Autoilusta

Huh - huikaisee...

Ollaan menossa Madeiralle marraskuussa ja tarkoituksena on vuokrata auto. Nyt kuitenkin katselen pienoisella kauhulla noita kuvia...en osannut ajatella, että siellä on ihan noin jyrkää. Osaako kukaan sanoa, onko saarella joitain puolia, mihin meidän ei missään tapauksessa kannattaisi lähteä - että uskaltaisin istua kyydissäkin - vai onko saaren eri puolien välillä eroja?

4

697

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lentsu

Siellä on kaikkialla turvallista ajella jos ei kaahaile. Meillä oli auto vuokrattuna koko viikon.

• EPeitä

Jyrkkyys ei ole suuri ongelma, kuin joskus parkkeerettaessa, kunhan osaa vääntää serpenttiiniosuuksilla rattia, eikä leikkaa liikaa.
      Moottoritiellä ajetaan kovaa tien kaarteisiin ja kapeuteen nähden (rajoitus sallii), eli reippaasti ja refleksit hereillä, monet rampit/liittymät vaaranpaikkoja.
      Saaren eripuolilla ei ole niinkään merkitystä, vaan liikennetiheydellä ja onko tie uusi vai vanha, paikoin on vielä pääteillä vanhoja pätkiä, jotka kapeita tai sitten jos haluaa nähdä maisemia on viisaampaa valita niitä vanhoja teitä (nyrkkisääntö uutta tietä 10 min ja vanhaa 60 min).
      Funchalissa on taas runsaasti kapeita katuja, jos poikkeat pääuralta, eli kartturi skarppina.

• kolmesti käynyt

Eipä se teiden puolesta ainakaan autonvuokraus ole este. Paremmat tiet siellä on kuin Suomessa. Hiuksianostatavia tilanteita tosin saattaa syntyä esim. serpentiineillä, kun rekka paahtaa vastaan mutkassa tuhatta ja sataa. Siellä on nimittäin tapana ajaa lujaa.

• _DonC_

Mä oon ajanu Mauritiuksen vas.puoleisessa liikenteessä ja keskellä kaupunkeja 2000 km ilman lommon lommoa. Ei tunnu mikään enää missään!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      88
      1517
    2. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      10
      1380
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      75
      1146
    4. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      115
      1109
    5. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      66
      1068
    6. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      75
      971
    7. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      68
      895
    8. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      255
      890
    9. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      12
      831
    10. Pidätkö kaivatustasi

Minkä vuoksi erityisesti? Mikä hänessä vetoaa?
      Ikävä
      33
      813
    Aihe