Tallinnan matkat rupeaa taas myymään Näin Meillä SUOMESSA
Alkoholin hinnan nousu
52
1332
Vastaukset
- kossua
Kuinka uskoltavat nostaa nyt viinan hintaa. Kansa heti vaatimaan eduskunnan eroa, ei tämmöinen peli vetele, kun käyttävät viinan hintaa vaalitukiin ja minäkin olen pelannut RAY pelejä niin vanhasen vaalikassaan ne on mennyt. Me vaaditaan viina verottomaksi, ettei sitä taas joku politiikko käytä omiin menoihin!!!!!!1
- en ole katkera, mutta kuitenkin..
ja alkoholismi sairausteen kuuluu. sisään rakennettuna, sairauden kieltäminen.. säälittävää. työssäkäyvät suomalaiset maksavat valtion kasaann tulevista veroista noin. 85 %. ei siis mitkään firmat yms. "koska firmoilla yms on -verosuunnittelu- juristeja palkattu hoitamaan " suomen työssäkäyvä pakoitenaan sossutätien yms. toimesta jakamaan vastikeetonta RAHAA tälle huolettomalle Holisti porukkalle. koska he ovat Valiteet ns. -köyhyyden-
- kaunis nainen
on juopottelevaa nousi tai laski hinta.
ehkä hieman hankaloittaa juomista.
omatekoset aineet ja yms halvat korvikkeet vie puli puli remmiin..
kilju, kotiviini,ponu,
juu ehkä mukava kiljua kun ei ymmärrä enää mitään.. - eurotettu
Kuten kaikessa verotuksessa, valtio tarvitsee rahaa rattaittensa 'pyöritykseen' ja sieltähän pikavoitot kerätään, mistä ne nopeiten saa. Nyt valtion akuutti rahapula sen kuin pahenee ja pitkittyy. Ja viisaat poliitikkomme siis nostavat alkoholiveroa, joka tosin johtaa umpikujaan hyvin nopeasti, koska vastaavasti naapurimaista haettu halpaviina tulee sijalle. Terveydenhoitoa, koúluja yms. karsitaan. Omaishoitajien asemaa heikennetään... Terveysasioihin vetoaminen on tyypillistä suomalaiselle poliitikoinnile, kun halutaan lisää verotuloja ja tuleva makeisvero on tästä esimerkkinä. Toisaalta ei sen kummemmin makeisten, kuin alkoholin kulutus laske verotuksen takia, sen toki tajuavat poliitikkomme. Millä kohta voimme ylpeillä muille eurooppalaisille, ellei korkeimman verotuksella ja korkeimmilla elinkustannuksilla, vai voiko noilla juuri ylpeillä?
- kesäseksii
Apinatkin söi banaaneja .Tokkopa Suomessa ?
- tosi ruma mies
kaunis nainen kirjoitti:
on juopottelevaa nousi tai laski hinta.
ehkä hieman hankaloittaa juomista.
omatekoset aineet ja yms halvat korvikkeet vie puli puli remmiin..
kilju, kotiviini,ponu,
juu ehkä mukava kiljua kun ei ymmärrä enää mitään..enkä ryyppee. Mie hörpin putelillisen kerrallaan.
- sa
en ole katkera, mutta kuitenkin.. kirjoitti:
ja alkoholismi sairausteen kuuluu. sisään rakennettuna, sairauden kieltäminen.. säälittävää. työssäkäyvät suomalaiset maksavat valtion kasaann tulevista veroista noin. 85 %. ei siis mitkään firmat yms. "koska firmoilla yms on -verosuunnittelu- juristeja palkattu hoitamaan " suomen työssäkäyvä pakoitenaan sossutätien yms. toimesta jakamaan vastikeetonta RAHAA tälle huolettomalle Holisti porukkalle. koska he ovat Valiteet ns. -köyhyyden-
olen itse työssä käyvä sellainen eli siis maksan 95%veroja
- hampuusikorkki
Koittaisivat nyt ees järkikeinoja, jos viinan käytön absoluuttisia määriä haluvat vähentää.
