´´'':MYRSKYÄÄ:''``

♥♥◄◄○►¤◄○►►♥♥

Kiedo äänelläsi
Jähmetä minut
kuiskauksellasi

Sido minut katseellasi

Tule lähelle -

Koskettamatta

Vie minut
vaarallisille vesille

Myrskynsilmään laske

Viivy -
Viivy - -

Vielä hetki
-

Myrskyää

♥♥◄◄○►¤◄○►►♥♥

http://www.youtube.com/watch?v=6J--GK_UDyg

26

300

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jäinenM

Viipyisin jos voisin,
      tulisin luoksesi jos saisin,
      olisin iäti luonasi enkä päästäisi pois.

Upeaa!

• *MURUKULTA*

* ' * ' * ' * ' * ' * ' * ' * ' * ' *

Kosken koskematta

Suutelen suutelematta

Kuiskaan ääneti

Toivon iäti

Että alati myrskyäis

Silloin luoksen jäisit

* ' * ' * ' * ' * ' * ' * ' * ' * ' *

Murukulta niiata nixauttaa, jäinenM näin iloisen kiitoksen saa! :)

• Olin oman kultani ulapalla.
      Sinisellä keitaalla.
      Siellä sinisellä laguunilla.
      Siellä sain rakastaa.
      Olla niin
      kuin elisin.
      Kaiken kesän uudestaan.

Sinä olet kunigatar runojen MURUKULTA-Ystäväin

• *MURUKULTA*

Murukulta on ihqu tavallinen Tuhkimo, joka raapustelee runoloita uunikupeessa,
        Siinä on lämmin kirjoitella ja kun ikkunalle lennähtää 'lintuloit' antamassa hienoa palautetta,
        ei ole halujakaan miksikään kuningatareksi! Ja kyll sie sen tiiätkii vai mittee! :)
        Niin että uuniomenoita ja tuoksuvaa teetä, niitä riittää - kiitoksesksi :D

• Into.Lento

myrsky rantaa etsii
      missä kotka pesii

aallot nousee korkealle
      vaahdoten varpaille

silmä hävittää laivan
      pauhu täyttää taivaan

pilvet murtuu
      sade piiskaa

puu kumartuu

siivet vielä kantaa
      suojan vartalolle antaa

kohta tyyntyy

mysrky hymyyn hyytyy

• *MURUKULTA*

o o o o o o o o o o

Myrskyn nähnyt

Läpi kulkenut

Kaiken kokenut

Mielen säilyttänyt

Suojaan kallion

Jälleen varma on

Kaikki hyvin niin

Jää sydän
        onnentunteisiin

o o o o o o o o o o

Murukulta lentää valkoisella pilvellä ja vilkuttaa kiitosta, kun Into lentää polkukoneella lasit huurussa..;))

http://www.dfrc.nasa.gov/Gallery/Photo/Albatross/Small/ECN-13413.jpg

• padme_amidala

..mutta Murukullan runon jälkeen jää hieno tunnelma. Ja nuo koristeet myötäilevät vähäsanaista, mutta vaikuttavaa runoasi. Pitkän (minusta pitkän) tauon jälkeen kannatti tulla kurkistamaan tätä runoasi *huokaus*
      Runosi on yksi kaunis kokonaisuus, josta ei voi mitään ottaa erikseen esille : )

Kiitokset aamun hienosta lukuhetkestä : )

• *MURUKULTA*

Aika tuntuu aamuisin pitkältä kun sinun runoja ei näy! Toivossa elävä..
        Mutta tosi mukavaa kun käyt etes moikkaamassakin silloin tällöin! :)

Tähän runoon oikeestaan oli aivan toisenlainen runko olemassa, mutta kun aloin työstää,
        se ei istunutkaan, vaan rivi riviltä hylkäsin ja hylkäsin ja katselin jo roskakoria..
        Mutta se olikin kuin jokin paketti, jonka sisältä kehkeytyikin jotain muuta - yllättävää.
        Jostakin se kantava ajatus tulee, asettuu - ja kynä lähtee kulkemaan..

Aurinkoisen syyspvän terveisin ja lämpöisin kiitoksin sinulle vilkuttaa Murukulta! :)

• täti omenahillo

jospa vain hetken saisin pitää kädestäsi
      tuntea voimasi virtaavan

et menisi vielä

ole

sillä tämä hetki ei enää tällaisena palaa

kulta
      muuta en pyydä

• *MURUKULTA*

Vaikka tässä olen miettinyt, enempää ei voi sanoa kuin sanot, mukailet runoni ääriviivoja upeasti.

Hieno vastis! Herkkä ja tunteikas, jota ei voi ylittää!

