Olen rakentelemassa kasvihuonetta, 15 m2. Rakentaminen sinänsä ei ole ongelma vaikkei vastaavasta alusta loppuun olekkaan kokemusta, peukalo ei ole ihan keskellä kämmentä ja järkikin juoksee, jollain lailla.
Yksi asia hieman askarruttaa. Yleensähän rakennuksen runko pitää jotenkin jäykistää, vinotuet tms.
Normaaliin tapaan tehty runko kakkosnelosesta, tolppaväli ikkunoiden mukaan 1,2 m. Pystysuunnassa vielä ylimääräinen vaakapuu, kaksi ikkunaa päällekkäin.
Olen katsellut kuvia valmiista kasvihuoneista. Joissakin näkyy vinotuet kulmissa, toisissa ei mitään. Tuo vinotuki haittaisi ikkunoiden pesua. Onko se tarpeen?
Kasvihuoneen rakentaminen
3+11
1
707
Vastaukset
- paavo paukapää
pesua ainakaan sisäpuolelta ei monikaan kyllä harrasta, kyse kuitenkin on kasvihuoneesta. Toisaalta vinotreevan voi tehdä myös irroitettavan, mikäli uskot pesuintoisia riittävän, kalkita ikkunoita toisinaa kyllä täytyy...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 742942
- 652793
- 681822
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä171669- 241657
- 201600
- 231553
- 481297
- 381273
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91259