Rautakirjan entisenä työntekijä haluan sanoa, ettei kyseiseen konserniin kannata lähteä. Jos haluat vakituista työtä ja ansaita siitä Rautakirja ei ole oikea paikka. Rautakirja riistää työntekijöitään pahasti. Tauot, syöminen, tupakointi yms. ovat välillä mahdottomuuksia ja palkkaus ei vastaa työnmäärää. Parhaiten kuvaa antaa lukemani blogi, joka käsitteli aihetta: http://bl4ckwh1t3.wordpress.com/2009/08/29/tyonantajana-katastrofaalinen/ ja sitten jo aikaisemmin aloitettu keskustelu: http://keskustelu.suomi24.fi/node/3109429
Rakkaat ihmiset, älkää sortuko Rautakirjaan!
Rautakirja boikottiin!
13
3509
Vastaukset
- Onko ihan niin..
Oletko itse irtisanoutunut vai (anteeksi nyt) katkera potkut saanut? Pari asiaa, jotka ovat ihan yleisiä monessa firmassa; vakituista työtä ei saa, ainakaan muutamaan vuoteen, lakisääteisiä tupakkataukoja ei ainakaan ole, palkkaus ei välttämättä vastaa työn määrää, mutta onko se esim. TESin mukainen? Eikö ratkaisu siihen olisi työmäärän lisääminen, jos työtä on liikaa? Ei työmäärä helpotu, jos palkkaa tulee lisää. Tietenkin se itsestä tuntuu paremmalta :)
Työsopimukset kannattaa lukea. Jos niissä oikeasti on seikkoja, jotka eivät ole alan ehtojen mukaisia, niin sitten kannattaa viedä asiaa eteenpäin- pakolline.
"jotka eivät ole alan ehtojen mukaisia, niin sitten kannattaa viedä asiaa eteenpäin"
kun muitakin on saatavilla ??????
ei tosiaan kannata viedä eteenpäin jos ei ole erikoisen hyvä ja vahva ja taitava luonne ja pyydä kymppitonneja.
sillä aina siitä jää leima menneisyyteen, aina kysytään sinun entistä työpakkaasi ja jos et kerro, se on pitkä miinus, seuraavaan työpaikkaasi.
-------------------------
esimerkkinä voin kertoa, kun lapseni menivät vakinaiseen töihin kuulun jälkeen, kaikilta oli aina yli 10 työpaikkaa avoinna viikon kaksi, oikein miettivät kuinka kauan uskaltaa kieltäytyä.
Kun sitten valitsivat, kysyivät syitä miksi hänet valittiin, kun kaverit eivät monikaan olleet työllistyneet niin omaan ammattiinsa.
Molemmista vastasivat että Teillä oli työhistoriaa 15-v sakkaa joka kesältä, se töihin sopeutuminen on hyvin suuri asia.
Olivat tienaa tonni (mk), parina vuonna, siten jätteenkäsittelyssä, siivoamassa, vapaehtoistyössä, yms. - pakolline.
"jotka eivät ole alan ehtojen mukaisia, niin sitten kannattaa viedä asiaa eteenpäin"
kun muitakin on saatavilla ??????
ei tosiaan kannata viedä eteenpäin jos ei ole erikoisen hyvä ja vahva ja taitava luonne ja pyydä kymppitonneja.
sillä aina siitä jää leima menneisyyteen, aina kysytään sinun entistä työpakkaasi ja jos et kerro, se on pitkä miinus, seuraavaan työpaikkaasi.
-------------------------
esimerkkinä voin kertoa, kun lapseni menivät vakinaiseen töihin kuulun jälkeen, kaikilta oli aina yli 10 työpaikkaa avoinna viikon kaksi, oikein miettivät kuinka kauan uskaltaa kieltäytyä.
Kun sitten valitsivat, kysyivät syitä miksi hänet valittiin, kun kaverit eivät monikaan olleet työllistyneet niin omaan ammattiinsa.
Molemmista vastasivat että Teillä oli työhistoriaa 15-v sakkaa joka kesältä, se töihin sopeutuminen on hyvin suuri asia.