Pullojen / pakkauksien koot pienemmiksi, niin menee vähemmän, kun kukaan jaksa/kehtaa raahata montaa pulloa/laatikkoa mukanaan.
No vitsinähän tämä menee, koska alkoholismi ei vähene tällä, mutta myynti kyllä, näin hampuusina voin kertoa, että juon aina kaikki mitä ostin. Jos ostin vähemmän join vähemmän. Mutta kai ne tilastot kaunistuisi näinki, vaikka vittuakaan tämä ei alkoholiongelmiin vaikuttaisi, eli siis ihan sama tulos, kuin näillä saatanan viinan hinnan muutoksilla. :D
- ei muuta
Taas vähenevät työpaikat ja verotulot Suomessa tuon älyttömän veronkorotuksen vuoksi ainakin seuraavilta aloilta:
- hotelli
- matkailuala yleensä
- ravintola
- kauppa
- viljan viljely
- alkoholin valmistus
- kuljetusala
Itse alkoholin kulutukseen korotuksella ei ole vaikutusta ainakaan vähentävästi. - Tallinnan lautalla
Käyn välillä oopperamatkalla Tallinnassa ja onkin "kiva" seurata, kun lököpöksykansa roudaa kärryrolkulla viinaa... no, taidan mennä ens kerralla lentämällä.
- Verkkarihousu
Osta pelkkä menolippu.
- hoitakaa iteenne...
Verkkarihousu kirjoitti:
Osta pelkkä menolippu.
minulla mökki pärny.ssä. meen muutamankerran suvessa yli suomenlahden whit suomi-looseri. eestin ihminen,kään ei viitsi enää kommentoida näitä impivaaran sairaita juoppoja. kaikki itsekontrollin on syönyt viina. jos tämä suurkuluttaja ymmärtäisi, että on sairas. olisi mahdollisuus toipua, ja päästä ihmistenkirjoihin takaisin, mutta suomen 200000 alkoholin suurkuluttajaa, ovat sairastuneen sielun ja tunne elämän airauteen, jossa näkyvänä oireena on liiallinen alkoholin kulutus,-ei siis itse se sairaus, vain näkyvä oire sairaudesta- siinämielessä kuoleman vakava sairaus. koska potilaalla ei useinkaan itsellään ole sairauden tuntua...
- sentit jonoon
Verkkarihousu kirjoitti:
Osta pelkkä menolippu.
Viinaveron korotus kaventaa leipää entisestään.
- Viinarokote
hoitakaa iteenne... kirjoitti:
minulla mökki pärny.ssä. meen muutamankerran suvessa yli suomenlahden whit suomi-looseri. eestin ihminen,kään ei viitsi enää kommentoida näitä impivaaran sairaita juoppoja. kaikki itsekontrollin on syönyt viina. jos tämä suurkuluttaja ymmärtäisi, että on sairas. olisi mahdollisuus toipua, ja päästä ihmistenkirjoihin takaisin, mutta suomen 200000 alkoholin suurkuluttajaa, ovat sairastuneen sielun ja tunne elämän airauteen, jossa näkyvänä oireena on liiallinen alkoholin kulutus,-ei siis itse se sairaus, vain näkyvä oire sairaudesta- siinämielessä kuoleman vakava sairaus. koska potilaalla ei useinkaan itsellään ole sairauden tuntua...
jonka varastoinnista on erikseen määrätty.
Viinarokote ei ole mahdollinen, koska ihmisellä ei ole vastustuskykyä. - Kossukuski
suomenlahteen ensi kerralla, niin kuin se hellikopteri. Siellä näet välähdyksen tosi oopperaa ennen kuin paskainen merivesi työntyy keuhkoihisi ja kuolet, näkemiin vihdoinkin onneksi, ole hyvä.
