Paljonko leipä painaa? arvoitus

ghghghghgh

Olen kuullut tämmöisen arvoituksen, jota en vieläkään ymmärrä: Leipä painaa kilon ja puoli leipää. Paljonko leipä painaa?

15

4895

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kytkijä

Tietysti kaksi kiloa. Eikä ole arvoitus vaan kuuluu matikkapalstalle.

• Anonyymi

Kyllä se arvoituksestakin käy.
        Koska leipä painaa kilon ja puoli leipää täytyy leivänpuoliskon painaa kilo ja leipä siis painaa 2 kiloa.

• 8+8=16

Merkitään leivän painoa x:llä.

Saadaan yhtälö x = 1kg 0,5x

Siirretään 0,5x yhtälön vasemmalle puolelle: x - 0,5x = 1kg;
      siitä seuraa, että 0,5x = 1kg; ja edelleen x = 2kg

x esitti tässä leivän painoa, ja sen arvoksi tuli 2kg.

• besseri

Matikkapalstalla voidaan kirjoittaa ”2kg”, mutta täälä kirjoitetaan normien mukaisesti ”2 kg”. Toki viestisi kieliasussa on paljon muutakin korjattavaa.

• Anonyymi
        besseri kirjoitti:

Matikkapalstalla voidaan kirjoittaa ”2kg”, mutta täälä kirjoitetaan normien mukaisesti ”2 kg”. Toki viestisi kieliasussa on paljon muutakin korjattavaa.

Voishan siihen pienen välin jättää, jos nyt ei kokonaista välilyöntiä mutta kun käsin kirjoittaa ni ei ihan kiinni.

• Anonyymi
        besseri kirjoitti:

Matikkapalstalla ei yhtälöön kirjoitettaisi laatua ollenkaan. Fysiikassa kyllä.

• Anonyymi
        besseri kirjoitti:

Tarkoititko "Madepalstalla" vai onko viestisi kieliasussa on muutakin korjattavaa?

• Anonyymi
        besseri kirjoitti:

Tarkoititko "Madepalstalla" vai onko viestisi kieliasussa on muutakin korjattavaa?

• Anonyymi
        besseri kirjoitti:

• Anonyymi
        besseri kirjoitti:

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko palsta taas hajalla vai miksi sama viesti tulee monen kertaan?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Taisitpa itsekin kirjoittaa "matikkapalstalla". Mikäpä minä olisin ollut viisauttasi korjaamaan?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Taisitpa itsekin kirjoittaa "matikkapalstalla". Mikäpä minä olisin ollut viisauttasi korjaamaan?

Ei ollut minun kirjoittama, lainausmerkit hyvä jos ei halua itse toistaa samaa "virhettä".
        Viesti tuli moneen kertaan kun ei jostain syystä lähtenyt ja sitten menikin kertaan.

• Anonyymi

Nuiva vitsiniekka on lähettänyt saman kirjoituksen kolme kertaa käsi täristen innostuksesta.

• Anonyymi

Mikä kirjoitus vai onko laskutaidossasi korjattavaa?

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      74
      2872
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      64
      2743
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1812
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1647
    5. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      17
      1629
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1580
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      18
      1464
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1287
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1263
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1239
    Aihe