Jälkioireet!

säikähtänyt

Kärsin aurallisesta migreenistä, ja eilen pamahti aura päälle heti kun silmät avas herättyään. Koko päivän sen jälkeen olo oli aika sekava, päätä jomotti, paleli ja lievä huimaus päällä. Ahistikin. Yöllä ei tullu nukutuks kunnolla, kun ei pystyny ollenkaan rentoutumaan ja ajatukset oli edelleen ihan sekasin. Tänään on vielä huimannu ja heikottanu, palelee ja väsyttää, kun taas yleensä mulla on olo on parantunu seuraavana päivänä. Tietyst syynä voi olla huonosti nukuttu yökin, mutta voiko migreenin jälkioireet jatkua seuraavalle päivälle ilman auroja tai särkyä? Kokemuksia?

10

6029

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • säikähtänyt

Up! Kai jollain muullakin on näitä kuin minulla?

• kipumax

vaikka ilman auraa. Mulla on pari kertaa ollut aura ilman migreeniä. Migreenissä on juuri noita oireita: paleltaa, jomottaa, sekavuutta ja huimausta ja väsyttämistä. Kyllä migreeni jälkioireet jatkuu seuraavalle päivälle ilman muuta. Minulla tapaa olla niin, että ensin voi olla migreeni, johon otan kohtauslääkkeen. Seuraavana päivänä on jälkioireet ja sitten alkaakin taas uusi migreeni. Kokemuksia on.

• tuttua...

Kyllä tuo kuulostaa ihan yleiseltä migreenikäyttäytymiseltä. Minulla kestää migreenisärky usein 2 päivää, ja 3.päiväkään ei ole normaali olo. Särky on loppunut, mutta itse migreeni, lääkkeet ja huonosti nukutut yöt painavat. Muutenkin voi olla erilaisia tuntemuksia, tuota palelua ja pökkelö-oloa. Ehkä sulla on ollut vähän pahempi migreenikohtaus mitä aikaisemmin.

• N45

Hei,

Tuo vilu kuulosti jännältä. Mun pää vaatii yleensä viileetä oloa. Migreenihän alkaa yleensä aamuyöstä ja kun aamulla herää on migreeni päällä.

Minä kärsin nykyään aurattomasta migreenistä joka kestää 3-7 päivää. Välillä rajua ja välillä vain taustalla.

Yksi hyvä merkki on haukotus, se nimittäin hälyttää migreenistä. Myös hajamielisyys viittaa migreeniin.

• tompsu891

Migreeni.Sinä ilkeä pikku rasittava pentele!Ite tossa sairastin migreeniä .Heräsin kun päätä rupes jomottaa ihan perkeleesti ja piti siin panadolia ottaa.Hiljattain kohtaus meni ohi,ainakin tossa 5-tuntia ennen kohtauksen alun jälkeen.Sen jälkeen on ollut vähän sellanen ällö olo,vilun tunnetta,posket punottaa ja välillä pieniä jomotuksia tuntuu mutta ei varsin kivulialta.Illan aikaan oireet vielä jatkuvat mutta luulen että seuraavana aamuna tuntuu jo paremmalta.Lisäksi kärsin välillä niskajumista joten sekin voi aiheuttaa migreeni kohtausta.Muita merkittäviä oireita mitä ootte kertonut esim huimausta ei ole ollut.En kuitenkaan jää migreenejä miettimään koska ne ovat meidän äidin suvulta peritty.hienoa olla osa tätä perinnettä.

• älämölöhoi

TOIVOTTAVASTI viimeinen lause oli sarkastinen...

• Migreenipotilas

Vaikka tämä on jo vanha aihe, niin sanoisin ettei tuo ole aurallinen migreeni. Yleensä aurallinen ei kestä koko päivää, vaan muutaman tunnin.

Mielestäni tuo on auraton migreeni.

• migreeni

kyllä aurallinenkin migreeni kestää monta päivää jos äkäseks ruppee. nm. 4 päivää näkö heikentynyt päätä jomottanut ja särkylääkkeet ei auta.

• älä sano

Kyllä aurallinen migreeni voi kestää koko päivän. Auraoire itsessään ei kestä kuin 20min - 60 min (?), ellei tule useaa peräkkäin. Mutta näkö voi olla poissa iltaan saakka sumeana, ainakin itselläni on ollut aiemmin monesti. Ellei lääke ole tehnyt ihmeen. Kivun se vie jos heti ottaa.

Aina kun näkyy auraoire ja näköongelmia, se yleensä on aurallinen. Myös sanoja ei saa suusta hetkeen aikaan. Aurattomassa ei tule näköön ongelmia sillä tavalla tietääkseni.

• hmm.

Voi ne tavallaan kun keho toipuu, silloin sairasloma ja lepo seuraavalle päivälle. Sekavuutta voi hieman olla lääkkeen vuoksi tai kohtauksen vuoksi. Pitäisi olla peitto ettei palele tai vaatetta.
      Suurin kysymys vaan on, miten kukaan pystyy menemään siinä olossa edes terkkarille hakemaan sairaslomaa, koska levon pitäisi jatkua sinä aamuna riittävästi. Voi heikottaa ja tavallaan olla huono olo.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      37
      4835
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      490
      1498
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      77
      1080
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      998
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      923
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      901
    7. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      59
      840
    8. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      804
    9. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      48
      758
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      57
      717
    Aihe