- ............
Viinarokote kirjoitti:
jonka varastoinnista on erikseen määrätty.
Viinarokote ei ole mahdollinen, koska ihmisellä ei ole vastustuskykyä.Sama luokitus on ruokasuolallakin ollut, niin kuin monella muullakin aineella, jota käytämme. Nykyinen kemikaalilaki ei puhu 1. ja 2. luokan myrkyistä.
- Armagnac Castarède
Minä ostan sitä edelleen maksoi mitä hyvänsä, kun en sitä niin tolkuttomasti käytäkkään.
Sais nostaa tuota veroa roimasti. Loppuisi tuo nuorison yletön kaljottelu.
Deekut on asia erikseen, ne juo korvikkeita ja sen seurauksena luonnollinen poistuma
siivoiaisi nämä spurgut nopeammin.- Tyttö 18v
Vaikka hintaa nostettaisiin. Erona on vaan, että joudun karsimaan muista menoista, esimerkiksi koulukirjoista. Valitettavaa, mutta totta.
Ei se hinnan nostaminen nuorien juopottelua poista. Sen sijaan nyt me joudutaan keksimään uusia keinoja, millä ryypätä. En yhtään ihmettele jos rikolllisuus lisääntyy. Pakko kai mun on ettiä pimeetä työtä että rahat riittäis.
'Hintojen nostamisen sijaan meidän nuorien asennetta on muutettava. - tietoinen ja ei halua saarnaa vaan varoittaa ystävällisesti
Tyttö 18v kirjoitti:
Vaikka hintaa nostettaisiin. Erona on vaan, että joudun karsimaan muista menoista, esimerkiksi koulukirjoista. Valitettavaa, mutta totta.
Ei se hinnan nostaminen nuorien juopottelua poista. Sen sijaan nyt me joudutaan keksimään uusia keinoja, millä ryypätä. En yhtään ihmettele jos rikolllisuus lisääntyy. Pakko kai mun on ettiä pimeetä työtä että rahat riittäis.
'Hintojen nostamisen sijaan meidän nuorien asennetta on muutettava.et yhtään ajattele tulevaa? sanotaan 10-15 v kuluttua ,ite tuossa iässä rupesi ja aikasemmin ja 30:nä ihan pihalla..kunnes tapahtui muutos..
no omapa on asias ja tulevaisuutes..
hohoijaa..
- Kansastahtoko?
taa ottaa pannu alas ullakolta, sitä en kruunu tiedä, kuinka paljon viinaa tässä maassa tehdään ihan itse. Toinen juttu kokonaan miks hintaa nostetaan, no valtion pohjattoman kassan täytteeksi tietysti. Samaanaikaan, kun kansaa on "raitistettu" viinan hintaa nostamalla,( sehän on se peruste, kansanterveys) on AINA osattu laskea, paljonko kyseinen korotus tuo lisatuloja valtion kassaan. KUINKA SE PYSTYTÄÄN LASKEMAAN, JOS ALKUPERÄINEN TAVOITE, KULUTUKSEN VÄHENEMISESTÄ TOTEUTUISI. Pelkää teatteria koko touhu, kuten päivän otsikotkin vahvistaa.
- ei itse näe
sairauttaan. Se on useimmiten itsensä kieltävä tauti, josta ei voi toipua, ellei sitä itselleen myönnä.
Viinapannujen kyhääminen ja minkä vain litkun juominen jo kertoo pitkälle edenneestä pakkomielteestä ja päihderiippuvuudesta. Jokainen tietysti voi tehdä elämälleen mitä itse tahtoo, mutta lopulta se tahtoja onkin se Kuningas Alkoholi ja silloin "potilasta" viedään jo lujaa kuin tahdotonta orjaa.
