Mitä teen?

muvvinssiliitos

Meganessani pitäisi seuraavaksi vaihtaa etuiskarit ja ehkä kaikki etujousituksen osat, mikä tulisi maksamaan 150-300 euroa. Työn tekisin itse. Siten varmaan pitäisi remontoida jarrut edestä ja takaa. Vaihdelaatikko vuotaa öljyä. venttiilivälykset pitäisi säädättää. Moottori vuotaa / hikoilee öljyä jostain. Pakoputki alkaa olla vaihdon tarpeessa. Ja kohta varmaan laakeritkin poksahtaa jossain pyörässä. Jakohihna-vesipumppu-kiristinrullat vaihdatin melko kalliiseen hintaan 500 euroa vuosi sitten. Ruostetta ei näyttäisi olevan, vielä.

Entä jos myisin koslan pois ja saisin siitä korkeintaan 1800 euroa ja sillä ostaisin jonkun ruosteisen riisikupin, joku Tojo tai Nissani, joissa tekniikka aina ok ja aina katsastuksessa läpi, mutta hitsata saisi uutta läkkiä joka kevät ilmojen parannuttua. Olisiko se parempi ratkaisu kuin melko kalliiksi käyvä Rellun huoltaminen? Kuitenkin auto on toiminut kohtuullisesti ja mittarissa vielä vasta 150 tkm.

5

553

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on 2000 - 2002?

    • J. Orma

      Korjaile se rellu,sittenpähän ainakin tiedät auton olevan kunnossa.

    • Meksu ykkönen

      Tarinasi näyttää äkikseltään kauhukertomukselta, mutta noihin luettelemiisi vikoihin törmää lähes kaikissa autoissa, tuntuu että hieman paisuttelet ongelmia. Ei nuo korjaukset nyt kovin kalliiksi tule jos kerran itse pystyt korjaamaan.

      Oikeastaan ainoat viat joita luettelit ovat nuo öljyvuodot. Vaihteisto vuotaa todennäköisesti vaihteensiirtäjästä, jos vuoto ei ole runsasta niin ajoa vaan ja pidä huoli että laatikossa on öljyä. Aina siinä pieni tippa siirtäjässä on lähes kaikissa meganeissa. Tutki ensin mistä se kone vuotaa ja mieti sitten onko hankala korjata, vuotaa/hikoilee jostain on aika laaja käsite.

      Kyllä kaikissa autoissa, varsinkin vanhemmissa joutuu kuluvia osia vaihtamaan, myös japseissa.

      Voisitko hieman tarkentaa mitä vikaa on etuiskunvaimennuksessa, vuotaako iskarit onko jousi poikki?

      Ja kohta varmaan laakeritkin poksahtaa, miten niin? Jos ei kuulu ylimääräisiä ääniä eikä ole välystä, niin ei nyt ihan heti poksahda.

      Mitä vikaa on jarruissa, jos ei muuta kuin palat tai levyt kuluneet niin eihän ne ole vikoja, vaan normaaleja huoltotoimia joita joutuu kaikkiin autoihin tekemään.

      Onko pakoputkessa tai vaimentimissa ruostereikiä, vai miksi se putki pitäisi vaihtaa?

      Vanhakin auto kannattaa pitää kunnossa, muttei kannata alkaa ylikorjaamaan ja vaihtelemaan osia turhaan varmuuden vuoksi. Selvitä mitkä osat oikeasti pitää korjata heti ja minkä korjausta voit siirtää hieman. Näin ei kaikki kustannukset kaadu yhtäaikaa päälle. Tuon hintaluokan autossa tuskin pääset remontista eroon vaikka japsiin vaihtaisitkin, tosin hitsaus hommia voisi tulla lisäksi. Ota huomioon että 1800€:lla saat vain vanhemman ja enemmän ajetun japsin.

      • pellit vs. tekniikka

        Lähdin siis tähän kirteeseen että korjaan meksun kuntoon- ja valitsin mielestäni väärin. Menny aikaa ja vaivaa ja rahaa - ja auto ollu liian kauan pois ajosta. Itse tilanteessasi kattelisin japsia, jossa pidetty PELLEISTÄ huolta! Löysin kakkosautoksi -89 mallisen japsin- jossa tosiaan on peltejä suojattu säännöllisesti. Hyvä löytö- ja edullista menoa. Näitä omistajia ei kuitenkaan paljoa ole jotka säännöllisesti ruostesuojaa kotelot ja pohjan ym.
        Mutta kumpaa arvostaa enemmän- sitä että auto on telakalla korjattavana tekniikkamurheiden vuoksi-- vai pellit ruostuu- mikä lähinnä kosmeettinen haitta- mutta menoon se ei vaikuta..


      • Meksu ykkönen
        pellit vs. tekniikka kirjoitti:

        Lähdin siis tähän kirteeseen että korjaan meksun kuntoon- ja valitsin mielestäni väärin. Menny aikaa ja vaivaa ja rahaa - ja auto ollu liian kauan pois ajosta. Itse tilanteessasi kattelisin japsia, jossa pidetty PELLEISTÄ huolta! Löysin kakkosautoksi -89 mallisen japsin- jossa tosiaan on peltejä suojattu säännöllisesti. Hyvä löytö- ja edullista menoa. Näitä omistajia ei kuitenkaan paljoa ole jotka säännöllisesti ruostesuojaa kotelot ja pohjan ym.
        Mutta kumpaa arvostaa enemmän- sitä että auto on telakalla korjattavana tekniikkamurheiden vuoksi-- vai pellit ruostuu- mikä lähinnä kosmeettinen haitta- mutta menoon se ei vaikuta..

        Itse arvostan aika paljon sitä että auto vastustaa ruostetta hyvin. Kun lisäksi auto on toiminut paljon luotettavammin, kuin olisin uskaltanut odottaa miltään merkiltä, niin tyytyväinen täytyy olla. Onneksi valintaa ei aina tarvitse tehdä luotettavuuden ja ruostumisherkkyyden välillä. Kyllähän auton ruostuminen on kolaritilanteessa todellinen riski, ei siis pelkkää kosmetiikkaa.

        Tänään Meganen kanssa yhteistä taivalta tasan 8 vuotta ja rapiat 141tkm ja matka jatkuu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi et irrota otettasi

      Suhteeni?
      Ikävä
      74
      2972
    2. Koko ajan olet

      Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      68
      2847
    3. Muutama syy

      Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1832
    4. Tykkään susta

      Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      17
      1689
    5. Onko kaivatullasi

      Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1657
    6. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

      Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      26
      1612
    7. Estitkö sä minut

      Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1610
    8. Tiedätkö tykkääkö

      Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1307
    9. Millainen meno

      Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1283
    10. Onko meillä

      Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1269
    Aihe