Kiitos täti omenahillo, sou mats! :)

• kaaru

varokkin ettei se myrsky vie Sinua vaarallisille vesille.
      Osaat kyllä "taikoa" runoja, mistä niitä syntyy.
      No sanoista tietty...nauraa. Pidin kuten tavallista
      erilaisuus jokaisessa runossasi kiehtoo
      osaat muuttua joka kerta
      eli kehityt ilosta suruun jne.......;)

• *MURUKULTA*

Taas sinä laitoit minut ajattelemaan,,,mmmm,,, mistä ne sanat ja erilaiset runot tuleekaan,,
        Kauhean vaikea oikeestaa määritellä näin ja tässä,,mielialat, tunteet, kasvatus, kokemukset, persoona,,,
        Ymmärrys, mielikuvitus, ympäristö, ihmiset, vuodenajat, vuorokausi, luonto - - onnellisuus. (hassuna on hauska olla..;)))

Maailma on niin paljon täynnä kaikkea mielenkiintoista, onko se sitten virikettä, näin varmaan.
        Jäävät muhimaan tuonne alitajuntaa ja tarpeen niin sanoessa, kun tulee jokin sysäys, tulevat esille.
        Joojoo!,,, Iso-Gee pukkii selän takana - niin että sekin jeesaa,,,, ;)

Ja ennenkaikkea,,,,hyymöri: tämähän meille käy....*pyrskis*... ;DD
        http://content.pyzam.com/funnypics/animals/fun24.jpg

Tangjuu muuten upeasta, suoraan sydämeen menevästä palautteestasi, Kaaru! :)

• Herkkää lähestymistä
      jännitystä
      ja viive
      vielä hetki
      ja sitten-
      myrskyisää tunteilua

Tunnetta piisaa aina sinun runoissasi, lämpöä ja rakkautta, hyvä niin!

• *MURUKULTA*

Tällä tavoin kun runon kirjoitan siis vähin sanoin, jätän välistä 'liiat' sanat ja luotan täysin lukijaan, siihen,
        että hän ne sanomattomat löytää/tuntee -
        Ja toinen mitä jännitän, on rytmitys/painotus. Että se oikea tunnevirta tulee täytenä koettavaksi. Itse luen tämän alun vähän nopeaakin/kiihkeästi, puolessa välissä kuiskaten loppuun tuskin kuuluvasti ja viiveellä painoitan viimeistä sanaa 'Myrskyää'. Ja paussit oikeisiin väleihin. - Ja tieten, tunnen ... :)
        Siis se mitä yritän tässä änkyttää on, että lukija on se, joka tekee runosta runon, joka kestää/antaa,
        silloin kun hän 'löytää' sen omalla tunteella/tulkinnallaan ja silloin se täytyy ja olen saavuttanut sen minkä toivonkin.

Kiitos Dii_ sanoistasi, jotka lämmittää tässä illassa, - ilta joka muuttui täällä sateiseksi. :)

• Kapteeni Koukku

Jospa minä vastaan tällä kertaa runoosi kun
      nuo kylän sukulaiset ovat hiljaa...kuka missäkin puuhassa..

Tosiaan pidin paljon kirjoituksestasi.....taiteellinen
      vaikutelma on tosiasia.

Täällä kaukana Atlantilla ohjaan laivaani...tai oikeastaan nyt
      perämies....Itse naukkaisen rommitotista kun on niin kosteaa ja
      myrskyistä..

Oletko kuullut Erikistä kun häntä niin kiittelit viimeisestä?
      Missä viipynee hänen siirtonsa....shakkia kun pelataan netin kautta...
      Onkohan sillä lurjuksella mielessään taas ne kolme asiaa....laulu
      viini ja naiset?

Mutta kiitos Murukulta kun taas ilahdutit runolla.

• *MURUKULTA*

Hän itse! Jos tämä ei ole kunnia, niin mikä sitten!
        Niin syksyiset askareet on jokaisella,,,sato pitää korjata talteen ja tuota noin..sen sellaista. Kiirettä pitää Pekalla ja Kalle Klla ym. niin ettei aina ehdi vastaileen..Sitä sanotaan live-elämäksi nykyään, en kyllä muista, miksi sitä ennenvanhaan sanottiin - - Tavalliseksi elämäksikö..?..
        Nykyään kukaan ei halua olla tavallinen, mistään vinkkelistä katsottuna. Kaikki täytyy olla erkoista, sosiaalista, ainutlaatuista, yksilöllistä, ennenkuulumatonta, hohdokasta ym. mutta ei tavallista! Ei!
        Minusta itsestäni on mukava viettää tavallista elämää, se tekee hyvää - vaikka mille...
        Mutta Erik-herrako on hukassa?! Niin..todella, hän on vähän hukassa tällä hetkellä,,, Shakki ei maistu..mmmm.. tällä haavaa,, Ehkä pariin viikkoon vielä,, niin että kapteenin olisi ihan hyvä keksiä jotain toista mukavaa harrastetta siksi aikaa. Vaikka valokuvausta,,,, Mutta kerron toki terveiset,,kun näen, toki!...

Ja kiitos kapteeni Koukulle ennen kaikkea upeasta palautteesta! Lämmittää kovin tuo; 'taiteellisuus'..*punastuu*,,, :)

• tomppa2006

...kaunista tekstiä, ei voi kuin ihailla...

En silti halua joutua myrskynsilmään, mutta runosi...se on hyvin kirjoitettu ja hyvä.