Jos 24-päkki olutta maksaa nyt euron enemmän, niin normaali kuluttaja sitä tuskin huomaa, ja jos se siitä eurosta on kiinni, niin on hyvä ja jättää ostamatta. Alkoholi kun ei ole välttämättömyyshyödyke, ilman sitäkin pärjää ja voi elää ns. normaalia, pakotonta elämää kaikkine iloineen. Jos joku sanoo, ettei elämässä ole iloa ilman viinaa, ajattelen, että voi kuinka surullista ja mikähän tuonkin ihmisen elämässä on mennyt noin pahasti vikaan. - Mie vaan
ei itse näe kirjoitti:
sairauttaan. Se on useimmiten itsensä kieltävä tauti, josta ei voi toipua, ellei sitä itselleen myönnä.
Viinapannujen kyhääminen ja minkä vain litkun juominen jo kertoo pitkälle edenneestä pakkomielteestä ja päihderiippuvuudesta. Jokainen tietysti voi tehdä elämälleen mitä itse tahtoo, mutta lopulta se tahtoja onkin se Kuningas Alkoholi ja silloin "potilasta" viedään jo lujaa kuin tahdotonta orjaa.
Jos 24-päkki olutta maksaa nyt euron enemmän, niin normaali kuluttaja sitä tuskin huomaa, ja jos se siitä eurosta on kiinni, niin on hyvä ja jättää ostamatta. Alkoholi kun ei ole välttämättömyyshyödyke, ilman sitäkin pärjää ja voi elää ns. normaalia, pakotonta elämää kaikkine iloineen. Jos joku sanoo, ettei elämässä ole iloa ilman viinaa, ajattelen, että voi kuinka surullista ja mikähän tuonkin ihmisen elämässä on mennyt noin pahasti vikaan.Olen täysin samaa mieltä.
- Älä kuule mulla ala
ei itse näe kirjoitti:
Jos 24-päkki olutta maksaa nyt euron enemmän, niin normaali kuluttaja sitä tuskin huomaa, ja jos se siitä eurosta on kiinni, niin on hyvä ja jättää ostamatta. Alkoholi kun ei ole välttämättömyyshyödyke, ilman sitäkin pärjää ja voi elää ns. normaalia, pakotonta elämää kaikkine iloineen. Jos joku sanoo, ettei elämässä ole iloa ilman viinaa, ajattelen, että voi kuinka surullista ja mikähän tuonkin ihmisen elämässä on mennyt noin pahasti vikaan.paraneeko holisti siitä, että viinan hinta nousee? Paraneeko holistin perheen talous siitä, kun viinan hínta nousee? EI parane, juoppo hakee sen viinansa, ja leipä siihen talouteen jää ostamatta, siitä alkaa kurjuus, muillekin kuin tälle juopolle. Halvalla, jos noin voi sanoa, viinalla opetettiin maahan uusia tenuneniä, ja nyt on sitten aika pistää heidät maksamaan, kun riippuvuus on saavutettu. Oma viinapannu ei kerro alkoholismista, vaan protestista yhteiskuntaa vastaan, sinä taidat oll sensijaan absolutisti, suoranainen viinan ja sitäkautta ihmisvihaaja.
- alkoholistille
Älä kuule mulla ala kirjoitti:
paraneeko holisti siitä, että viinan hinta nousee? Paraneeko holistin perheen talous siitä, kun viinan hínta nousee? EI parane, juoppo hakee sen viinansa, ja leipä siihen talouteen jää ostamatta, siitä alkaa kurjuus, muillekin kuin tälle juopolle. Halvalla, jos noin voi sanoa, viinalla opetettiin maahan uusia tenuneniä, ja nyt on sitten aika pistää heidät maksamaan, kun riippuvuus on saavutettu. Oma viinapannu ei kerro alkoholismista, vaan protestista yhteiskuntaa vastaan, sinä taidat oll sensijaan absolutisti, suoranainen viinan ja sitäkautta ihmisvihaaja.
