Hei,
aloittelen tutkimusta saamelaisesta urheilusta. Minua kiinnostaa teidän tämän keskustelupalstan Sápmi -käyttäjien mielipiteet asiasta. Kysymykset:
1) Mitä on saamelainen urheilu?
2) Jos on olemassa saamelaista urheilua, tekeekö siitä saamelaisen sen, että urheilija on saamelainen (ihan missä urheilumuodossa tahansa) vai että ko. urheilumuoto kuuluu saamelaiskulttuuriin (esim. suopunginheitto)?
2) Eroaako se "länsimaisesta" urheilusta? (Länsimainen urheilu on pääsääntöisesti huippu- tai kilpaurheilua: on urheilukilpailu, jossa tehdään tulos; tänä päivänä yhä enemmän ns. mediaurheilua, so. vain se mielletään urheiluksi, joka pääsee medioissa esille)
Saamelaista urheilua?
Urheilu-utelias
3
525
Vastaukset
- valastalli
Saamenmestaruuskesäkisat Hetassa 7.-9.8.2009 http://web.arcticportal.org/en/icr/sbs
Sámiid Valáštallan Lihttu (saamelaisurheiluliitto) www.svl.no
Arctic Winter Games - AWG www.arcticwintergames.org- Urheilu-utelias
Kiitos linkeistä. Kun yritin itse googalta Sami Valastallan Lihttua (anteeksi suomenkielinen fontisto), ei tärpännyt. Mutta nyt sain tärkeän linkin.
- tutkitaan ja tutkitaan
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1041791
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla151581- 1441549
- 1011475
- 791407
Vähäjärven koululla kouluampuminen/puukotus, 23 loukkaantunutta
Tekijä ilmeisesti mamu onko lisätietoa kellään221340- 1191249
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n2761178- 691051
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o181034