Olivat tienaa tonni (mk), parina vuonna, siten jätteenkäsittelyssä, siivoamassa, vapaehtoistyössä, yms.
- pakollinen.
kun noin ylpiä olet ? ja kauanko olet nauttinut paremmasta paikasta ?
eihän se sen kummempi ole kuin muutkaan, mutta aivan hyvä ja turvallinen työpaikka,
minulla on se käsitys että vain "varkaat" ja muut itsenäiseen työhön kykenemättömät sieltä saavat lähteä.
äitini oli yli 20 vuotta, jäi pois viime keväänä, ei koskaan valittanut, terveenä ja reippaana jäi eläkkeelle. - KALUSTOON KUULUVA
Hei Rautakirja on ollut työnantajani yli 35 vuotta ..koskaan ei ole ollut ongelmia ei johdon eikä muunkaan kanssa ..leipäni olen hyvin tienannut ja mikä parasta tänä kolmenakymmenenä viitenä vuonna ei ole koskaan vielä tarvinnut pelätä työttömäksi joutumisesta...asennetta ja käytöstä toki pitää olla kaikissa työpaikoissa kuten varmaan tulet sinäkin huomaamaan ,,,=)
- Oikein tyytyväinen
Olen kalustoon kuuluvan kanssa täysin samaa mieltä. R-myyjänä työni on vaihtelevaa ja varsin antoisaa sekä sopivasti haastavaa erilaisten vastuualueidensa takia. Jokaisessa työpaikassa tulee työntekijän joustaa oman mukavuusrajojensa yli aina ajoittain - muun luuleminen on elitististä ja naiivia.
Olisikohan aika tehdä taas realistisuus tarkitus omista asenteista työn tekemistä kohtaan ja kasvaa aikuiseksi? - kuuluvako
Kalustoon kuuluva onkin varmaan oikeasti johtoportaan kalustoon kuuluva. Provo! Restapin homma on aika ikävää lähteä nyt sinne ja tänne yhtäkkiä ja pitkät työmatkat. Jo 35 vuodessa ihmisen aivot pesytyvät ihan itsestäänkin.
- OLO MITÄ PARHAIN
kuuluvako kirjoitti:
Kalustoon kuuluva onkin varmaan oikeasti johtoportaan kalustoon kuuluva. Provo! Restapin homma on aika ikävää lähteä nyt sinne ja tänne yhtäkkiä ja pitkät työmatkat. Jo 35 vuodessa ihmisen aivot pesytyvät ihan itsestäänkin.
Mä kuulun jo kalustoon ja mulla on se kuuluisa ÄRRÄ rakko ja kuihtunut suolisto. Mää niin tykkään juosta ja touhuta. En mää syö enkä käy kusella ollenkaan työvuoroni aikana. Mää en tarvi mitään mukavuuksia. Mä olen kuin tiskirätti jonka saa heittä kuralätäkköön ja pusertaa saa vaikka kuinka kovaa ja mä joustan enkä repeä. Saat vielä vaikka talloa tai kuivataaa mikrossa jos haluat vielä viimeisetkin pisarat. Ole hyvä! Mä en vaadi mitään ja en tunne mitään. Ja on niin mukavaaa.... Oikealla asenteella ja kasvamalla aikuiseksi pärjäätte tekin. Mitäs oikein ruikutatte!!!
- Rozeska
Moi!
Itse olin töissä rautakirjalla pari vuotta, jonka jälkeen lähdin itse "paremman palkan" perässä..
Harjoittelijan palkka oli kolme kuukautta (TESsin mukainen, alhaisin tietenkin), jonka jälkeen palkkaa sai itse anoa lisää. Sitä ei mainostettu missään, mutta mikäli koit tekeväsi enemmän vuoroja, olevasi jollakin tasolla toimeliaampi tai "parempi" kuin muut, oli mahdollisuus hakea palkkaan korotusta. Itse nostin palkkaani näin yli eurolla. Muuten korotukset tulivat kolmivuosittain. Itse sain korotuksen koska tein kolmea eri työtä ko. paikalla.