Vai että protestiksi juot jotain litkua ;D Hyi helevetti, että on tyhmää toimintaa, hahhaaa! Ja sitten uskot kai itsekin tuohon vielä, HALOO!!!
- Tenunenäkö?
alkoholistille kirjoitti:
Vai että protestiksi juot jotain litkua ;D Hyi helevetti, että on tyhmää toimintaa, hahhaaa! Ja sitten uskot kai itsekin tuohon vielä, HALOO!!!
tyypillistä holistille? Mulla on toi pannu ollut ullakolla n 15v, kokeillut oon aikoinaan, että se toimii, ja se tekee siis minusta tyypillisen alkoholistin. Olisikohan niin, että SINUN olisi syytä hankkiutua hoitoon?
- Juomien ystävä
Alko-tyyppinen Systembolaget vs. Brittien vapaa järjestelmä
http://swedish-notions.blogspot.com/2009/10/systembolaget-and-binge-drinking.html- apsolutisti
Hyvä vaan, että hinta nousee. Saisi nousta oikein monella eurolla, hakekoot ne alkoholistit ja muut puliukkopaskat viinansa sitten ulkomailta jos on kerran pakko niitä huumeita käyttää. Ja alkoholismi ei ole mikään sairaus vaan itse aiheutettu riippuvuustila. Loukkaavaa väittää muuta varsinkin kun tässä maassa on ihan oikeastikin sairaita ihmisiä jotka eivät tilalleen mitään voi...
- eurotettu
apsolutisti kirjoitti:
Hyvä vaan, että hinta nousee. Saisi nousta oikein monella eurolla, hakekoot ne alkoholistit ja muut puliukkopaskat viinansa sitten ulkomailta jos on kerran pakko niitä huumeita käyttää. Ja alkoholismi ei ole mikään sairaus vaan itse aiheutettu riippuvuustila. Loukkaavaa väittää muuta varsinkin kun tässä maassa on ihan oikeastikin sairaita ihmisiä jotka eivät tilalleen mitään voi...
Jos alkoholituotteiden hinta Suomessa olisi Keski-Eurooppalaisella tasolla ja kaikki kaupan tavallisissa kaupoissa, niin ruotsalaiset ja norjaiset kantaisivat auliisti roponsa Suomeen, pahimman alkoholistit poistuisivat 'luonnollisella tavalla', eikä turhaketta nimeltä ALKO tarvittaisi alkoholituotteiden jakeluun ja ennen kaikkea taviksien elämä helpottuisi, polttoainetta ja aikaa säästyisi, kun kaikki juomat saisi samasta lähikaupasta, kuten muuallakin EU-alueella, pois sulkien Pohjoismaat!
- Just samaa mieltä
apsolutisti kirjoitti:
Jos kerran on niin riippuvainen alkoholista, joutaa sitä hakemaan vaikka hornan tuutista...
... valitettavasti suurin osa suomalaisista on riippuvaisia alkoholista.
- Guldagägönen
Samalla pikkumatkalla ulkomaille joko Viroon, Venäjälle tai Ruotsiin kannattaa tuoda muutkin elintarvikkeet, ainakin Virosta ja Ruotsista. Näin säästyy paljon rahaa
Huono puoli tuossa Suomen korkeassa alkoholiverotuksessa on työpaikkojen ja verotulojen katoaminen muihin maihin.- cz
tietääkseni suurkuluttajan raja on tällähetkellä miehet 24 annosta eli koppa kaljaa.naiset pikkusen vähemmän.eli neljänä päivänä viikossa voi vetästä kuusi kaljaa ja kaikki on ok.nämä ovat käsittäkseni määriä joidenka ylittämänen aiheuttaa terveysongelmia.eli jos alkuviikosta pikkusen passailee niin viikonlopun voi olla aivan turvat.jos tilastoja katsotaan niin kyllä sitä päihdettä pitää kaupasta kantaa ja jokainen sen on varmasti huomannut markettien kassajonoissa.päätä pistetään sekaisin jos jonkun merkkisillä kemikaaleilla.
