Onko parempi muurata uusi piippu ylhäältä alaspäin, että saisi osumaan sen vanhaan piipun-aukkoon vesikatossa?
Ylhäältä alaspäin muuraus
7
720
Vastaukset
- Viisasta
Hah hah haa... Muuraa ihmeessä, kerro sitten kuinka kävi.
- Tiileri hai
voisi viellä lisätä niin että muurari muuraisi seisoen päällänsä.
- muurari1
Tiileri hai kirjoitti:
voisi viellä lisätä niin että muurari muuraisi seisoen päällänsä.
se olisi taas alhaalta ylöspäin :-)
- rak.ins 57
Olen itse valvomillani työmailla vaatinut muurareita muuraamaan ylhäältä alaspäin.
Ensimmäinen tiili yleensä asetetaan itä-länsi suunnassa olkasi vasemmalle puolelle,
paitsi tilanteissa joissa seisot väärin päin silloin oikealle.
Linjalanka on helppo pudottaa alas,pieni paino langan päähän.
Ylhäältä alaspäin muuratessa tiilijako ei ole yhtä tarkka kuin toisin päin tehtäessä.
Savolaiset savu-saunojen piippumuurarit käyttävät tekniikkaa.- Ernest Runkopahka Taavetti
Käyn aina kesällä Helsingissa.
Olen päättänyt rakentaa saunamökin siitä radan vartta pitkin Linnanmäelle päin.
Siinä on lampi jonka veiressä on vanhoja huviloita.Siihen lammen rannalle sopii saunamökki.
Haluaisin kuitenkin rakentaa pienen pätkän tiiliaitaa sinne radan puolella.
Voiko tekniikkaa käyttää siinä.
- Ho tsi
Hyvä ystävä kautta historian vaativat kohteet on muurattu ylhäältä päin.
Olin viikko sitten Kiinan muurilla,siinä laatassa kerrottiin,että muuri on muurattu ylhäältä,alas. - Reiskan niksit
Leviämpi piippu kun oli vanha. Osuu varmasti siten katon läpivientiaukkoon. Muistisääntönä on ettei piipun halkaisija saa olla isompi kun katon pinta-ala. Kattopellit voit sitten pellisaksilla repiä sopivasti uuden piipun kokoiseksi. Kattokustannuksissa säästät huomattavasti, jos piipun tekee esim. koko lappeen levyiseksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih374875Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j4981541Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771080Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä359998- 77923
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53901- 59850
- 228804
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.48758Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses57717