Skoda Octavia Scout nykii

Syysterveiset

Skoda ollut Vehossa 3 kertaa ja Metroautossa 2 kertaa nykimisen vuoksi.Kierrokset noin 1600-2000rpm alkaa nykiminen.On päivitetty ohjelmistot,mitattu suuttimet maahantuojan ohjeiden mukaan,kaikki kunnossa silti nykii.Kummassakin huoltoliikkeessä todettu ettei voi tehdä mitään koska maahantuojalla ei ole muita ohjeita vian korjaamiseksi ellei tule vikakoodia. Ainoa mitä tarjotaan että vaihda auto.Tästä vi.. harmistuneena totean ettei Suomessa ole Skodan asiantuntiaa joka osaisi Skodan korjata eli on sitten viimeinen Skoda meillä.

20

6219

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ?????

      Mikä soitin autossasi on?

    • V.A.G.S.H.I.T.

      Täyttä shittiä!

      Sen saa kun sotkeutuu audi-konsernin unkarilaisiin (Györin moottoritehdas, Unkari) moottoreihin.

      Onneksi pääset halvemmalla kuin ne, jotka osti volskin, tai herra paratkoon, Audin. Niissäkin on nimittäin ihan samat györiläiset itäblokin moottorit.

    • Omaansa tyytyväinen

      Et tullut maininneeksi, mitä moottori Scoutissasi on etkä sitä, tunnustaako huolto ongelman olemassaolon. Nuo ongelmat voivat olla joskus todella hankalia paikallistaa kaikista antureista huolimatta.

      Omassa Ocu I 1.6 bensavaparissa oli aikoinaan myös sitkeä moottoriongelma, jota yritettiin paikallistaa Helsingin ja Vantaan huolloissa. Vikakoodit viittasivat happiantureihin, joita vaihdettiin useampia kertoja. Lisäksi vaihdettiin moottorin ohjausyksikkö, tutkittiin mahdollisia halkeamia imusarjasta, jne. laihoin tuloksin. Lopulta Tampereella löysivät sitten varsinaisen vian, puhuivat jostain aktiivihiilisäiliön säätöventtiilin jumituksesta. Tampereellakin oli ensin tehty nuo "normaalit" happiantureiden vaihdot mutta kun olin kuvannut tarkasti, miten ongelma tulee esiin vasta vähän pidemmän ajorupeaman jälkeen, huoltopäällikkö oli sitten käynyt hieman normaalia pidemmällä koeajolla ja tämän ansiosta löysivät sitten todellisen vian. Sen jälkeen olikin huolettomia kilometrejä.

      Kannattaa ehkä kokeilla jotain muuta huoltopaikkaa, muualla voi olla ehkä motivoituneempaa porukkaa vikaa etsimään. Varsinkin, jos pystyvät oireen itse todentamaan.

      • Scout I

        Voi olla ettei nykimistä saada koskaan kuntoon. Kyseessä lienee 2.0TDI jonka ominaisuuksiin tuntuu nykiminen kuuluvan. Allekirjoittaneella samanlainen kiesi alla nykimistä ilmenee aika ajoin. Tuntuu siltä että vain paheni uusimman softan myötä.

        Olen myöskin yrittänyt kartoittaa mahdollisuuksia nykimisen poistamiseksi mutta vähissä tuntuu olevan. Joihinkin autohin on kuulemma vaihdetuu meilkein kaikki palikat tandem-pumppua myöten eikä vika ole korjaantunut. Voisikohan nykimisellä olla mitään yhteyttä partikkelisuodattimen puhdistusoperaatioon.
        sitähän ei käytännössä pitäisi huomata muusta kuin kamalasta hajusta / polttoaineen kulutuksen noususta.

        harmi vaan kun muuten auto on lähes täydellinen. Tää 2 litran motti on kyllä hiukan ollut pettymys parin 1.9 tdi:n jälkeen.


      • mmm-74
        Scout I kirjoitti:

        Voi olla ettei nykimistä saada koskaan kuntoon. Kyseessä lienee 2.0TDI jonka ominaisuuksiin tuntuu nykiminen kuuluvan. Allekirjoittaneella samanlainen kiesi alla nykimistä ilmenee aika ajoin. Tuntuu siltä että vain paheni uusimman softan myötä.

        Olen myöskin yrittänyt kartoittaa mahdollisuuksia nykimisen poistamiseksi mutta vähissä tuntuu olevan. Joihinkin autohin on kuulemma vaihdetuu meilkein kaikki palikat tandem-pumppua myöten eikä vika ole korjaantunut. Voisikohan nykimisellä olla mitään yhteyttä partikkelisuodattimen puhdistusoperaatioon.
        sitähän ei käytännössä pitäisi huomata muusta kuin kamalasta hajusta / polttoaineen kulutuksen noususta.

        harmi vaan kun muuten auto on lähes täydellinen. Tää 2 litran motti on kyllä hiukan ollut pettymys parin 1.9 tdi:n jälkeen.