olen antanut itselleni kertoa että ilmiö ei ole aivan uusi.päätä on sekotettu pitkään ja monissa kulttureissa,aina sitä on paheksuttu ja arvosteltu.lakeja säädetty ja purettu.milloinka ihmiskunta löytää
yleisesti hyväksytön nollaus kaman.... - 24-32
"Huono puoli tuossa Suomen korkeassa alkoholiverotuksessa on työpaikkojen ja verotulojen katoaminen muihin maihin. "
Hieman perusteluita,kiitos. - 16:39
24-32 kirjoitti:
"Huono puoli tuossa Suomen korkeassa alkoholiverotuksessa on työpaikkojen ja verotulojen katoaminen muihin maihin. "
Hieman perusteluita,kiitos.Työpaikat ja verotulot vähenevät ainakin seuraavilta aloilta tottakai kun tuotteet hankitaan ulkomailta. Samalla hakureissulla tuodaan muutakin kuin viinaa ja käytetään toisen maan palveluita.
- ravintola
- hotelli
- yleinen matkailuala
- kauppa, muukin kukin Alko
- viljan viljely
- kuljetukset
- alkoholin valmistus
Alkoholin kulutusta veronkorotus ei vähennä, verotuloja kylläkin.
- vino ssa
Korotus vain oli aivan liian pieni. No,seuraava hallitus sitten nostaakin hintaa reilummin.
- Jepujepjeee
Nyt on hyvä aika luopua alkoholista ja sirtyä kannabikseen ja sanoa lopulliset hyvästit haiseville krapula-aamuille .Nauresken ja säälin vain punanenäisiä suomi-juoppoja.
- Alkoholi on tappava
Nostaisivatpa ja oikein kunnolla niitä hintoja!
Viinaa ei tarvita! Voisivat samantien kaikki vaihtaa ne hemmetin lasipullot muovisiin, ei kiinnosta että maistuuko viinanne tai kaljanne miltä sen jälkeen, kun ette jumalauta osaa olla rikkomatta niitä pulloja sinne katuun. Kuinkakohan monta tuttavaa ja itse on juossu monen sadan euron edestä siellä eläinlääkärilläkin koska te itserakkaat sairaat juopot ette ajattele muita kuin omaa persettänne, eikä teitä edes näköjään kiinnosta parantua tuosta tilastanne.
Toivottavasti kuolette aikaisin alkoholimyrkytykseen!
- kuluja tulee
sille viinalle tulee jos pitää lähteä meren takaa hakemaan. Aika hassua, että niille hakukustannuksille ei osata laskea hintaa, vaan halvempi viina tuodaan mukamas "nettona" suomeen. Sitä pitäisi tuoda kerralla usean kuukauden tarpeet jotta kulut peittyy...yleensä matkustaessa menee muutakin ylimääräistä rahaa kuin matka. Tulee syötyä kalliimmin kuin kotipöydässä, ostettua muutakin joutavaa jne...kuluja kertyy
- oon taas menosa
miks te ootte kateellisia kun me käytään hakamasa halvempaa juomaa.ei oo hienompaa ku mennä etelää ottaa pikku käni ja ostaa tuaiset jotka voi jakaa kavereitten kaa kotona.menkää te thamahan tai muukalle mä tykkään muutama tunti ja ollaan satumaassa.kateelliset sa ola mita haluaa.
- eläm määki etelleen
oon taas menosa kirjoitti:
miks te ootte kateellisia kun me käytään hakamasa halvempaa juomaa.ei oo hienompaa ku mennä etelää ottaa pikku käni ja ostaa tuaiset jotka voi jakaa kavereitten kaa kotona.menkää te thamahan tai muukalle mä tykkään muutama tunti ja ollaan satumaassa.kateelliset sa ola mita haluaa.
tuntuu hyvältä ku tietää että virkamies ja kapitalismi on kateellinen ku saa matkarahatkin sossussta.että tällä tavalla on hieno elää hyvivointivaltiosa.