Ilmapiiri rautakirjalla oli mielettömän hyvä, siitä en valita. Tupakkataukoja ei minusta kuuluisikaan olla (itse tupakoin) mutta järkeä saisi käyttää. Tuli motkotuksia kun kävi superhiljaisena aikana pihalla ja lyhensi sen kolme minuuttia muista tauoista. Siitä nyt minun mielestäni on turha narista.
Oikeastaan ainoa iso puute Rautakirjalla oli terveydenhuolto. Meillä oli joku oma työterveyspaikka jossakin, kukaan ei tiennyt missä. Sairastuessa oli mentävä terveyskeskukseen ja maksettava kaikki kulut (esim. päivystys ja kertamaksu) itse. Kun jäin selkäni rikottua pidemmälle sairauslomalle, oli minun lähdettävä Turusta Vantaalle asti hakemaan lääkärintodistusta. Siitä maksettiin matkakorvaukset. Mutta on se kumma jos ei ole varaa järjestää työterveydenhuoltoa lähemmäs.
Anyways, sain Rautakirjalla kunnollisen asiakaspalvelukoulutuksen, kavereita ja kivoja muistoja, vaikka työ ei aina niin herkullista ollutkaan. "Samassa paskassa uidaan kaikki", oli motto. Se on myös paljon omasta aseenteesta kiinni, miten työpaikallaan pärjää. Ne kamalimmatkin asiakkaat ja työtoverit on yhdentekeviä, kun psyykkaa itsensä unohtamaan. Suosittelen lukeen kirjat vetovoiman salaisuus ja onnistut, tuli mitä tuli. Niitä voi soveltaa monella eri tavalla elämän joka osa-alueilla, eikä harmita enää yhtään niin paljon :) - asjf
Ihan samaa saako taukoja tai muita mukavuuksia---ei kukaan ole kuollu nälkään kun on karkkeja ympärillä, mut turvallisuusasioissa Rautakirja on surkea, joissakin kiskoissa oli todella levotonta, porukka kävi lastaamassa taskut täyteen ja jos myyjä sanoi siitä tai oli sanomatta niille siitä, niin ei noteerattu. Saattoi saada turpaansa, tai suklaapatukoita päin näköä. Vartija tuli kääntymään ja kirjoitti lapun, ja läti samantien takas. Olit siellä oman onnensa nojalla!
Lähdin turvallisempaan ympäristöön, enkä ole katunut päivääkään =) Pitkän työvuoron aikana pitää olla mahdollisuus ruokailuun ja kahvin juomiseen, mutta miksi ihmeessä työnantajan pitäisi sallia tupakointi työaikana? Siihen ei löydy yhtään järkisyytä.
Tupakointi kuuluu vapaa-ajan harrastuksiin, aivan kuten pubi-illat ja sienestäminen. Ei kai kukaan lähde suppilovahveroitakaan keräämään kesken työpäivän?- mä vaan
Nimenomaan ja oikeuteen EIRA niminen työntekijä, joka väitti selkäydinpuudutettua kännissä olevaksi ja solvasi , ja ajoi ulos liikkeesta..Laivalahdenportissa 13.11.2011 , suositteli aluehälytyskeskus, kunnianloukkauksesta."Tiedänpähän, vaan, että olet hullu", mutta et tiennyt että itsestään sulavat ompeleet laitettu ja selkäydin puudutus tehty.Liikuntavaikeuksia olevien ihmisten diskriminointia, ihan sika.
- Ei.vain.ärrä
Kuinkahan raflahenkilöstö käy vessassa tai pitää taukoaa kun yksin töissä olevat? Saattaa olla tupa täynnä humalaisia ja kauan viipyviä asiakkaita. Eivät vain käy kassalla ja kävele ulos ovesta.. entä surullisen kuuluisat Siwan myyjät?
Palvelualalle pitää saada kyynelkaasun käyttöluvat työaikana. Vähenee häiriköt.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565450Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o212387- 1141647
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2441637- 931487
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231426Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681185Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3271164Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly91163Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3221157