Kuva

roskapostiin

Olen lähettänyt kuvat aina liitetiedostona. Nyt hoksasin, että kuvanhan voi laittaa suoraan tekstin perään (Luo sähköp./Lisää /Kuva). Kokeilin tätä lähettämällä viestin itselle. Vaikka kuinka yritin, meni se aina roskapostiin. Roskapostiasetus on Keskitaso.

Sitte kokeilin, että lähetin roskapostista saman viestin "Välitä" komennolla taas itselle. Nyt se tuli Saapuneet kansioon.

Olen moneen kertaan tarkistanut, että asetukset on ohjeiden mukaiset. Koitin myös erilaisia rivivälejä tekstin ja kuvan välissä, mutta aina meni roskapostiin.

Mikähän minulla on väärin. Pelkkä teksti tulee aina saapuneisiin, vaikka laittaa itselle.

Tämä ei nyt ole maailman tärkein asia kun liitetiedoston käyttäkin on helppoa, mutta kun jokin asia alkaa ihmetyttää, ei siitä pääse eroon kuin onkimalla tietoa.

3

297

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hölöttäjä222

mikä sähköposti?
      mikä käyttöjärjestelmä?
      käytätkö postin lukemiseen jotain ohjelmaa?
      kuinka iso kuva?
      jpg, png, tiff, bmp, vai joku muu?

sulla on kaikki väärin...

• roskapostiin

Käytän siis Outlook Express postiohjelmaa sekä lähettämiseenn että lukemiseen. Kuvat ovat jpg kuvia. Kuvan koko alle 55 kt. Kokeilin lähettää myös muulle kuin itselle ja meni perille ihan ok. Hän palautti se ja taas tuli ihan ok. siis vain tuo itselle lähettäminen ei pelaa.

Tuossa toisessa viestissä sanotaan, ettei voi lähettää upotettuja kuvia, mutta miksi sitten on tällainen toiminto ohjelmassa edes olemassa.

Kuten jo alkuviestissä sanoin, ei tämä mikään ongelma ole, mutta voihan sitä ottaa esille asioita, jotka havaitsee. Ei niistä tarvii väitellä henkeen ja vereen eikä.

• juhakorkeapudas

Sen kuuluukin toimia noin. Roskapostisuodatin on määritelty suodattamaan viestit jotka sisältävät upotettuja kuvia. Sitä paitsi et voi olla varma, että vastaanottaja näkee viestit kuten sinä, hänellä kuvat voivat olla silti erillisinä liitteinä tai sitten ne eivät näy ollenkaan jos käytössä oleva postiohjelma ei ymmärrä Outlookin viestimuodon päälle. Kuvat siis liitteeksi tai parempi tapa on käyttää esim. Picasaa ja jakaa sieltä sopiva albumi haluttujen käyttäjien kesken.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      74
      2972
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      68
      2847
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1832
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      17
      1689
    5. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1657
    6. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      26
      1612
    7. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1610
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1307
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1283
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1269
    Aihe