        No niin... kanssa ihminen siellä kyselee. Eli ongelma on turbo. Ja tämä ei ole provo vaan faktaa: 24tkm ja turbo löi itsellä jumiin. Koska suhteet kunnossa Laakkosen tekevään porukkaan niin sain tietää että jos ajaa pitkää matkaa eikä ole tapana jäähdyttää turboa ennen sammuttamista, niin ongelmia tiedossa. Puuttuva vesijäähdytys aiheuttaa laakereille ongelmaa. Pelkkä öljy alkaa "kiehumaan" laakereiden ympärillä. Aikanaan 80-luvun Saabeissa oli itsellä samaa ongelmaa kun "bleedereillä" nostettiin ahtoja, nyt kun kasvaa parta ja on lapsia niin ei jaksa leikkiä mutta niin vaan löydän itseni samojen aiheiden parista...
        N. 5tkm sun ongelmien jälkeen oma turboni leikkasi kiinni ja se vaihdettiin takuuseen.


      • kalle kustaa
        mmm-74 kirjoitti:

        No niin... kanssa ihminen siellä kyselee. Eli ongelma on turbo. Ja tämä ei ole provo vaan faktaa: 24tkm ja turbo löi itsellä jumiin. Koska suhteet kunnossa Laakkosen tekevään porukkaan niin sain tietää että jos ajaa pitkää matkaa eikä ole tapana jäähdyttää turboa ennen sammuttamista, niin ongelmia tiedossa. Puuttuva vesijäähdytys aiheuttaa laakereille ongelmaa. Pelkkä öljy alkaa "kiehumaan" laakereiden ympärillä. Aikanaan 80-luvun Saabeissa oli itsellä samaa ongelmaa kun "bleedereillä" nostettiin ahtoja, nyt kun kasvaa parta ja on lapsia niin ei jaksa leikkiä mutta niin vaan löydän itseni samojen aiheiden parista...
        N. 5tkm sun ongelmien jälkeen oma turboni leikkasi kiinni ja se vaihdettiin takuuseen.

        Olen nähnyt tuon aloittajan tekstin lähes identtisenä Volvo palstalla... siis Volvosta. Todella mielenkiintoista. Onkohan Volvo ja Skoda sama auto. Lienee silkkaa sattumaa tämä.
        Tiedän kyllä ainakin yhden tapauksen jossa Skoda vaihdettiin uuteen takuuna. Oli joku mystinen "nukahtamisongelma" jota ei saatu kuriin. Siis akku tyhjeni alle viikossa.


      • M
        kalle kustaa kirjoitti:

        Olen nähnyt tuon aloittajan tekstin lähes identtisenä Volvo palstalla... siis Volvosta. Todella mielenkiintoista. Onkohan Volvo ja Skoda sama auto. Lienee silkkaa sattumaa tämä.
        Tiedän kyllä ainakin yhden tapauksen jossa Skoda vaihdettiin uuteen takuuna. Oli joku mystinen "nukahtamisongelma" jota ei saatu kuriin. Siis akku tyhjeni alle viikossa.

        EGR tyyppivika VAG, tulppaa se niin ongelma poistuu.


      • kpg1
        Scout I kirjoitti:

        Voi olla ettei nykimistä saada koskaan kuntoon. Kyseessä lienee 2.0TDI jonka ominaisuuksiin tuntuu nykiminen kuuluvan. Allekirjoittaneella samanlainen kiesi alla nykimistä ilmenee aika ajoin. Tuntuu siltä että vain paheni uusimman softan myötä.

        Olen myöskin yrittänyt kartoittaa mahdollisuuksia nykimisen poistamiseksi mutta vähissä tuntuu olevan. Joihinkin autohin on kuulemma vaihdetuu meilkein kaikki palikat tandem-pumppua myöten eikä vika ole korjaantunut. Voisikohan nykimisellä olla mitään yhteyttä partikkelisuodattimen puhdistusoperaatioon.
        sitähän ei käytännössä pitäisi huomata muusta kuin kamalasta hajusta / polttoaineen kulutuksen noususta.

        harmi vaan kun muuten auto on lähes täydellinen. Tää 2 litran motti on kyllä hiukan ollut pettymys parin 1.9 tdi:n jälkeen.

        Meillä toimii nykimättä ja vääntää ihan simona, olisko tekemistä tuon puhdistimen kanssa?


    • 985412365478

      ..puola sökönä. Tyyppivika.

    • Sunttu

      Mulla on skoda octavia scout 2.0 tdi ja on uudesta asti nykinyt 1500-2000rpm eikä mitään löydetä tääl tampereen päässä. Nyt tuli sellainen vika et ei ota kuin 3000 kierrosta ja vika koodia ei tule joten ei voi tehdä mitään.. Autolla on rullattu 170000km.

