Sesongiksi Lappiin?!

miemie^^

Mikäli joku on ollut sesonkityöläisenä Lapissa, millaista on ollut ja mitä työtä oot ollut tekemässä? Kuinka paljon on joustettu työajoissa? (tiedän että voisin olla joululoman ja kaikki talvilomaviikot hommissa ja sitten pari viikkoa opiskelujen takia pois ja taas ennen pääsiäistä takas ja siit eteenpäin koko loppu sesongin) miten luulette että tälläiseen suhtauduttaisiin? Nyt alkaisi olla viimeiset hetket jo hakea moniin paikkoihin! Plus mulla on kotipaikkakunnalla työpaikka, mutta haluaisin vaihtelua. Olenko aivan sekaisin? :D

2

592

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hieman kokemusta

Lappi on iso alue ja kannattaisi pian päättää, mihin suuntaan olet kiinnostunut menemään töihin. Ja riippuen mistä päin olet lähdössä, niin kannattaa aluksi selvittää kulkeminen sinne ettet joudu esim. julkisilla raahautumaan koko päivää jonnekin korpeen. Siis vaikka lentäisitkin, niin päästäksesi lopulliseen määränpäähän.

Minulla on vähän kokemusta ja vain läntisen Lapin puolelta, mutta töitä tehtiin niska limassa. Se oli kuitenkin hauskaa ja asiakkaita ympäri maailman. Menisin uudestaan, jos elämäntilanteeni antaisi nyt myöten.

Työajoissa joustin lähinnä minä, ei työnantaja. Uskoisin kuitenkin, että opiskelijana sinulla on hyvä syy olla välillä pois opintojesi takia ja jos olet muuten aikaansaapa yksilö sinua varmasti odotetaan mielihyvällä tulevaksi taas takaisin.

Ole kuitenkin tarkka, ettet suostu mihin vain. Lappilaisilla on vähän ikävä tyyli kuvitella omaa lääniään Suomen parhaimmaksi paikaksi ja joillakin on melkoista sokeutta palvelunsa tason suhteen= kuvitellaan, että mikä vaan uppoaa turisteille. Ei kannata lähteä siihen kelkkaan mukaan, vaan nosta kytkintä jos työpaikassasi hiukankin haiskahtaa sille.

• jo8

eräoppaana olen ollut monessa paikassa. Jos oot nuori niin kokemuksena voi talvi tai kaksi olla OK. Palkka on paskaa ja töitä joutuu tekemään silloin kuin on asiakkaita. Vinkkinä vaan että on siellä kieroja muukkin kun hongat. Matkailubisnes on syvältä....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      74
      2932
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      64
      2773
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1822
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      17
      1659
    5. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1657
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1600
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      19
      1518
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1297
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1263
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1259
    Aihe