meksikoon menossa 3 kk

aginorz

olen meksikoon menossa noin 3 kuukaudeksi ja oli muutama kysymys.
minkälaisia rokotuksia tulen tarviimaan ? (tulen matkustamaan koko etelä meksikon ja mexico cityn aluetta paljon)
ja jos kukaan voi kertoa kokemuksiaan mexicon pitkän matkan busseista kuinka hyviä ne on koska tulen tosiaan tekemään sellaisia 6-22 tunnin bussi matkoja siellä.

ja toimiikos tuo visa electron ihan hyvin siellä ? luultavasti minulla on käteisellä noin 18000 pesoa mutta kaiken varalta.

ja sitten olisi tälläinen kysymys kuin että minkäslaisia oli tälläiset normaalit turisti lahjat meksikosta?
taidanhan minä ne siellä nähdä ja ostaa mutta kuitenkin että saisin jonkunlaisen kuvan. mariachihattuja ja tequilaa hehe vaikee sanoo. ja kun toi minun meksikolainen tyttöystäväni ei ole ollut meksikossa 5 vuoteen niin ei hänkään paljon muista :D

5

756

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aginorz

ja sitten olisi viellä että tuleeko minulle mitään tulli ongelmia?? kun vien sinne suklaata ja sinappia ja muita suomalaisia juttuja lahjaksi ??

ja sitten viellä että onko mitään tietoa paljon saa viedä alkoholia mukana sinne ja sieltä suomeen samoin tupankan kanssa.

• La Tortuga

Noihin jatkokysymyksiin en osaa ottaa kantaa, mutta Meksikon bussit ovat loistavia! Pisimmillä matkoilla kannattaa suosia 1.-luokkaa ja deluxea, ovat nopeita ja paljon suomalaisia busseja miellyttävämpiä. Elokuvatarjonta tosin on kyseenalaista, mutta kyllä sen mäiskeenkin aikuinen kestää. Lämmintä päälle, ilmastointi saa sukat pyörimään jaloissa. Vuoristotaipaleille myös pahoinvointilääkkeitä, jos pää ei pyöritystä kestä. Lippuja voi ostaa myös netistä.

Itse olen Meksikoa kiertänyt pelkän hepatiittirokotuksen varassa. Malariariski on mitätön (paitsi jos ihan tiiveimpään viidakkoon eksyt), denguekuumekaan ei kamalan paha ongelma ole. Ei niillä hyttysillä nyt ihan tahallaan kannata alkaa itseään purettaa.

Kyllä Visa Electroninkin pitäisi toimia, tavallisella Visalla ei ainakaan ollut mitään ongelmia. Hirmuista summaa käteistä ei kannata pitää päällä, sillä taskuvarkauksia sattuu. Mielummin käteisvarat vain muutamaksi päiväksi ja seinästä lisää. Tosin ei minulta mitään ole viety, vaikka jo vähän enemmänkin olen ehtinyt maata kiertää.

• kotoperäsiesti
        La Tortuga kirjoitti:

Noihin jatkokysymyksiin en osaa ottaa kantaa, mutta Meksikon bussit ovat loistavia! Pisimmillä matkoilla kannattaa suosia 1.-luokkaa ja deluxea, ovat nopeita ja paljon suomalaisia busseja miellyttävämpiä. Elokuvatarjonta tosin on kyseenalaista, mutta kyllä sen mäiskeenkin aikuinen kestää. Lämmintä päälle, ilmastointi saa sukat pyörimään jaloissa. Vuoristotaipaleille myös pahoinvointilääkkeitä, jos pää ei pyöritystä kestä. Lippuja voi ostaa myös netistä.

Itse olen Meksikoa kiertänyt pelkän hepatiittirokotuksen varassa. Malariariski on mitätön (paitsi jos ihan tiiveimpään viidakkoon eksyt), denguekuumekaan ei kamalan paha ongelma ole. Ei niillä hyttysillä nyt ihan tahallaan kannata alkaa itseään purettaa.

Kyllä Visa Electroninkin pitäisi toimia, tavallisella Visalla ei ainakaan ollut mitään ongelmia. Hirmuista summaa käteistä ei kannata pitää päällä, sillä taskuvarkauksia sattuu. Mielummin käteisvarat vain muutamaksi päiväksi ja seinästä lisää. Tosin ei minulta mitään ole viety, vaikka jo vähän enemmänkin olen ehtinyt maata kiertää.

http://mexmex.vuodatus.net/page/mexfoodstore
        http://www.makupalat.fi/Categories.aspx?classID=a6e61531-934a-4fe9-b374-1fbbdc468861

• aginorz

kiitos paljon kommenteista ne auttoivat paljon.

jos viellä saisin vastauksen tuohon tulli kysymykseen olisin todella kiitollinen.
        ja sitten olisi viellä yksi . ajattelin tunkee pienen joulukuusen mukaan että olisiko sellainen salllittua ?

• madamemexico
        aginorz kirjoitti:

kiitos paljon kommenteista ne auttoivat paljon.

jos viellä saisin vastauksen tuohon tulli kysymykseen olisin todella kiitollinen.
        ja sitten olisi viellä yksi . ajattelin tunkee pienen joulukuusen mukaan että olisiko sellainen salllittua ?

ei tule tulliongelmia kuhan et tuo lihaa, hedelmia taikka juustoja. Itse tuon aina kahvia, sinappia, karkkeja, ruisleipaa, nakkaria jne hieman joskus ovat tullissa niita ihmetelleet jos on osunut "punainen valo" mutta selvittamalla mita ne ovat eivat paljon peraan huutele. eli ei tule ongelmia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      65
      1977
    2. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      104
      1901
    3. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      144
      1649
    4. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      15
      1641
    5. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      103
      1609
    6. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      85
      1587
    7. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      285
      1357
    8. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      119
      1289
    9. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      24
      1160
    10. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      70
      1132
    Aihe