- Naapurissa
Toivat satalaatikkoa juomia et silleen,eikä se eläke lipulla kaliiks tule 50% linja-auto 50% laiva alennustta,eikä matkalla laivalla ostetta mitään,vaikka tarjoilu juomihan nämä menee suurin osa.
- ifier
...joka oli aivan olematon,koskee vain ja ainoastaan persaukisia ongelmakäyttäjiä.
Miksi hakea viinaa Virosta,jääkää sinne juomaan!! Säästyy laivalipunhinta,sillä rahalla saa taas lisää juomaa.- Mietiskelijä*
tätä, jos nyt kävisikin niin, että tämä politiikka tuottaisi sen tuloksen, jota siltä odotetaan, vaan ei suotaisi tapahtuvan, eli kansa raitistuisi, kumpa tämä kansa olisi yhden kerran niin yksimielinen, että esim. kuukauden ajan, kukaan ei kävisi alkossa, juoda sais olutta, kaupasta, ja ravintolasta, mitä tahtoo, vaan ei asiaa alkoon.Virontuonti saa olla mitä tahtoo. Kylläpäs olis maan hallitus polvillaan, että kuinkas tässä nyt näin kävi, mistä rahat? Voitte olla varmoja, että kansanterveys olisi siinä paikassa saavuttanut erittäin, suorastaan ylihyvän tason, ja viinan hinta romahtais todella alas.
- 6yy6
Mietiskelijä* kirjoitti:
tätä, jos nyt kävisikin niin, että tämä politiikka tuottaisi sen tuloksen, jota siltä odotetaan, vaan ei suotaisi tapahtuvan, eli kansa raitistuisi, kumpa tämä kansa olisi yhden kerran niin yksimielinen, että esim. kuukauden ajan, kukaan ei kävisi alkossa, juoda sais olutta, kaupasta, ja ravintolasta, mitä tahtoo, vaan ei asiaa alkoon.Virontuonti saa olla mitä tahtoo. Kylläpäs olis maan hallitus polvillaan, että kuinkas tässä nyt näin kävi, mistä rahat? Voitte olla varmoja, että kansanterveys olisi siinä paikassa saavuttanut erittäin, suorastaan ylihyvän tason, ja viinan hinta romahtais todella alas.
"...hallitus polvillaan, että kuinkas tässä nyt näin kävi, mistä rahat?"
No,esim.säästyneistä terveydenhoitokuluista. Mietippä tätä:
Vuonna 2007 sairaaloissa alkoholin takia hoidettavat veivät 138 000 (lue: satakolmekymmentäkahdeksantuhatta) vuodepaikkaa.
- Ihan kohta työtön
Tallinnaan ostoksille. Alkoholijuomia, elintarvikkeita, sekä sitten muuta tarpeellista.
- alkoholitehtaassa töissä
kyl toi vero juttu pistää taas miettimään ja kyllä sen huomaa töissä, että työttömyys kasvaa ja viinavero nousee kun ei niin paljoa pulloteta viinaa ja muitakaan alkoholi tuotteita. glögiäkin tehdään yllättävän vähän vaikka tähän aikaan pitäisi pullottaa jo vähän varastoon joulua varten.
- wsrd
tuo on tietysti ikävää sinun kannalta jos olet vielä tuollaisessa työpaikassa
- Lyhytnäköistä politiikkaa
Tallinnaan mennään hakemaan myös halpaa alkoholia. Sataman Super-alkosta alkon tuotteet saa alle puolen hinnan verrattuna suomalaisiin korkeasti verotettuihin tuotteisiin.
Erityisesti Tallinnasta kannattaa ostaa liköörejä, shamppanjaa, vodkaa... olutta ja siideriä saa Lidl:stäkin halvalla (saksalaista).