• 'MURUKULTA*

Kun tunne ottaa kädestä ja kutsuu - -
        Matkat ihmiseen voivat olla vaarallisia ja - kiehtovia - henkeä salpaavia..
        mutta aina suurempia, kuin alkuun osaa aavistaakkaan,,,, :)

Kiitos Tomppa, erittäin kaniista mielipiteestäsi! Ja sitä lämmintä tuiketta iltaasi! (ja silmiinkin vähän, eix jeh! ;)

• Laudi

Ei taida olla lisättävää :D))
      on runosi kyllä niin hyvä

upeaa luettavaa
      jossa on myös tunnetta!

• *MURUKULTA*

Hui, kun tuntuu hyvältä sanasi! :)

Nyt kun katsoin ensimmäistä alkuperäistä konseptia, täytyy ihmetellä, miksi se tuli ensin, kun siitä ei montaa sanaa tähän runooni tullutkaan. Mutta sama - tunne, energia, - on luettavissa kuitenkin, se on pysynyt tässä, kuin johtavana/kannattelevana elementtinä. ;)

Kiitos hienosta palautteestasi, Laudi, se tuntuu siis todella hyvältä täällä! *taputtaa sydämen kohdalta* :)

• minä vaan

voisi enää sanoa

• *MURUKULTA

. ¤ . ¤ .¤ . ¤ . ¤ . ¤ .

Sano minulle -

Kirjoita minuun
        huulillasi

Olkapäilleni
        sirottele hipaisuja

Selkääni
        sormin
        hellästi paina

Sano minulle -

Olen sinun -

Aina

. ¤ . ¤ .¤ . ¤ . ¤ . ¤ .

Kiitos palautteestasi, minä vain ! :)
        §
        []

• minä vain
        *MURUKULTA kirjoitti:

. ¤ . ¤ .¤ . ¤ . ¤ . ¤ .

Sano minulle -

Kirjoita minuun
        huulillasi

Olkapäilleni
        sirottele hipaisuja

Selkääni
        sormin
        hellästi paina

Sano minulle -

Olen sinun -

Aina

. ¤ . ¤ .¤ . ¤ . ¤ . ¤ .

Kiitos palautteestasi, minä vain ! :)
        §
        []

jatkakaa teidän jengin välisiä " ylistyslauluja " edelleen ja edelleen...amen.

• *MURUKULTA*
        minä vain kirjoitti:

Itse näen vastaus/palaute, miksi sitä nyt kukin haluaa sanoa, mielipide osiona sekä/ja hyvin pitkälti vuorovaikutteisena toimintona. En ole kategoorien!

Eli aika kuivakkaa olisi jos esim. kohdatessa ihmiset sanoisivat: 'terve -terve - hei - hei', kun voisi tehdä tilanteesta mielekkäämmän; 'terve - terve - hienoa nähdä sinut - mitäs sulle - ehditkös kahville olisi paljon juteltavaa - joo - ym.' Ymmärrät varmaan pointsin.

On heinoa, että syntyy ystävyys-suhteita, se on oikeastaan väistämätöntä, kun toimii pitempään saitilla, oli se sitten mikä saitti tahansa. Tunteminen pääsäntöisesti auttaa ymmärtämään ystävän runojakin paremmin, historia, tunneliikkeet, moni seikka..tasoja tulee enemmän, pitemmällä aikavälillä muutokset tavassa kirjoittaa, siis paljon eri nyansseja, josta nauttii toisella tappaa, on kiinnostunut, on huomaavainen ym.!
        Ja tottahan toki, käyn ystäväni 'luona'! :)
        Itse hyvin pitkälti ajattelen, että samanlaiset etsiytyy toistensa joukkoon, niin varmaan, uskoisin täälläkin, eli siitä syntyy kuten sanot 'jengiä'. Sitä tapahtuu kaikkialla, kun vain havannoi.

Yksi tylsä arkumentti on; aika ja sen rajallisuus. Kaikkeen ei kertakaikkiaan ehdi, on paljon muutakin, ainakin itselläni. Koneella ja muuten. Nytkin, tähän aikaan, silmäluomia painaa, ja ...tässä kirjoittelen sinulle vastinetta (kun päätin niin) vaikka pesukonekin on jo pessyt pyykit ja odottaa.. mm. huoh...

Mutta,,, Olemme rakkausruno-saitilla, joten niitähän täällä sitten löytyy, runoja, jokaiselle jotakin, oman maun mukaan kommentoitavaksi. Ja toivotaan vielä - että aikani riittää enemmän...niin minne sitä halusitkaan?

Kaikkea hyvää sinulle - Ehdottomasti - Runoilemisiin! Sopiiko näin. Tv. Murukulta :)

• Kalle K. ja se on 18
        minä vain kirjoitti:

ejjoo mittää jenkiä....
        Mitä sinä jootavia tiällä hupatat?

• *MURUKULTA*

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      5390
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      21
      2367
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      114
      1617
    4. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      234
      1576
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      93
      1477
    6. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1416
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1175
    8. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      9
      1153
    9. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      314
      1127
    10. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      306
      1058
    Aihe