      • tyytyväinen4x4

        Samaa vikaa kun duunikaverin V70 volvossa.
        Siinä vielä vakkari vaeltaa ja ei ne volvo-autollakan osaa sanoa muuta kuin koitetaas taas päivitää ohjelmaversio.

        Vai ei tule vikakoodia! Varmaan tulee jos kone ei ota täysiä kierroksia. Jos auto on omasi niin vie se herrantähden vaikka oikein merkkikorjaamoon. Kato että ovessa lukee Skoda. Niiden Vaggariläppärit on kontaktissa tsekkien keskustietokoneelle.

        Täältäkö oikeasti luulet avun tulevan... vähän ihmettelen...No onhan se vähän niinkuin saduissa konsanaan;)


      • nykii
        tyytyväinen4x4 kirjoitti:

        Samaa vikaa kun duunikaverin V70 volvossa.
        Siinä vielä vakkari vaeltaa ja ei ne volvo-autollakan osaa sanoa muuta kuin koitetaas taas päivitää ohjelmaversio.

        Vai ei tule vikakoodia! Varmaan tulee jos kone ei ota täysiä kierroksia. Jos auto on omasi niin vie se herrantähden vaikka oikein merkkikorjaamoon. Kato että ovessa lukee Skoda. Niiden Vaggariläppärit on kontaktissa tsekkien keskustietokoneelle.

        Täältäkö oikeasti luulet avun tulevan... vähän ihmettelen...No onhan se vähän niinkuin saduissa konsanaan;)

        Minulla sama nykimis vika 2.0 tdi scoutissa, onko kukaan saanut selville mistä johtuu?


      • p...ka...skoda
        nykii kirjoitti:

        Minulla sama nykimis vika 2.0 tdi scoutissa, onko kukaan saanut selville mistä johtuu?

        puola tulpat sytytys järjestelmät ovat yleensä vituillaan skodas.


    • skoda octavia 4kpl

      tulpat vaihtoon ja perus kone hulto niin, ei nyki enää..
      itellä rupes nykii ja tein perus kone hulto (kilsa huollon),
      niin loppu nykiminen. ny on taas 7kk ajettu ja alko taas nykii, niin vaihdoin tulpat ja taas oli vehje kunnos.. skodaan kannattaa tehä aina kesä ja talvi huolto. sekä perus huollot si ku on ajankohtanen...

    • pöl099

      tulpat vaihtoon ja perus kone hulto niin, ei nyki enää..
      itellä rupes nykii ja tein perus kone hulto (kilsa huollon),
      niin loppu nykiminen. ny on taas 7kk ajettu ja alko taas nykii, niin vaihdoin tulpat ja taas oli vehje kunnos.. skodaan kannattaa tehä aina kesä ja talvi huolto. sekä perus huollot si ku on ajankohtanen... voi olla et sytytys on pieles.. tosi se on harvois..

    • laak2013

      sytytys

    • Jylppynen

      Ittellä bensa Octavia 2 manuaaliloota -09/10 1.8 Tsi nykii alle 2000 kierrosta pienellä kiihdytyskaasulla, onko vinkkejä?? Kilsoja 120.000

    • 24.n luotettavuus???

      Älkää nyt herran jestas tältä palstalta kyselkö apua Skodan (jos teillä nyt todellisuudessa on sitä Skodaa, epäilen ettei ole) ongelmiin, tai olipa mikä automerkki tai laite tahansa.
      Tehkääpä huviksenne vaikka tietsikkaanne ne "viritykset", joita suomi24 sivustoilla on pilvin pimein. Tulette huomaamaan, millasia "insinöörejä" täällä on jakamassa neuvoja.

    • HeimoHabitus

      Joo täälläkin nykii 11/2015 haettu Rabbitti. Kuulemma ominaisuus ja ei korvata takuuseen vaikka hajoaisi.

    • Anonyymi

      :nykii kirjoitti:
      Minulla sama nykimis vika 2.0 tdi scoutissa, onko kukaan saanut selville mistä johtuu?

      puola tulpat sytytys järjestelmät ovat yleensä vituillaan skodas."


      Nehän ne yleisimmät viat dieselissä on, kannattaa vaihtaa uudet puolat ja sytytystulpat niin johan alkaa bensiinin ja ilman seos syttymään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi et irrota otettasi

      Suhteeni?
      Ikävä
      74
      2962
    2. Koko ajan olet

      Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      68
      2837
    3. Muutama syy

      Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1822
    4. Tykkään susta

      Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      17
      1679
    5. Onko kaivatullasi

      Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1657
    6. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

      Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      26
      1602
    7. Estitkö sä minut

      Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1600
    8. Tiedätkö tykkääkö

      Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1297
    9. Millainen meno

      Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1273
    10. Onko meillä

      Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1269
    Aihe