Päänahka from hell..

badhairdayzz

Eli seuraavanlaista ongelmaa tällä naishenkilöllä: päänahassa on kutiavia ja ajoittain kipeitä punaisia erikokoisia läiskiä, on ollut jo parin vuoden ajan. Joskus eivät muistuta olemassaolostaan mitenkään, mutta hiuksia kammatessa siellä kuitenkin näyttävät edelleen olevan. Pesen hiuksia päivittäin hellävaraisilla aineilla, ja myös hiusten värjäystä ajoittain tulee harjoitettua, mutta oireet eivät ole reagoineet siihen, ihan sattumanvaraisesti tuntuu oireilevan pääkupu. Muukin iho on kuivahko ja kutiseva, kosteusvoide on ystäväni, joten voiko olla psoriaasisoireita jotka ovat keksineet keskittyä päähän? tai jotakin muuta ihottumaista.. miten tästä pääsis eroon? Hiustenlaitto alkaa olla rajallista kun ei halua että läikät paistaa läpi, ovat ajoittain aikas kirkkaanpunaisia nääs..

4

727

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ellet niin varaahan aika

käynyt näyttämässä sitä päänahkaa ihotautilääkärille?

• päätellen

oire voi hyvinkin olla seborrea eli taliköhnä, se on synnynnäinen ominaisuus, jonka kanssa pitää oppia elämään. Kannattaa keskustella ihotautilääkärin kanssa, häneltä voit saada ensimmäiset ohjeet ja hoidot.

• pesu.

Ja ihan ekana sanoisin, että vähennä hyvä ihminen sitä hiusten pesemistä!

Suositeltu pesumäärä on viikossa 2-3 kertaa, eli ei joka päivä todellakaan. Itse pesen hiukseni kahtena päivänä viikossa, tiistaisin ja lauantaisin. Näin olen tehnyt vuosikausia. Hiuskeni ovat paksut, kiiltävät, ja jouhevat suomalaiset hiukset. Koskaan eivät rasvoitu, päänahka on hyvässä kunnossa ja hilsettä tulee vain joskus harvoin talvisin.

Eli tuo liiallinen pesukin saattaa rasittaa hiuspohjaa ja päänahkaa. Peset sitten kuinka laimeilla tököteillä tahansa.
      En voisi edes kuvitella peseväni hiuksiani päivittäin, siitähän syntyisi varsinainen liruletti, ja rasvakuontalo.

• geokätkö

itse olen saanut avun bio shamppoista, ja välillä kortisoniliuoksesta, sekä välillä ihan rasvaan päänahan, eli kosteutta tarvitsee sekin, aqualan , se vaaleanvihreä niistä on helpoiten leviteltävissä päänahkaan, kun itsellä on pitkät hiukset, ja väriäkin laitan, silloin kun on päänahka kunnossa, muuten hiuspohja imee värin niin kuin kosteusrasvan ja siitä ei hyvää seuraa, nytkin kutiaa....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      74
      2902
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      64
      2763
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1812
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      17
      1649
    5. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1647
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1590
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      19
      1488
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1287
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1263
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1249
    Aihe