Eihän sinne Viroon mennä vain halvan viinan vuoksi. Siellä käydään syömässä hyvin ja halvalla. Sieltä tuodaan täytekakkuja, naudanfilettä, kukkia...
Siellä käydään kampaajalla ja kauneussalongeissa.
Siellä käydään kylpylöissä, otetaan erilaisia hierontoja ja hoitoja.
Siellä käydään hammaslääkärissä ja optikolla sekä ostetaan silmälasit.
Apteekeista haetaan vitamiinit ja muut reseptittömät lääkket.
Monet tuovat Virosta huonekaluja, lankoja, rakennustarvikkeita...
Näin suomalaiset rikastuttavat virolaista yhteiskuntaa suomalaisen sijaan. Viron vaurastumisesta onkin kiittäminen suomalaisia.
Työttömyyttähän se Suomeen tuo, kun Virosta haetaan viinat ja palvelut. Näin on kuitenkin Suomen hallitus päättänyt - nostaessaan viinan hintaa. Suomessa on 700.000 pienituloista, jotka tarkkaan harkitsevat mistä kannattaa ostaa.
Suomi on EU:n kalleimpia maita, joten suomalaisilla pienituloisilla ei ole varaa ostaa kotimaista.
Työttömyys kasvaa ja tulee lisää pienituloisia... - ?()?
Valtion viinatehdas Altia aloittaa yt-neuvottelut. Yhtiön muutosten arvioidaan vievän Suomesta enintään 20 työpaikkaa, Ruotsista yhdeksän.
Neuvotteluiden piirissä on noin 80 toimihenkilöä, ylempää toimihenkilöä ja johtajaa Altian myynti- ja markkinointitoiminnoissa Suomessa. Yt-menettely ei koske konsernin tukitoimintoja, Koskenkorvan tai Rajamäen yksiköitä eikä logistiikkayhtiö VSD:tä. - VETOA!
Lyödäänpä vetoa että viinaa virtaa virosta, suomen rahat virtaavat viroon. KOSKA MEILLÄ ON HARVINAISEN TYHMÄ HALLITUS JA PÄÄMINISTERI.
ja lyödään vetoa siitäkin, että koska viinakset ja oluet kallistuvat, HUUMEIDEN KÄYTTÖ LISÄÄNTYY!
voi voi, haluan lähteä suomesta etsimään onnea, johonkin muuhun maahan, sellaiseen, jossa ei ole vanhasia, mediamaksuja eikä korkeita riistoveroja. - sulokokkikonginkangaalta
maksakoon viskipullo mitä lystää ostan sen aina kumminkin, se on vaan sitten muista ostoista pois, viinin lipittäjäksi en ala..jos kännin meinaa tempasta niin siihen ei käy mikään marjamehu..ja onhan se mahdollisuus että kaivetaan pölyttyneet pontikkapannut kellareista ja vinteiltä.
- SuloKokkiKonginkankaalta
ja jos oikein kalliiksi menee niin kaivetaan pölyttyneet pontikkapannut kellareista ja vinteiltä esiin ja aletaan tiputtelemaan.."tippuu tippuu mut ei tipu vallesmannille"..
- ?()?
Valtion omistama juomayhtiö Altia on huolissaan siitä, muuttavatko alkoholiverojen korotukset Alkon asemaa vähittäismyyntimonopolina. Verojen korotukset ovat vähentäneet Alkon myyntiä, mutta samaan aikaan viinaralli Virosta on kiihtynyt.
–Pitäisikö ottaa huomioon, ettei verotus toimi enää samalla tavalla kuin silloin, kun Suomi oli suljettu talous, kysyy Altian toimitusjohtaja Antti Pankakoski.
Uusin korotus astui voimaan torstaina: kossupullon uusi hinta on nyt 11,99 euroa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih496665Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6732876Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831249Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.961238- 841225
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä611123- 891120
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2371100- 721002
- 238906