetelma tippukin veke, uus paikalle ja menoks. Oikeet työkalut vaan käytössä niin onnistuu, tossahan ei paljon työkaluja tartteekaan. Torxit voi olla vähän ruosteessa, mut ensin puhdistaa ja rapsuttelee ruosteet pulttien ympäriltä irti, lämmittää ja sit vielä torxiavaimen ollessa paikallaan lyö vielä muutaman iskun torxiavaimen päähän, niin irtoo. Näin helppoja kun oiskin kaikki autorempat. Kyseessä oli siis vm. 2001 mondeo ja laakeria ei voi vaihtaa erikseen vaan vaihdetaan koko napa-asetelma ja näin se onkin helpompi.
- fordrs
ei ole paha homma. motonetistä napa kun sitä ei voi purkaa. 99e ja on yhtä hyvä kuin skf. satula telineen kanssa pois 2kpl 13mm pulttia. 45 torksi teollisuuskäyttö hylsäpäällä n.6e. pieni kaasutoho n,20e. putsaa pultin reijät hyväksi crc.tä juureen. lämmitä polttamati koko autoa pulttia voi laipan reijästä kolauttaa.. voi herkistää lukkopihdeillä. ei ole paha homma. älä katkase asbin johtoa kun napa irtoaa. järki käteen sen tohon kans ettei tule vahinkoa. auto oli 2002 sedan 200tkm. käsijarru kun rupee temppuilee niin osta samasta kaupasta koko vaihto satula ni loppu leikkimiset kannattaa uusia se kumiletku samalla. en ole motonetissä töissä mutta sieltä ne löytyy ja kohtuu hinnalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih405161Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5181740Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771100Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591008- 77943
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53931- 59870
- 228814
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50803Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58738